Opel Kadett B 2.2 Cih 1969

ludwiglionell
24 augusti 2011 · 588 Inlägg

gryymt med nya motorn:D vart kommer den iifrån för bil ? och vad räknaru med för effekt smile?

challle
25 augusti 2011 · 359 Inlägg

Hamster skrev:
gryymt med nya motorn:D vart kommer den iifrån för bil ? och vad räknaru med för effekt smile?

Den kommer ifrån en opel rekord 2.2E, 80-86 eller vilka år dom nu tillverkades!roll

Mål nr.1 är att få den att bli körbar.
Mål nr.2 är att få cirka 250hästar med portad topp,annan kam,ventiler m.m + turbo cool

så hoppas på att få allt att fungera i höst, sedan trimmas det i vinter!

Senast redigerat av DriVeeR (25 augusti 2011)

BMW E30 "streetdrifter" (1988)
BMW E91 Procharger V8 "CSB 355" (2006)
ascona-tic
25 augusti 2011 · 1 496 Inlägg

Vad ska du köra för sprut till mål 2?

Opel Ampera (2012)
Opel Ascona B "CIH Trionic turbo E85" (1977)
challle
25 augusti 2011 · 359 Inlägg

ascona-tic skrev:
Vad ska du köra för sprut till mål 2?

har ett 2.0 insprut på nu, vet inte hur långt det räcker? men skulle sitta fint med ms.

jävla skitskrotar, hänt mig två gånger nu att varorna "tappats bort" på lagret. beställer via bildelsbasen, och skrotarna verkar inte ha någon koll på sina grejer.. så nu måste jag leta på en ny kardan.

BMW E30 "streetdrifter" (1988)
BMW E91 Procharger V8 "CSB 355" (2006)
ludwiglionell
25 augusti 2011 · 588 Inlägg

DriVeeR skrev:

Hamster skrev:
gryymt med nya motorn:D vart kommer den iifrån för bil ? och vad räknaru med för effekt smile?

Den kommer ifrån en opel rekord 2.2E, 80-86 eller vilka år dom nu tillverkades!roll

Mål nr.1 är att få den att bli körbar.
Mål nr.2 är att få cirka 250hästar med portad topp,annan kam,ventiler m.m + turbo cool

så hoppas på att få allt att fungera i höst, sedan trimmas det i vinter!

najjs 250 hästar är ju shysst, får ungefär ut 250 hästar oxå när jag sätter i nya saab motorn på min bil smile vad väger din opel da ? för de är ju jävla drag i den om den väger runt 12 13 hundra kilo smile?

challle
25 augusti 2011 · 359 Inlägg

Hamster skrev:

DriVeeR skrev:

Hamster skrev:
gryymt med nya motorn:D vart kommer den iifrån för bil ? och vad räknaru med för effekt smile?

Den kommer ifrån en opel rekord 2.2E, 80-86 eller vilka år dom nu tillverkades!roll

Mål nr.1 är att få den att bli körbar.
Mål nr.2 är att få cirka 250hästar med portad topp,annan kam,ventiler m.m + turbo cool

så hoppas på att få allt att fungera i höst, sedan trimmas det i vinter!

najjs 250 hästar är ju shysst, får ungefär ut 250 hästar oxå när jag sätter i nya saab motorn på min bil smile vad väger din opel da ? för de är ju jävla drag i den om den väger runt 12 13 hundra kilo smile?

jodå det blir fint! haha tjänstevikten ligger på 850kg..

BMW E91 Procharger V8 "CSB 355" (2006)
BMW E30 "streetdrifter" (1988)
ludwiglionell
26 augusti 2011 · 588 Inlägg

DriVeeR skrev:

Hamster skrev:

DriVeeR skrev:

Den kommer ifrån en opel rekord 2.2E, 80-86 eller vilka år dom nu tillverkades!roll

Mål nr.1 är att få den att bli körbar.
Mål nr.2 är att få cirka 250hästar med portad topp,annan kam,ventiler m.m + turbo cool

så hoppas på att få allt att fungera i höst, sedan trimmas det i vinter!

najjs 250 hästar är ju shysst, får ungefär ut 250 hästar oxå när jag sätter i nya saab motorn på min bil smile vad väger din opel da ? för de är ju jävla drag i den om den väger runt 12 13 hundra kilo smile?

jodå det blir fint! haha tjänstevikten ligger på 850kg..

amen shitt lär ju gå som ett spjut den jäveln big_smile

challle
29 augusti 2011 · 359 Inlägg

Hamster skrev:

DriVeeR skrev:

Hamster skrev:

najjs 250 hästar är ju shysst, får ungefär ut 250 hästar oxå när jag sätter i nya saab motorn på min bil smile vad väger din opel da ? för de är ju jävla drag i den om den väger runt 12 13 hundra kilo smile?

jodå det blir fint! haha tjänstevikten ligger på 850kg..

amen shitt lär ju gå som ett spjut den jäveln big_smile

joo, det är väl planen! eller mest breettt roll


fått hem ratten och den sitter i, börjar ju nästan bli körvänlig miljö inuti nu! yikes
håller fortfarande på att försöka få hem en kardan från alla möjliga skrotar, verkar vara svårfångade.. beställde även nyss en 180graders siliconslang som ska sitta insug->Lmm då den jag har nu har ett stort hål(varför?) som är igentejpat, vilket jag kan gissa på är anledningen till min lite ojämna tomgång hmm

såhär ser det ut!
https://www1.garaget.org/archive/72/71393/217619/217619-2477073.jpg
https://www1.garaget.org/archive/72/71393/217619/217619-2477069.jpg

BMW E30 "streetdrifter" (1988)
BMW E91 Procharger V8 "CSB 355" (2006)
ludwiglionell
29 augusti 2011 · 588 Inlägg

vad blir det för fjädring smile?

challle
29 augusti 2011 · 359 Inlägg

Hamster skrev:
vad blir det för fjädring smile?

har saab 900 fjädrar liggandes som ska dit bak. nya dämpare runtom är det tänkt, vad för dämpare är en bra fråga..

BMW E91 Procharger V8 "CSB 355" (2006)
BMW E30 "streetdrifter" (1988)
challle
31 augusti 2011 · 359 Inlägg

idag kom min siliconslang, så den sitter där. den gamla var mer rutten än jag trodde, en stor spricka, en liten spricka, ett stort hål, ett litet hål m.m.. jaja, nu är den nya på! smile
lyckades även bränna mitt hemmabiosystem(en vecka gammalt..) snarare dvd/förstärkaren.

BMW E91 Procharger V8 "CSB 355" (2006)
BMW E30 "streetdrifter" (1988)
challle
2 september 2011 · 359 Inlägg

inte allt för piggt med kommentarer här, men jag fortsätter!
satte dit saab fjädrarna idag, dom ska dock kapas,slipas och målas om:) har även hittat en kardan, som jag förhoppningsvis får hem nästa vecka, håller tummarna som satan!!!

pics;
orginal till höger, saab 900 till vänster
https://www1.garaget.org/gallery/images/72/71393/71393-accd602eb79366ae7199eb68d83c3706.jpg
där sitter han! penslade även på lite färg på "locket" på bakaxeln, tyckte det såg så risigt ut när bilen blev så hög bak..
https://www1.garaget.org/gallery/images/72/71393/71393-6878a2d198df84a98e94df0c4a06bc86.jpg
liite hög, kofångaren borta.
https://www1.garaget.org/gallery/images/72/71393/71393-cc6453b7360ec2dd7167b7160b9eb839.jpg
motorii, med nya siliconslangen
https://www1.garaget.org/gallery/images/72/71393/71393-23faea03eb1d2d151385b6965c7c8a87.jpg

BMW E91 Procharger V8 "CSB 355" (2006)
BMW E30 "streetdrifter" (1988)
pukan2
2 september 2011 · 3 182 Inlägg

släng upp ett video klipp så vi får höra hur han låter.

challle
4 september 2011 · 359 Inlägg

haha, blev ju jobbigare med det där klippet än jag trodde..
började med att jag inte hittade någon fungerade kamera, när jag väl gjorde det så startade inte bilen?! funderade o funderade, bytte tändstift osv. för han puttrade igång men ville inte fortsätta, höll på med luftinställningar och sånt, men det gick inge vidare. prövade med startgas och han gick kanon! varför får jag då inge soppa, tankade ju i någon liter iförrigår? jo.. med nya bakfjädrar blev bilen så hög att soppan i tanken inte rinner ner i nippeln utan i ena hörnet istället.. var bara att tanka mera och starta!

http://www.youtube.com/user/bikeraider? … PzacX-aXcc


och min varvräknare funkar inte riktigt bra när bilen blir varm, varför? mad

Senast redigerat av DriVeeR (4 september 2011)

BMW E30 "streetdrifter" (1988)
BMW E91 Procharger V8 "CSB 355" (2006)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 september 2011 · 14 060 Inlägg

DriVeeR skrev:
haha, blev ju jobbigare med det där klippet än jag trodde..
började med att jag inte hittade någon fungerade kamera, när jag väl gjorde det så startade inte bilen?! funderade o funderade, bytte tändstift osv. för han puttrade igång men ville inte fortsätta, höll på med luftinställningar och sånt, men det gick inge vidare. prövade med startgas och han gick kanon! varför får jag då inge soppa, tankade ju i någon liter iförrigår? jo.. med nya bakfjädrar blev bilen så hög att soppan i tanken inte rinner ner i nippeln utan i ena hörnet istället.. var bara att tanka mera och starta!

http://www.youtube.com/user/bikeraider? … PzacX-aXcc


och min varvräknare funkar inte riktigt bra när bilen blir varm, varför? mad

Det låter på filmen som om motorn går ojämnt. Är det bara inbillning av mig eller?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
challle
4 september 2011 · 359 Inlägg

Vettemannen skrev:

DriVeeR skrev:
haha, blev ju jobbigare med det där klippet än jag trodde..
började med att jag inte hittade någon fungerade kamera, när jag väl gjorde det så startade inte bilen?! funderade o funderade, bytte tändstift osv. för han puttrade igång men ville inte fortsätta, höll på med luftinställningar och sånt, men det gick inge vidare. prövade med startgas och han gick kanon! varför får jag då inge soppa, tankade ju i någon liter iförrigår? jo.. med nya bakfjädrar blev bilen så hög att soppan i tanken inte rinner ner i nippeln utan i ena hörnet istället.. var bara att tanka mera och starta!

http://www.youtube.com/user/bikeraider? … PzacX-aXcc


och min varvräknare funkar inte riktigt bra när bilen blir varm, varför? mad

Det låter på filmen som om motorn går ojämnt. Är det bara inbillning av mig eller?

/Benny

han går fett, och ojämnt. men inget jag orkar ta itu med just nu, vill få han att gå framåt. då blir allt även mycket lättare att ställa in. smile

BMW E30 "streetdrifter" (1988)
BMW E91 Procharger V8 "CSB 355" (2006)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 september 2011 · 14 060 Inlägg

DriVeeR skrev:

Vettemannen skrev:

DriVeeR skrev:
haha, blev ju jobbigare med det där klippet än jag trodde..
började med att jag inte hittade någon fungerade kamera, när jag väl gjorde det så startade inte bilen?! funderade o funderade, bytte tändstift osv. för han puttrade igång men ville inte fortsätta, höll på med luftinställningar och sånt, men det gick inge vidare. prövade med startgas och han gick kanon! varför får jag då inge soppa, tankade ju i någon liter iförrigår? jo.. med nya bakfjädrar blev bilen så hög att soppan i tanken inte rinner ner i nippeln utan i ena hörnet istället.. var bara att tanka mera och starta!

http://www.youtube.com/user/bikeraider? … PzacX-aXcc


och min varvräknare funkar inte riktigt bra när bilen blir varm, varför? mad

Det låter på filmen som om motorn går ojämnt. Är det bara inbillning av mig eller?

/Benny

han går fett, och ojämnt. men inget jag orkar ta itu med just nu, vill få han att gå framåt. då blir allt även mycket lättare att ställa in. smile

Lycka till! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
challle
24 september 2011 · 359 Inlägg

bilen är nu "körbar". bromsrör fixat fram, men det långa till baken måste bytas så har endast bromsar fram. kardanen är punktad, och jävligt i obalans. ska försöka få han någorlunda rak imorgon.

MEN pga att mina föräldrar separerar blir jag utan garage och plats så kommer det inte hända mycket med bilen mer i år. Bilen ställs undan hos en anhörig och får stå där tills jag har pengar och eget ställe att ta itu med den i. kan hända små saker då och då, men antagligen inget värre..

tack för mig!

BMW E91 Procharger V8 "CSB 355" (2006)
BMW E30 "streetdrifter" (1988)
Lina-
24 september 2011 · 1 213 Inlägg

Missat denna tråd. yikes Fränt projekt. smile

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.
Volvo 940 Turbo "Sleeper" (1992)
Knugcab
24 september 2011 · 5 111 Inlägg

Fint att du behåller den i stället för att köra på skroten i vart fall. smile

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang