Ni med VARNINGAR här på Gorg!

Germax
5 augusti 2010 · 12 086 Inlägg

Hamilton skrev:

JonR skrev:

Hamilton skrev:
Skulle jag missbruka min roll som moderator så kan jag garantera dig att jag blir avsatt fortare en Usain Bolt springer 100m på.

Mvh
Hamilton

Varför låser andra moderatorer upp vissa trådar som du har låst om ingen anser att du "missbrukar"? (eller låser vissa trådar utan vettig anledning enligt mig själv)

Mvh

Vi är ju trotts allt bara människor vi moderatorer också och även vi gör fel, blir en tråd låst pga felaktiga beslut eller andra oklarheter så öppnas den igen inget märvardigt alls om man tänker efter.

Jag har ändå hängt på det här forumet i snart 6 år, och du ligger utan konkurrens på första plats vad det gäller att låsa trådar (och då har du varit moderator i ett år lr nått?). Jag kan minnas ett flertal trådar du låst som Chrizz sedan låst upp. Vad jag har sätt har de aldrig hänt någon annan moderator.

Du har onekligen ett intresse i att ordna och styra in i det sista, och sedan luta dig mot regelboken.
Visst startas det massor skittrådar, men lite mänsklig måste man va. Dom andra lyckas ju hålla en normal accepterad nivå.

Jag har inga frågor, jag mer dementerar din förklaring och anser det bör tas offentligt.

Senast redigerat av JapMax (5 augusti 2010)

Hamilton
5 augusti 2010 · 8 864 Inlägg

Jag anser att det är en förutsättning att man har ett intresse i att  "styra och ställa" det är ju en del av uppdraget man har .
Jag vill nog påstå att jag flyttar och redigerar rubriker  och svarar på PM/E-post mer än jag låser trådar just för att underlätta för medlemmarna.

Om jag inte har reglerna att hänvisa till vid mina beslut vad ska jag då grunda dom på.
Som jag skrev i tidigare inlägg så har trådar blivit upplåsta och då med en annan tolkning som grund än den jag har haft.

Att just jag florerar så mycket som moderator i diverse trådar kan ha att göra med att jag är ganska aktiv i forumet och har genom det ett högre antal felaktiga trådlåsningar på mitt konto inte vet jag.
Jag försöker göra så gott jag kan och tar givetvis åt mig av konstruktiv kritik  för att se om man kan göra saker annorlunda.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Andreas 940 -utan 940
5 augusti 2010 · 1 728 Inlägg

Hamilton skrev:
Jag anser att det är en förutsättning att man har ett intresse i att  "styra och ställa" det är ju en del av uppdraget man har .
Jag vill nog påstå att jag flyttar och redigerar rubriker  och svarar på PM/E-post mer än jag låser trådar just för att underlätta för medlemmarna.

Om jag inte har reglerna att hänvisa till vid mina beslut vad ska jag då grunda dom på.
Som jag skrev i tidigare inlägg så har trådar blivit upplåsta och då med en annan tolkning som grund än den jag har haft.

Att just jag florerar så mycket som moderator i diverse trådar kan ha att göra med att jag är ganska aktiv i forumet och har genom det ett högre antal felaktiga trådlåsningar på mitt konto inte vet jag.
Jag försöker göra så gott jag kan och tar givetvis åt mig av konstruktiv kritik  för att se om man kan göra saker annorlunda.

Mvh
Hamilton

Jag tycker det känns som att du har en kvot med ett visst antal trådar som måste låsas per dygn precis som poliserna har sina "pinnar" och tvingas ställa sig med lasern vid motorvägen fastän de vet att det finns vettigare saker de kan göra.
Vilken regel ansåg du att denna tråden bröt mot? http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … &p=182
Du hade bara tröttnat på att se den på förstasidan i tre år men det betyder ju att det är en tråd som medlemmarna gillar.

Att flera medlemmar vågat visa sitt missnöje med din moderering i den här tråden borde få dig att inse att du kanske borde höja toleransnivån lite, jag säger inte att vi ska sänka forumet till sandlådenivå men lite kul måste vi få ha emellanåt annars blir det lika trist som TPC:s forum som visserligen är jättebra med mycket kunnigt folk och massa information men det är inget man sitter och läser i för att det är så kul.
Jag läste att bakom varje person som uttrycker en åsikt på nätet står 100 personer som håller med men inte orkar/vågar skriva nåt, och för att kunna lösa ett problem måste man först erkänna att det existerar.

PorscheJezzica
5 augusti 2010 · 415 Inlägg

En fråga till moderatorena! OM man nu får en varning...hur länge håller den i sig. Får man den borttagen vid "gott uppförande"? Hur många varningar kan man få innan avstängning och får man alltid varning INNAN avstängning/bannad?

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Snitch Ointresserad.
5 augusti 2010 · 936 Inlägg

Jag blev bannad utan anledning. Fick ingen varning. Hävdade att jag annonserat någonstans på forumet... Var det vettifan. Aldrig haft någon form av annons här.

Hade 1 varning vid tillfället. Så, någon skubbade från matte lektionerna.

Senast redigerat av Snitch (5 augusti 2010)

Teabag appreciation club.
Dannii
5 augusti 2010 · 238 Inlägg

Jag fick nog av att lyssna på skit snack och idiotiska förslag så de brast för mig.. Gillar inte när folk föreslår saker till andra som kan leda till en skada eller extra kostnad.

What more can I say? Gumball 3000 for the win, baby!
Alecci
5 augusti 2010 · 2 014 Inlägg

SupraJEZZICA skrev:
En fråga till moderatorena! OM man nu får en varning...hur länge håller den i sig. Får man den borttagen vid "gott uppförande"? Hur många varningar kan man få innan avstängning och får man alltid varning INNAN avstängning/bannad?

Det finns mig veterligen ingen fixerad tid som säger hur länge varningarna finns kvar. Däremot vet jag att de försvinner med tiden om man håller sig till gällande regelverk, eller som du säger "gott uppförande". Om detta är en automatiskt inbyggd funktion (tveksamt) eller om någon går igenom varnade användare och kollar upp dem ska jag däremot låta vara osagt.

Hur många varningar man får innan avstängning varierar beroende regelbrottets art. Grundregeln är väl att man blir avstängd (på viss tid) efter tre varningar, men detta är inte ristat i sten så om man begår ett tillräckligt svårt regelbrott så kan man bli avstängd utan någon varning alls.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Wanegardh Asgammal medlem.
5 augusti 2010 · 2 246 Inlägg

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=153283

Denna tråden gjorde jag för ett tag sen.
Som ni ser så blev den låst omgående.
Varför finns denna kvar?.
Ni moderatorer jobbar ju inte likadant.

Senast redigerat av Wanegardh (5 augusti 2010)

Alecci
5 augusti 2010 · 2 014 Inlägg

Wanegardh skrev:
Ni moderatorer jobbar ju inte likadant.

Nej, vi moderatorer/administratörer jobbar inte alltid likadant. Det finns ett grundläggande regelverk som vi har att luta oss mot, men i många - om inte de flesta - fall krävs ändå en viss form av personlig bedömning av ärendet i fråga. Även vi moderatorer/administratörer är individer, och med reservation för att våra åtgärder ska vara förenliga med regelverket så kommer också de vara individuella. Därutöver kan även en enskild moderator variera i sin moderering på grund av exempelvis tillgänglig tid, dagsform, arbetsbelastning, etc.

Oavsett om forumets användare är medvetna om det eller inte så är även vi som "arbetar" inom administrationen helt vanliga människor, och det kan innebära både att vi gör fel ibland och att våra bedömningar om åtgärder/påföljder kan skilja sig åt. På gott och ont är vi helt enkelt inte ett gäng botar som är inbyggda i systemet och handlar automatiskt, konsekvent och likartat varje gång.

Jag ska citera vad jag själv skrev i en annan tråd nyligen:

Alecci skrev:
Reglerna som forumet har är lika för alla, men konsekvenserna av ett regelbrott varierar till viss grad beroende på regelbrottets art, om det är en engångsföreteelse eller en upprepning, hur länge användaren varit aktiv på forumet samt i viss mån moderatorns tillgängliga tid och aktuella dagsform.

Att nyttja Garaget, dess forum och andra funktioner är inte en rättighet - det är ett privilegium. Man förtjänar rätten att vistas och vara aktiv här genom att följa de regler som finns. Vill eller kan man inte acceptera reglerna så får man antingen söka sig annorstädes eller på ett konstruktivt sätt arbeta för att regelverket ska justeras.

Hoppas att detta besvarar din fråga.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
AnesN Bilmekaniker
5 augusti 2010 · 805 Inlägg

jag kopierar in det jag fått !

Allmänt: Tillsägelse om uppmaning till brott
• Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.
• Garaget får inte användas till att organisera olagliga streetrace eller sprida reklam (t.ex. tid och/eller plats) för olagliga streetrace.
• Du får inte sprida länkar med anknytning till piratkopierat material eller som har länkar till sådana sidor.

Allmänt: Tillsägelse om dåligt uppförande
För att Garaget ska vara trivsamt för alla måste du som medlem följa de lagar samt den etik som gäller när man som privatperson använder Internet. Ha särskilt det här i åtanke:

• Garagets målgrupp är personer över 18 år.
• Var trevlig och respektera andras åsikter.
• Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.
• Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!
• Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.

Varning: Tillsägelse om dåligt uppförande
För att Garaget ska vara trivsamt för alla måste du som medlem följa de lagar samt den etik som gäller när man som privatperson använder Internet. Ha särskilt det här i åtanke:

• Garagets målgrupp är personer över 18 år.
• Var trevlig och respektera andras åsikter.
• Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.
• Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!
• Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.

Varning: Tillsägelse om uppmaning till brott
• Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.
• Garaget får inte användas till att organisera olagliga streetrace eller sprida reklam (t.ex. tid och/eller plats) för olagliga streetrace.
• Du får inte sprida länkar med anknytning till piratkopierat material eller som har länkar till sådana sidor

Upp maning till brott fick jag för jag frågade blir det bara en träff där man står stilla eller kör? men ja varning fick man.

Bjare
5 augusti 2010 · 945 Inlägg

Kul! Vi med dessa eftertraktade varningar, kan vi inte klistra in argumenten vi fått till varningarna? smile
Rubriken bör nog ändras på tråden också då vi pratar allmänt kring varningar och dess utdelning.
Tillfället i akt är nog ett bra ordval då vi tidigare inte fått ha dessa trådar öppna en längre tid.



20:e februari 2010, kl 21:34 (Mottaget: 26:e april 2010, kl 23:43)
Varning: Tillsägelse om dåligt uppförande
OT i forumet.

(Ni kloka perfekta, jag vet och det behöver inte påpekas)

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
Asse_ clubjdm.se
5 augusti 2010 · 462 Inlägg

Jag skrev vad jag tyckte om en bil smile

www.clubjdm.se
FreddeLi Studerande maskiningenjör
6 augusti 2010 · 1 903 Inlägg

själv fick jag aldrig en varning innan jag blev avstängd. detta var dock flera år sen (3-4 år sedan kanske)
om jag minns rätt så postade jag en länk till en artikel om djurplågeri som innehöll ett ganska vidrigt videoklipp. diskussionsunderlaget var "hur kan folk vara så dumma i huvudet?" eller något liknande.
blev ett par veckors bann omgående. minns dock inte vad jag fick för förklaring men antar att det var PGA postande av olämpligt material. även att ja skrivit med fet text att känsliga personer varnas....

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
Sharky
6 augusti 2010 · 10 287 Inlägg

Jag har också låst sådana trådar och Chrizz har rättat mig och öppnat dom igen. Vi moderatorer är inte "kloka och perfekta" på något extremt sätt och det går nog alldeles utmärkt att gräva fram exempel där vi har gjort fel på ett eller annat sätt.
Vilken "felprocent" tycker ni att vi moderatorer skall få ha? 1%, 5% 10%? Jag har tex redan denna morgon gjort ca 10 actions i forumet. Har ni sett dom? Där har en del i problematiken, vi gör många actions som ingen ser därför att dom inte retar upp någon.

När det gäller varningar - förstår ni inte varför ni har blivit varnade, tala då om det genast och vänta inte ett halvår för att sedan klaga i den här tråden. Att här berätta varför ni blivit varnade, ok, men blir det alltför mycket gnäll om gamla varningar där ni givetvis var helt oskyldiga så kommer vi att tröttna och låsa tråden.


/Göran



Andreas 940 skrev:
Vilken regel ansåg du att denna tråden bröt mot? http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … &p=182
Du hade bara tröttnat på att se den på förstasidan i tre år men det betyder ju att det är en tråd som medlemmarna gillar.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Bjare
6 augusti 2010 · 945 Inlägg

Det är aldrig bra när det finns några feltolkningar.

Sharky - Det var lite av en intern-grej mellan mig och några användare, absolut inte syftat på någon mod.
"Kloka och perfekta"

Bara påpekar. smile

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
Andreas 940 -utan 940
6 augusti 2010 · 1 728 Inlägg

Sharky skrev:
Jag har också låst sådana trådar och Chrizz har rättat mig och öppnat dom igen. Vi moderatorer är inte "kloka och perfekta" på något extremt sätt och det går nog alldeles utmärkt att gräva fram exempel där vi har gjort fel på ett eller annat sätt.
Vilken "felprocent" tycker ni att vi moderatorer skall få ha? 1%, 5% 10%? Jag har tex redan denna morgon gjort ca 10 actions i forumet. Har ni sett dom? Där har en del i problematiken, vi gör många actions som ingen ser därför att dom inte retar upp någon.

När det gäller varningar - förstår ni inte varför ni har blivit varnade, tala då om det genast och vänta inte ett halvår för att sedan klaga i den här tråden. Att här berätta varför ni blivit varnade, ok, men blir det alltför mycket gnäll om gamla varningar där ni givetvis var helt oskyldiga så kommer vi att tröttna och låsa tråden.


/Göran

Självklart kan alla göra fel, jag tror tom. att jag själv hade fel en gång, minns inte vad det var. smile
Det är så verkligheten ser ut; gör man som man ska får man ingen kritik men gör man nåt dumt får man veta det. Detta gäller på såväl arbetsplatser som i internetforum. wink

Det jag menade var att Hamilton i stor utsträckning låter sitt humör styra så vilken sida han vaknar på kan avgöra om en medlem bara får en varning eller blir avstängd och så ska det inte vara.

Senast redigerat av Andreas 940 (6 augusti 2010)

MightyMike
7 augusti 2010 · 173 Inlägg

Håller med om att Hamilton borde ta ett chill-pill. Jag är inte särskilt aktiv på forumet men ändå har jag fått uppfattningen om att Hamilton får provision för antalet låsta trådar.

Softa lite kompis! (:

Volvo S40 T4 Autotech "SuperRide" (1998)
Hamilton
7 augusti 2010 · 8 864 Inlägg

Andreas 940 skrev:

Sharky skrev:
Jag har också låst sådana trådar och Chrizz har rättat mig och öppnat dom igen. Vi moderatorer är inte "kloka och perfekta" på något extremt sätt och det går nog alldeles utmärkt att gräva fram exempel där vi har gjort fel på ett eller annat sätt.
Vilken "felprocent" tycker ni att vi moderatorer skall få ha? 1%, 5% 10%? Jag har tex redan denna morgon gjort ca 10 actions i forumet. Har ni sett dom? Där har en del i problematiken, vi gör många actions som ingen ser därför att dom inte retar upp någon.

När det gäller varningar - förstår ni inte varför ni har blivit varnade, tala då om det genast och vänta inte ett halvår för att sedan klaga i den här tråden. Att här berätta varför ni blivit varnade, ok, men blir det alltför mycket gnäll om gamla varningar där ni givetvis var helt oskyldiga så kommer vi att tröttna och låsa tråden.


/Göran

Självklart kan alla göra fel, jag tror tom. att jag själv hade fel en gång, minns inte vad det var. smile
Det är så verkligheten ser ut; gör man som man ska får man ingen kritik men gör man nåt dumt får man veta det. Detta gäller på såväl arbetsplatser som i internetforum. wink

Det jag menade var att Hamilton i stor utsträckning låter sitt humör styra så vilken sida han vaknar på kan avgöra om en medlem bara får en varning eller blir avstängd och så ska det inte vara.

Att mitt humör skulle avgöra vilka som får varningar eller blir avstängda ja då måste jag vara på bra hummör varje dag för jag har nämligen utdelat 2 eller 3 varningar och stängt av 0 medlemmar.



MightyMike Ser jag regelbrott så aggerar jag efter vad som är lämpligt och Nej vi har det här ibland otacksamma jobbet helt utan provision eller andra förmåner. Enda det kostar är våran fritid

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
LeafBox Lat Perfektionist
7 augusti 2010 · 6 359 Inlägg

MightyMike skrev:
Softa lite kompis! (:

Hahaha! big_smile
Lät så jäkla skönt i mitt huvud!
De närmaste 2-3 veckorna kommer den meningen användas i tid och otid antar jag! roll

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
NETTAN Girls go fast
7 augusti 2010 · 893 Inlägg

Asse_ skrev:
Jag skrev vad jag tyckte om en bil smile

Med de balla ju ur totalt, eftersom de bara vart massa skit. 3 Sidor eller nå sånt... hmm

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874
Honda Civic Coupè "Angel Dust" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang