Servicekostnaderna hålls ju nere tack vare att det är kedja.
Hade en 05.a sj, var rätt nöjd med den faktiskt, lite plastig å knarrig inredning men komforten var ju underbar, sen är plasten utvändig sisådär bra, sett många SS där b.la. handtagen bleknat från svart till att ha blivit helt vita
Men annars är det en finfin bil, du kan ju kika på en vector från 06- annars, samma motor å lackade handtag
det är fan skumt att inte biltillverkare kan se till att använda plast som inte bleks av solen osv. Jag fattar inte problemet!
Kostar pengar vettu Men å andra sidan så bjuder saab på allt vad körglädje heter till bra pris, tycker jag iaf. Till skillnad från te.x. Audi där man inte får multiratt eller elhissar bak om man inte köper en bil för 200k. Typ.. Men du fattar
ok:P är dessa bilar 5växlade? vad ska man kolla på när man ska köpa en saab något spec? går det att kolla kamkedjan på något vis?
Jepp finns både 5 å 6 vxl, personligen så hade jag valt F40-lådan (6 vxl), riktigt fin låda Försök hitta en rätt skapligt utrustad saab, t.ex. med navin installerad, ser så naket ut utan displayen i mitten
Den är väl helt okej, men den 6vxl är mjukare, en del påstår att den 5vxl är bättre vid trim medans andra säger att F40-lådan är bland de mest hållbara saab byggt, jag var iaf helnöjd med min 6 vxl
F40 tål bra mycket mer med stryk. Stark koppling så håller den en bit. Vet inte om det stämmer men hörde av nån att den skulle klara upp till närmre 600hk, däremot ligger väl diffen i smulor innan dess.
Det negativa med F40-lådan dock är att den är riktigt stel när den är kall, Vintern är ingen lek.
Edit: Kom på en till grej, var ute och provade 100-150 tider med racelogic och märkte irriterande nog att varstoppet slår i bara nån km/h innan 150 km/h på trean. Då med F40.