5355
Sök

Är kablarna färdigdragna på min saab 9-5 till 6x9:orna ?

454 Inlägg
28 juni 2006
Trådstartare
som sagt : Är kablarna färdigdragna på min saab 9-5 till 6x9:orna ? jag har stereon med 7 st högtalare , dvs inte 6x9:or i från början. // joakim

454 Inlägg
28 juni 2006
Trådstartare
någon som byggt ljud i sin 9-5:a som kan svara på detta ? eller någon annan oxå självklart .

257 Inlägg
28 juni 2006
ryttersson skrev:
någon som byggt ljud i sin 9-5:a som kan svara på detta ? eller någon annan oxå självklart .

ingen aning. men frågan är om kabeln´s dimentioner e lagom. Känns som att orginal e lite klent? borde kanske ersättas med 2x0,75 lr 2x1.5 kvadrat.

Häj Häj
90 Inlägg
28 juni 2006
klart att den är tillräckligt tjock, det är väldigt löjligt att montera fast Onödigt stora sladdar

V O L V O
2 4 0 G L I N J E C T I O N

2 655 Inlägg
28 juni 2006
Det är onödigt att inte ersäta originalkablarna, kopplar man in slutsteg och matar på lite värre effekt till högtalarna så är det aldrig en nackdel med grövre kabel, man behöver ju inte ta i.

Drar men 2,5mm2 kablar så behöver man aldrig oroa sej...

257 Inlägg
28 juni 2006
Streckkoden skrev:
Det är onödigt att inte ersäta originalkablarna, kopplar man in slutsteg och matar på lite värre effekt till högtalarna så är det aldrig en nackdel med grövre kabel, man behöver ju inte ta i.

Drar men 2,5mm2 kablar så behöver man aldrig oroa sej...

Tack för din sympati wink

Häj Häj
90 Inlägg
28 juni 2006
Det är klart att kablarna eventuelt kan bli lite varmare om de är för tunna, men ja tror inte att det blir nån brandrisk precis, men hur som helst så är det lägre motstånd i en tunnare sladd, ju lägre motstånd destå bättre tongue

V O L V O
2 4 0 G L I N J E C T I O N

Fisketokig
2 997 Inlägg
28 juni 2006
Högtalarna i hatthyllan har ju eget steg iaf på de senare modellerna och då borde det synas kanske enkelt om det är en kontakt där steget sätts in. annars är det väldigt lite kabel vi snackar om.. det är bara någon meter till högtalarna kabelvägen...

köper du slutsteg ifrån saab eller går det lösa på annat sätt.

Jag har ju optik i min bil så skulle den levererats med lilla ljudsystemet så skulle jag bara ha en vändande optikkabel där, annan signal finns inte.

Hoppas att det inte är så för dig iaf.
Senast redigerat av Martin 9-3 (28 juni 2006)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

454 Inlägg
29 juni 2006
Trådstartare
finns det nån som råkar ha en sån adapter din/rca som dom vill sälja till mig så jag slipper åka ch köpa ? // joakim

Sök