2346
Sök

Åkt ifrån polisen?

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
2 september 2010
IceEyes skrev:
AcesHigh666 skrev:
rawan92 skrev:

Kunde inte sagt de bättre själv lol

Kände bara att jag var tvungen...

Köra ifrån snuten är lättare sagt o gjort, spelar ingen roll hur "skillade" genomsnitts busföraren tror sig vara. Snuten har utbildning plus att dem kan...

1. Påkalla fri väg(blåljus).
2. Har radio, kan kommunicera med fler enheter.
3. Ser ditt reg nummer(oftast).
4. Deras bilar är även original snabbare än de som i 99% av fallen påstår att de dragit snuten.
5. Känner inte samma press/panik.

Det är altså inte så svårt att räkna ut att det är 99% bull...

Men ibland händer det även att herr blå blir rejält ifrånkörd wink

Det är den där sista procenten som lyckas... Att sedan Lotus Omega råkar gå bättre än även de flesta trimmade bilar man stöter på spelar inte heller någon roll wink

Jag säger bara att de som har snabba bilar och verkligen kanske har haft en chans att köra ifrån en polisbil, går inte runt och snackar om det. Det är ofta folk med riktigt slöa bilar, jag tror inte jag ens hört en enda person med över 200hk gå runt och snacka om det...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Forummoderator
26 455 Inlägg
2 september 2010
Growe skrev:
caromania skrev:
Growe skrev:

verkligen eftersom dom inte sätter dit sig själva och dom håller varandra bakom ryggen i alla lägen
så kan dom aldirg bli dömda när dom gör fel

detta syns ganska tydligt i antalet anmälda poliser vs antalet åtal och fall där dom blivit dömda

Akta dig för statistik, varenda småbuse motanmäler den enskilde gripande polismannen för övervåld etc så det finns en grov överstatistik för den typen av anmälningar. Tror ni på fullt allvar att åklagarna (som beslutar om det ska väckas åtal, inte polisen!) som granskar och direkt avskriver alla de fallen är så korrupta i det här landet så tycker jag att ni ska flytta till föredömligare stater som tex Italien, Spanien eller Grekland.

självklart är en stor del bara b-s från anmälaren
men dom har på senare tid insätt att det ligger mycket i många anmälningar oxå

vet gånger där polisen gått långt över gränsen bara för att dom var sura så det ligger nog mer sanning i anmälerna än vad man vågar tro
men självklart finns det alltid puckon som gillar att anmäla hit och dit
det ska man verkligen inte dra under stolen med

men när det handlar om en handfull mål på ett par tusen anmälningar så är något knas

problemet är just att dom håller varandra om ryggen dom gångerna poliser faktist blir dömda är i regel när en kollega inte går med på att vittna till den åtalade polismannens sida
detta ger oxå lite mer svart på vitt

en intresant film finns på youtube där en "hulligan" går förbi en paket buss och klappar med handen på rutan och man ser att det inte är hårt och inte på ett våldsamt sätt
då hoppar en polis på killen och tar tag runt halsen mer eller mindre

detta bevisar lite hur mentaliten är på vissa poliser

om man tror att man stävjar våld med våld så är man på hal is

snart är det som i usa om utveckligen pågår hur länge som helst
och det är nu på gång att fixa utomstånde utredare som utreder brott där poliser är inblanade för att försöka stävja detta
sen gäller det bara att få kollegor att våga tjalla på sina kollegor när dom gör övertramp
något som faktist skulle gynna hela samhället
eftersom förtrondet är fruktansvärt lågt för poliser i detta land

sen önskar man att polisen kunde stanna och kolla läget rent fredligt utan att ha någon misstanke med det hela
skulle dom göra så med mig skulle dom kunna få en hel del jobb att göra som skulle vara väldigt bra för samhället
men dom få gångerna man orkar bry sig blir man alltid ifråga satt innan man ens får prata med dom

lite långt från själva polisjagandet att göra men säkert intresant endå

Har själv sett filmen, och det är som många säger. Lite onödigt kanske att ta i så hårt i grabben, men samtidigt så visar inte filmen mer än vad den visar. Vad har hänt innan inspelningen tar vid? Hur länge har idioten hållt på och jävlats bara för att han tycker att han är så "cool"?
Hur länge har polismannen fått stå och säga till utan att personen i fråga har skärpt till sig?

Hade gärna sett material från att de kommit på plats, till att han blir omhändertagen, för att få en riktig bild på vad som egentligen hände.
Personligen tycker jag det var rätt åt honom. Hade det varit DIN bil hade du nog också blivit jävligt förbannad, MÄNNISKA som du är.

Allt gnäll om att "poliser är ju poliser, och ska tåla sånt" - finns inte i min värld. De är människor och skall behandlas som människor. De är fan inga robotar som ska tåla skit hursomhelst.

Till topic förresten: har aldrig åkt ifrån dem. Stannar när jag blir befallen. Har dock blivit förbivinkad ett par gånger då de tycker att jag har nog bråttom i jobbet då jag kör tidningsbil.
Respekt till våra poliser i Östersund!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
9 299 Inlägg
2 september 2010
Growe skrev:
caromania skrev:
Growe skrev:

verkligen eftersom dom inte sätter dit sig själva och dom håller varandra bakom ryggen i alla lägen
så kan dom aldirg bli dömda när dom gör fel

detta syns ganska tydligt i antalet anmälda poliser vs antalet åtal och fall där dom blivit dömda

Akta dig för statistik, varenda småbuse motanmäler den enskilde gripande polismannen för övervåld etc så det finns en grov överstatistik för den typen av anmälningar. Tror ni på fullt allvar att åklagarna (som beslutar om det ska väckas åtal, inte polisen!) som granskar och direkt avskriver alla de fallen är så korrupta i det här landet så tycker jag att ni ska flytta till föredömligare stater som tex Italien, Spanien eller Grekland.

självklart är en stor del bara b-s från anmälaren
men dom har på senare tid insätt att det ligger mycket i många anmälningar oxå

vet gånger där polisen gått långt över gränsen bara för att dom var sura så det ligger nog mer sanning i anmälerna än vad man vågar tro
men självklart finns det alltid puckon som gillar att anmäla hit och dit
det ska man verkligen inte dra under stolen med

men när det handlar om en handfull mål på ett par tusen anmälningar så är något knas

problemet är just att dom håller varandra om ryggen dom gångerna poliser faktist blir dömda är i regel när en kollega inte går med på att vittna till den åtalade polismannens sida
detta ger oxå lite mer svart på vitt

en intresant film finns på youtube där en "hulligan" går förbi en paket buss och klappar med handen på rutan och man ser att det inte är hårt och inte på ett våldsamt sätt
då hoppar en polis på killen och tar tag runt halsen mer eller mindre

detta bevisar lite hur mentaliten är på vissa poliser
om man tror att man stävjar våld med våld så är man på hal is

snart är det som i usa om utveckligen pågår hur länge som helst
och det är nu på gång att fixa utomstånde utredare som utreder brott där poliser är inblanade för att försöka stävja detta
sen gäller det bara att få kollegor att våga tjalla på sina kollegor när dom gör övertramp
något som faktist skulle gynna hela samhället
eftersom förtrondet är fruktansvärt lågt för poliser i detta land

sen önskar man att polisen kunde stanna och kolla läget rent fredligt utan att ha någon misstanke med det hela
skulle dom göra så med mig skulle dom kunna få en hel del jobb att göra som skulle vara väldigt bra för samhället
men dom få gångerna man orkar bry sig blir man alltid ifråga satt innan man ens får prata med dom

lite långt från själva polisjagandet att göra men säkert intresant endå

Ja, kan man först tänka, men nej. Det ligger inte mycket i det du säger faktiskt.
Varför:
Ja: det förekommer en hel del polisbrutalitet, det tror även jag. Precis den typen av fall du nämner. Men, vilka poliser står för detta och varför? Jo det är i 99% av fallen piketen eller ordningspolisen, och det beror på att de får ta så mycket skit, och är grymt utbrända. Nej det är inget försvar, de skulle ha kicken hela bunten om du frågar mig så jag är helt överens med dig där.

Men varför fungerar inte exemplet här?
Jo för i de allra allra flesta fall så är det trafikpolis som håller i laserkameror (100%) och kör krigsmålat i syfte att fånga fortkörare, eller lugna ner trafiken. De är långt ifrån den mentalitet som skulle göra det du beskriver med en fortkörare.

Jag lovar dig att du kan köra om Piketen eller ordningspolisen bra mycket över hastighetsbegränsning innan de ens bryr sig, de har viktigare saker att göra.

Jag håller för övrigt inte med om att förtroendet är lågt för polisen, alltså gubbarna och gummorna i postuniform, utan det är möjligtvis lågt för myndigheten.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

148 Inlägg
2 september 2010
IceEyes skrev:
AcesHigh666 skrev:
rawan92 skrev:

Kunde inte sagt de bättre själv lol

Köra ifrån snuten är lättare sagt o gjort, spelar ingen roll hur "skillade" genomsnitts busföraren tror sig vara. Snuten har utbildning plus att dem kan...

4. Deras bilar är även original snabbare än de som i 99% av fallen påstår att de dragit snuten.

Snacka om tid från ca 180 - 200 he he

Calibranissen

pnorberg
5 september 2010
Har aldrig haft behovet men var med om en kille som jag tror lyckades skaka av polisen.

Körde norrut på E4an från Örnsköldsvik för ca 5 år sedan, strax norröver Umeå när det kommer en avfart till ett samhälle och b.la. en Preem mack blev jag omkörd av en phoenix gul M3 E46 i väldigt hög hastighet. M3an svängde av vid avfarten och försvann. Kort efteråt blev jag omkörd av en polisbil med blåljus i hög hastighet, dock så fortsatte dem längs E4an och misstänker att det var M3an dem var ute efter.
Senast redigerat av pnorberg (5 september 2010)

12 086 Inlägg
5 september 2010
gamlingen skrev:
Om det ska va sport att köra i från Polisen så ska det va på lika villkor. dvs lika motorstarka bilar, ,annars är det bara larvigt. Å sen säga att man kört i från dom när man mötts och dom har vänt.. .lika larvigt. Om jag ligger 170 och möter dom på motorväg.. hur lång tid tar det innan dom kan vända.. och hur hög hastighet måste dom ha.. så fort går inte deras bilar.

På lika villkor? Ok, men vi tar bort polisens kommunikationsradio och resten av hela poliskåren så är jag på.

6 Inlägg
6 september 2010
Trådstartare
JapMax skrev:
gamlingen skrev:
Om det ska va sport att köra i från Polisen så ska det va på lika villkor. dvs lika motorstarka bilar, ,annars är det bara larvigt. Å sen säga att man kört i från dom när man mötts och dom har vänt.. .lika larvigt. Om jag ligger 170 och möter dom på motorväg.. hur lång tid tar det innan dom kan vända.. och hur hög hastighet måste dom ha.. så fort går inte deras bilar.

På lika villkor? Ok, men vi tar bort polisens kommunikationsradio och resten av hela poliskåren så är jag på.

Håller med dig. oavsett hur mycket mer kräm man har under huven så har man ett underläge redan från början.

Motor Intresserad
136 Inlägg
9 december 2010
Jag gjorde faktiskt en tabbe för ca 3 år sedan med min gammla bmw. mötte polisen i ca 160 på 70 väg,
svängde in på en mindre gata. och lite senare
"snabb parkera" som i vissa filmer.
alla i bilen duckade. och farbrorblå passerade.

Dock hant vi bara ut och så fort jag låste bilen då var dem påväg tillbaka.

Alla sprang åt varsitt håll.  dem sparkade ner en polare. och körde hem han..
Mig och resten av gänget hitta dem inte.

Men dem sa de till polaren att dem hade bara vela ta ett snack.
eftersom dem inte kunde bevisa hur fort jag kört.
dem var mer ute efter om jag var onykter eller påtänd etc.

Även passerat Piké bussen i ca 240km/h,  dem tände blå ljusen men släckte sedan.

Bästa sättet är ju att helt enkelt stanna och erkänna att man gjort fel då brukar dem vara ganska shcyssta.

Sladda ut framför polisen och han stanna mig ganska så fort.

Då hade jag fortfarande mitt kort på prov.
så iställte för Vårdslöshet i trafik,  så fick gav han mig Störande med motordrivet fordon "tror jag de hette"  och de  tyckte jag var shysst.

Vilken bil går det snabbast att värma upp mat i?
-Nissan Micra

Forummoderator
9 299 Inlägg
9 december 2010
Jag ser en ivrig pojke vifta med handen i det bakre ledet. Mitt råd till dig är:

-Tänk igen, reflektera, räck därefter upp handen igen om du verkligen vill säga det du tänkte.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Forummoderator
18 270 Inlägg
9 december 2010
Joo... kanske det... fast dagen efter fick de syn på mig vid den lokala grillen (samma poliser, liten ort) och svängde såklart in och bad mig stiga in i polisbilen. Fick en sjuhelvetes utskällning i 5 minuter och de sa att de mycket väl vet att jag kör fort fort ibland (De känner mina föräldrar) men nu fick det fanimig vara NOG! Var spak i flera veckor efteråt. När de åkte fick jag spridda applåder av polarna på plats. Föräldrarna var mindre impade om man säger så!

Etferåt när jag skulle hem stod de och lurpassade på vägen då de vissta var jag bodde. Som tur var i lagstadgad hastighet vid tillfället.
Senast redigerat av Dieselsmurfen (9 december 2010)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

681 Inlägg
9 december 2010
Har hört om en som körde ifrån snuten, for hem parkerade och gick och la sig. Snuten han inte se vart han for, men dagen efter fick hans farsa telefon samtal från snuten, pga att bilen stod i hans namn, så det var bara till att erkänna. Fast det e klart, detta var i Finland....

338 Inlägg
9 december 2010
Fick en rejäll varning efter en tävlig då vi körde jävligt fort och polisen stog vid korsningen och väntade de in oss med släkta ljus ...såg de från sidag då allt började blinka blåt de va ingen kul pratstund man fick me dem....o så började de snacka om all jävla gatu tävligar är över och att de skulle ta fast oss alla:D

Audi S4 SuperCharged

679 Inlägg
9 december 2010
garanterat årets rövarhistoria tråd smile

volvoraggare
4 776 Inlägg
9 december 2010
mötte snuten i en gammal bmw som ja fick av en polare som inte var försäkrad  även oskattad med  fina vinterdäck på så det hördes långväg.plus att det såg ut som jag hade stulit den och jag låg väll i 120 på 70 väg men jag klara mig.

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

dARKiE
5 031 Inlägg
9 december 2010
Yes,

Polisen körde i 60 på 70väg så jag åkte förbi.

: )

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

volvoraggare
4 776 Inlägg
9 december 2010
Darkie skrev:
Yes,

skulle dom på begravning eller dom brukar köra fortare än så trots att dom inte brukar  ha blåljus på

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
9 december 2010
Calibranissen skrev:
IceEyes skrev:
AcesHigh666 skrev:

Snacka om tid från ca 180 - 200 he he

Kör vårdslöst som vanligt ser ja smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

5 198 Inlägg
9 december 2010
ironhead skrev:
mötte snuten i en gammal bmw som ja fick av en polare som inte var försäkrad  även oskattad med  fina vinterdäck på så det hördes långväg.plus att det såg ut som jag hade stulit den och jag låg väll i 120 på 70 väg men jag klara mig.

Hörde dom däcken när du mötte dom,,, snacka om superhörsel.

Muttley
9 december 2010
ironhead skrev:
Darkie skrev:
Yes,

skulle dom på begravning eller dom brukar köra fortare än så trots att dom inte brukar  ha blåljus på

Polis brukar köra sakta ibland med . Har kört om hur många som helst.

volvoraggare
4 776 Inlägg
9 december 2010
gamlingen skrev:
ironhead skrev:

Hörde dom däcken när du mötte dom,,, snacka om superhörsel.

däcken var nästan nya  så dubbarna var som nya men fan vad det lät

Sök