3561
Sök

Laddtryck kommer sent ska det va så???

157 Inlägg
29 augusti 2010
Trådstartare
#41
okej tack för alla svar och förslag. ja jag har pysventil på har inte gjort något med bilen sen jag fick den den enda jag gjort är och satt på dumpventil. allt annat satt på när jag fick den. men får jag inte mindre laddtryck om jag tar bort den??

10 287 Inlägg
29 augusti 2010
#42
Mjaaa. jag hade 1.6 under 4000 med T3/04 och 531 topp med K-Kam.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
29 augusti 2010
#43
Sharky skrev:
Mjaaa. jag hade 1.6 under 4000 med T3/04 och 531 topp med K-Kam.

/Göran

kan du dela med dig specen på den motorn

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Ointresserad.
936 Inlägg
29 augusti 2010
#44
Keevov_styling skrev:
okej tack för alla svar och förslag. ja jag har pysventil på har inte gjort något med bilen sen jag fick den den enda jag gjort är och satt på dumpventil. allt annat satt på när jag fick den. men får jag inte mindre laddtryck om jag tar bort den??

Kolla så det är tätt runt dumpen.

Jo, du får mindre ladd om du sliter bort pysventilen. Det som är meningen. Plocka bort den och så spänner du fjädern i Wg:n istället till önskat laddtryck.

Sitter pysventilen monterad inne i bilen?

Teabag appreciation club.

2 266 Inlägg
29 augusti 2010
#45
Jag hade ett flow preppat 15g turbo på min 945 och kompsänkt topp med vkam så hade jag 1,6 i ladd redan vid 3100 varv vid 4000 varv hade jag 1,8 obs denna bil var bonntrimmad med ihopklämd org btr och vikingchip

svetsdiff !!!

10 287 Inlägg
29 augusti 2010
#46
531. Porsche förbränningsrum. Portat avgas och lätt masserat insug. 38.6 mm avgas och 46mm insugsventiler. Orginal maxportat grenrör. T3/04 kullagrad turbo med steg 3 axel (resten kommer jag inte ihåg). K-kam. DTA sprut. Först mappat av Trendab som klantade till det med för mycket soppa och för låg tändning. Sedan tog Lillen på Magnum upp den på rullarna och då lyckades vi fä den till 360Hkr vid 5500 rpm och där hade vi så mycket mottryck i grenröret att vi måste sluta.

/Göran

turboforssen skrev:
Sharky skrev:
Mjaaa. jag hade 1.6 under 4000 med T3/04 och 531 topp med K-Kam.

/Göran

kan du dela med dig specen på den motorn

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

157 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
#47
Det är tätt runt dumpen och pysventilen satt vid turbon jag tog bort den idag och körde en kort sträcka hade samma ladd då i alla fall ska prova mer imorn

Ointresserad.
936 Inlägg
30 augusti 2010
#48
Hade du samma ladd när du slet bort den så är den ju max utskruvad. Satte du i slang mellan wg och turbo så det inte var öppet där då?

Teabag appreciation club.

157 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
#49
aa satte slang imellan och såg på pysventilen att den var typ max utskruvad

Ointresserad.
936 Inlägg
30 augusti 2010
#50
Då har dom skruvat på wg:n också. Klåpare.

Som sagt, om du ska kolla mer imorrn så kolla så alla tryckrör är okej osv. Slangar och hela paketet.

Teabag appreciation club.

157 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
#51
tryckrören va okej och jag tyckte inte att nån annan slank läcker hmm

263 Inlägg
30 augusti 2010
#52
PMPerformance skrev:
Jag hade ett flow preppat 15g turbo på min 945 och kompsänkt topp med vkam så hade jag 1,6 i ladd redan vid 3100 varv vid 4000 varv hade jag 1,8 obs denna bil var bonntrimmad med ihopklämd org btr och vikingchip

Sen när laddar ett 15g 1.8 hmm ?

Volvo 854 R - T-RÖD - STEG 3 AUTOTECH -

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
30 augusti 2010
#53
karlitoo skrev:
PMPerformance skrev:
Jag hade ett flow preppat 15g turbo på min 945 och kompsänkt topp med vkam så hade jag 1,6 i ladd redan vid 3100 varv vid 4000 varv hade jag 1,8 obs denna bil var bonntrimmad med ihopklämd org btr och vikingchip

Sen när laddar ett 15g 1.8 hmm ?

om du ställer upp, men så effektiv blir den ju inte, blir ju bara varmluft big_smile

2 266 Inlägg
30 augusti 2010
#54
Ja med dubbla fjädrar på wg, ja vet mycket väl att de bara är varmluft men de gick bra för de var bara en vinterbil och så hade jag så mycke soppatryck att den kunde sura på tomgång som sagt bara bonntrimmad för att prova vad en motor tål

svetsdiff !!!

632 Inlägg
30 augusti 2010
#55
Min 19T börjar ladda vidd 2000 rpm och vid 2800 rpm har jag fullt laddtryck 1,4 BAR. Detta gäller alla växlar. Dock har jag ju en Volvo femma och det är väl viss skillnad på motorer.

Mvh/Tobias.

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).

157 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
#56
nu idag va jag ute och prova bilen en längre sträcka och jag tog bort pysventilen och nu har jag laddtryck på 1,4 bar och tycker den fortfarande är lite seg upp i ladd hmm?


Sök