Förmodar att du ska ha bilen som ett komplement/vardagsbil till Supran.
Köpte en ett Lupo 3L -02 med knappt 5000 mil på mätaren 2003. Under dom fem åren jag ägde bilen snittade den 0,36 o som lägst 0,28. Den rullade ca 300 mil i månaden.
Om vi börjar med det negativa:
Volkswagens service nät i Sverige. Uruselt o största anledningen till att jag inte kör VW. Dom få gångerna bilen stog på verkstad kunde dom inte göra nått för dom kunde knappt stava till 3L...
Växellådorna verkar va ömtåliga men det största problemet där verkar va service, eller snarare brist på service.
Bilen ÄR liten. Den e dessutom lättad för att få ner vikten/förbrukningen o det gör den aningen bullrig
Positivt:
EKONOMIN!
Bilen e miljöklassad o skatten är 1200-1300 om året. Låg bränsleförbrukning.
Skaplig kvalité. Det sitter ihop med lite knirk o knak ibland på typiskt VW manér
Stolarna e inte världsbäst men helt ok. 60 mil va väl gränsen för en dagsetapp. (Åkte till Tyskland o bunkrade 70 mil t.o.r utan problem

))
Det går o åka 4 vuxna, om man inte ska på semester förstås...
Skulle definitivt ha den med som kandidat om jag blev i behov av en snålbil igen.
Ett alternativ e (som sagt tidigare) samma bil med 1,7D. Då kan man även ha dragkrok. Någon cl högre förbrukning men man slipper automatlådan om man e rädd för den.
Finns även AUDI A2 med samma motorer. Inte stans vackraste men har fått höga betyg för kvalité o driftsäkerhet.
Golf 4:an e oxå helt ok som diesel.
Personligen skulle jag strunta i dom franska bilarna. Dom går billigt när dom funkar men e inte byggda för vårat klimat.