Projekt: Ford Sierra GLX -92 (från införskaffningen till nutid)

streetlover
29 augusti 2010 · 112 Inlägg

Hej alla glada!


Efter mycket tjat så har jag äntligen fått tummen ur och ska skapa en projekt tråd på min Ford Sierra som jag hoppas ni alla kommer tycka om smile

Den här tråden kommer innehålla allt från ideér och funderingar till ombyggnationer av olika slag smile

Alla förslag / ideér / frågor och tips är värmt välkommet!

Fler uppdateringar sker allt eftersom jag hittar fler bilder och gör mer på bilen så ha tålamod för det kommer gå ganska segt i början innan jag har lyckats hitta alla gamla bilder wink



Okey då kör vi igång:



Det hela började med att en vän till min fars dåvarande flickvän skulle sälja sin Sierra och fråga min far om jag var sugen på att köpa den av honom, så den 30 november 2008 åkte jag till Linköping där den fanns och köpte den av honom för 5 lapp, helt ok med tanke på att han hade tänkt lägga ut den för 8 lapp på blocket.


Så nu vet ni iallafall storyn bakom hur jag skaffade mig min Sierra wink


Här kommer ett gäng bilder på allt som jag har gjort med bilen allt eftersom tiden går:

Audi 100 2,6 E "Penelope" (1994)
Opel Ascona C 1,8s "Hannah" (1987)
hinowa
29 augusti 2010 · 626 Inlägg

bilder?... smile

för att bli gammal och vis, måste man vara ung och galen!
streetlover
29 augusti 2010 · 112 Inlägg

som sagt ska leta fram dom först, det är därför jag skrev -"Fler uppdateringar sker allt eftersom jag hittar fler bilder och gör mer på bilen så ha tålamod för det kommer gå ganska segt i början innan jag har lyckats hitta alla gamla bilder" tongue

Opel Ascona C 1,8s "Hannah" (1987)
Audi 100 2,6 E "Penelope" (1994)
Emil192
30 augusti 2010 · 106 Inlägg

de här ska bli spännande! big_smile

peegee Forummoderator
30 augusti 2010 · 2 924 Inlägg

En projekttråd ska grunda sig på just aktuella och kommande projekt och det är inte detta ännu!
Detta ser mer ut som en historia-tråd eller blogg och det är inte okej som projekttråd.

Så skriv Nu ner vad du har och ska bygga om/modifiera/montera mm och vad du har för mål och idéer om bilen annars låses tråden!

Har du inget att skriva där, så är en projekttråd meningslös här tills du har nåt att skriva om det.

/Moderator

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
syabo
30 augusti 2010 · 1 278 Inlägg

framtidsplaner? motor? utseende? banbil? drift?  skriv lite mer:P

Street Knight
streetlover
30 augusti 2010 · 112 Inlägg

peegee skrev:
En projekttråd ska grunda sig på just aktuella och kommande projekt och det är inte detta ännu!
Detta ser mer ut som en historia-tråd eller blogg och det är inte okej som projekttråd.

Så skriv Nu ner vad du har och ska bygga om/modifiera/montera mm och vad du har för mål och idéer om bilen annars låses tråden!

Har du inget att skriva där, så är en projekttråd meningslös här tills du har nåt att skriva om det.

/Moderator

okey men om du läser lite noggrannare så har jag skrivit -"allt från ideér och funderingar till ombyggnationer av olika slag" wink

så det kommer komma upp bilder och info på vad jag monterar, hur jag gör det och vad som är ombyggt.

/ Mig själv

Audi 100 2,6 E "Penelope" (1994)
Opel Ascona C 1,8s "Hannah" (1987)
streetlover
30 augusti 2010 · 112 Inlägg

mina framtids planer just nu är väl lek / ban bil så nu i fösta hand fixar jag väghållning men försöker även få en personlig look på bilen så lite moddningar kommer det gott folk ha bara tålamod big_smile

Audi 100 2,6 E "Penelope" (1994)
Opel Ascona C 1,8s "Hannah" (1987)
Emil192
30 augusti 2010 · 106 Inlägg

snabbaaaaa !! haha skoja xD men du får fixa bilder från att du KÖPTE bilen tills nuläget och sen fortsättning annars blir de ju inge kul om du bara hoppar rakt in i vart du e nu smile

streetlover
30 augusti 2010 · 112 Inlägg

daa? det ska ja ju, läs noggrannare tongue

Opel Ascona C 1,8s "Hannah" (1987)
Audi 100 2,6 E "Penelope" (1994)
Emil192
30 augusti 2010 · 106 Inlägg

streetlover skrev:
daa? det ska ja ju, läs noggrannare tongue

haha aa jo ja vet XD men orkade inte sudda för ja råka skriva de sen kom ja på att du hade redan skrivit de ;D

peegee Forummoderator
31 augusti 2010 · 2 924 Inlägg

streetlover skrev:

peegee skrev:
En projekttråd ska grunda sig på just aktuella och kommande projekt och det är inte detta ännu!
Detta ser mer ut som en historia-tråd eller blogg och det är inte okej som projekttråd.

Så skriv Nu ner vad du har och ska bygga om/modifiera/montera mm och vad du har för mål och idéer om bilen annars låses tråden!

Har du inget att skriva där, så är en projekttråd meningslös här tills du har nåt att skriva om det.

/Moderator

okey men om du läser lite noggrannare så har jag skrivit -"allt från ideér och funderingar till ombyggnationer av olika slag" wink

så det kommer komma upp bilder och info på vad jag monterar, hur jag gör det och vad som är ombyggt.

/ Mig själv

Ja men det beskriver ju ingenting om vilka planer och modifikationer du har gjort eller tänker/vill göra... beskriv dem NU!

Tråden är väldigt nära låsning nu, hittills ser det bara ut som en Blogg blandad med Chat, sånna "projekttrådar" accepterar vi inte här, för det är totalt ointressant!

/Moderator

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
streetlover
31 augusti 2010 · 112 Inlägg

peegee skrev:

streetlover skrev:

peegee skrev:
En projekttråd ska grunda sig på just aktuella och kommande projekt och det är inte detta ännu!
Detta ser mer ut som en historia-tråd eller blogg och det är inte okej som projekttråd.

Så skriv Nu ner vad du har och ska bygga om/modifiera/montera mm och vad du har för mål och idéer om bilen annars låses tråden!

Har du inget att skriva där, så är en projekttråd meningslös här tills du har nåt att skriva om det.

/Moderator

okey men om du läser lite noggrannare så har jag skrivit -"allt från ideér och funderingar till ombyggnationer av olika slag" wink

så det kommer komma upp bilder och info på vad jag monterar, hur jag gör det och vad som är ombyggt.

/ Mig själv

Ja men det beskriver ju ingenting om vilka planer och modifikationer du har gjort eller tänker/vill göra... beskriv dem NU!

Tråden är väldigt nära låsning nu, hittills ser det bara ut som en Blogg blandad med Chat, sånna "projekttrådar" accepterar vi inte här, för det är totalt ointressant!

/Moderator

okey okey okey, får väl ge en massa info då så du lugnar ner dig tongue
tycker det är tråkigt att allting så behöva gå så himla fort när det gäller saker här på gorg men hur som helst..

När jag införskaffade bilen så hade jag först tänkt mig "bang for the buck" turbo konvertering då det inte är allt för vanligt med turbo konverterade Dohc motorer, men efter ett tag lades det projektet på hyllan och så som det ser ut i dags läget så satsar jag på väghållning, utseendet samt billjud, kort summerat göra så gott jag kan för att få den i fint skick..


Hoppas du är nöjd åtminstånde lite iaf så jag slipper få denna tråd avstängd då jag senare under dagen ska börja lägga upp bilder och ytterligare information om div modifieringar jag har gjort.


Mvh: Mig själv

Opel Ascona C 1,8s "Hannah" (1987)
Audi 100 2,6 E "Penelope" (1994)
peegee Forummoderator
31 augusti 2010 · 2 924 Inlägg

Fortfarande inga beskrivna saker du gjort eller planer men okej du får lite tid till...
(de olika modifikationerna du hittills gjort är förvånande att du inte ens beskrivet med text ännu...)

Kolla runt på hur andra har börjat sina projekttrådar som t.ex

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=187160

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=149588

...det jag försöker säga är att innan man har denna grund ( = första inläggen i tråd-exemplem) med uppspaltade ändringar/modifikationer och bilder klara till hands för att lägga upp, så är det ingen idé att öppna en Projekttråd.

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
streetlover
31 augusti 2010 · 112 Inlägg

okey, men här är lite utav det jag hade \ har som framtids planer:


Utseende mässigt:

* kjolpaket, antingen Combat, Cosworth eller RS

* morettes lampor

* rensad på emblem men ev med några dekaler.

* en annan typ av vinge, hade dock inte bestämmt vad för något men vid köpet satt en RS vinge på.


Väghållnings mässigt:

* fjäderbens stag ifram

* fjäderbens stag ibak

* sänkning

* vikt lättning



mer hade jag nog inte tänkt från början wink

Audi 100 2,6 E "Penelope" (1994)
Opel Ascona C 1,8s "Hannah" (1987)
streetlover
31 augusti 2010 · 112 Inlägg

Så här såg hon ut när jag precis hade köpt henne, det enda som jag hade gjort på henne då fotona tog var att slänga på ett par snobbringar på plåtfälgarna och gröna tärningar i framrutan tongue

http://a.imageshack.us/img842/2604/large1238601156633.jpg
By streetlover at 2010-08-31

http://a.imageshack.us/img26/5566/large1238601156636.jpg
By streetlover at 2010-08-31

http://a.imageshack.us/img844/2981/ee2.png
By streetlover at 2010-08-31

Audi 100 2,6 E "Penelope" (1994)
Opel Ascona C 1,8s "Hannah" (1987)
Emil192
31 augusti 2010 · 106 Inlägg

Den var ju riktigt fin redan i nyköpes skicket!! ;D

streetlover
1 september 2010 · 112 Inlägg

nja inte riktigt, dom bakre skärmkanterna va snör rötna, både fram och bak kofångarn va trasiga wink

Opel Ascona C 1,8s "Hannah" (1987)
Audi 100 2,6 E "Penelope" (1994)
Tallriksmodellen
1 september 2010 · 159 Inlägg

Prenumeration lagd. Gillar fordarna ;D
Kolla även in mitt projekt, också en ford ;D

streetlover
1 september 2010 · 112 Inlägg

man tackar, okey detta ska jag spana in wink

Opel Ascona C 1,8s "Hannah" (1987)
Audi 100 2,6 E "Penelope" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang