4 september 2010
Trådstartare
Tja alla.
Jag spelar en Spl Dynamics xtr300d2 med ett Sinus Live Sl1500a.
Byggde nyligen låda till den på 50liter, enligt rekomendation.
Kan inte måtten i huvudet, fick hjälp av en på garaget och det byggdes i 22mm mdf.
Har även dubbla 4" basreflex portar 47cm vardera, också enligt rekomendation av samma kille.
Och ja, basen dunkar ju.. men det är inget överdrivet att hurra för.
Det känns precis som basen spelar i helt för lite utrymme. Förra lådan var på ca 40liter och där spelade basen inte en 1/10 av vad den spelar nu, men den har fortfarande samma instängda ljud.
Den är helt enkelt väldigt snärtig, och måste ha ganska höga inställningar på steget för att få den att spela något dunk som är mer märkvärdigt än min gamla MDS 12a..
Och jag är helt säker på att det inte är basen det är fel på, Dock har den inte samma uppgifter som dens namn uppger hos försäljare. Antagligen är det en gammal model, för nuvarande ligger på 750wrms medans min har 1200wrms med dubbla talspolar. Ärligt talat tror jag det är en Spl dynamics SPL 300d2.
För enligt uppgift ska XTR300d2 väga 11kg, och vågen jag satte denna pjäsen på var begränsad till 14kg, men den slog typ frivolter..
Så, jag antar att killen som hjälpte mig första gången inte var så kunnig, eller så gick någonting bara fel.
Fler exakta uppgifter kan jag fixa om ni vill ha..
Så då undrar jag helt enkelt, vad för typ av låda behöver jag för att spela mycket mer djupbas, och slippa ha min gain på ca 80% och 30% bassboost på steget, för det ska inte behövas..
Hemskt tacksam för alla svar, trött på allt som bara går fel!
MVH
Kristoffersson
Senast redigerat av kristoffersson (4 september 2010)