Fartkameror - blixt

manne87
1 juli 2006 · 3 Inlägg

En enkel fråga, blixtrar alltid fartkamerorna, eller är detta endast nattetid?

DHCA
1 juli 2006 · 68 Inlägg

Ja alltid

Its times like these that make me say,
Lord if you se me pleace come my way.
manne87
1 juli 2006 · 3 Inlägg

Okej, tack för snabbt svar! Kom på en fråga till. Ungefär hur långt innan passage av kameran knäpper den bilden då?

Klubbmannen
1 juli 2006 ·

Kör fort förbi och se efter

__hogberg__
1 juli 2006 · 1 161 Inlägg

kanske du redan vet men du kan åka 8km/h förfort utan att den knäpper..

LazerHawke
1 juli 2006 · 1 268 Inlägg

är det så???

satte dom inte 6km/h??

EyeLighter
1 juli 2006 · 381 Inlägg

jo 6 km/h e de. Men dom nya räknar inte bort något alls har jag hört.
Blev precis av med mitt kort på en fartkamera. + 1800:- i böter indraget i 2 månader + att ja får ta om de igen

Aero-Micke
1 juli 2006 · 124 Inlägg

EyeLighter skrev:
jo 6 km/h e de. Men dom nya räknar inte bort något alls har jag hört.
Blev precis av med mitt kort på en fartkamera. + 1800:- i böter indraget i 2 månader + att ja får ta om de igen

Lyckades dem idetifiera dig som förare, för någon annan på forumet sa att du kan inte bli av med lappen via en kamera utan de måste va en polisman som tar de ifån dig. (?)

A_nders
1 juli 2006 · 259 Inlägg

EyeLighter skrev:
jo 6 km/h e de. Men dom nya räknar inte bort något alls har jag hört.
Blev precis av med mitt kort på en fartkamera. + 1800:- i böter indraget i 2 månader + att ja får ta om de igen

Tråkigt, vad körde du i?

Senast redigerat av A_nders (1 juli 2006)

BMW 530 Xd (2007)
Audi S6-R "M5 for breakfast" (1995)
Fredrik.Gustavsson
1 juli 2006 · 2 123 Inlägg

Aero-Micke skrev:

EyeLighter skrev:
jo 6 km/h e de. Men dom nya räknar inte bort något alls har jag hört.
Blev precis av med mitt kort på en fartkamera. + 1800:- i böter indraget i 2 månader + att ja får ta om de igen

Lyckades dem idetifiera dig som förare, för någon annan på forumet sa att du kan inte bli av med lappen via en kamera utan de måste va en polisman som tar de ifån dig. (?)

Helt rätt, dom måste ha stannat han direkt efter. Annars kan man inte bli av med kortet.

EyeLighter
1 juli 2006 · 381 Inlägg

Aero-Micke skrev:

EyeLighter skrev:
jo 6 km/h e de. Men dom nya räknar inte bort något alls har jag hört.
Blev precis av med mitt kort på en fartkamera. + 1800:- i böter indraget i 2 månader + att ja får ta om de igen

Lyckades dem idetifiera dig som förare, för någon annan på forumet sa att du kan inte bli av med lappen via en kamera utan de måste va en polisman som tar de ifån dig. (?)

Jo då dom identifierade mig. Jo jag har hört de innan att dom inte kan de men tydligen så kunde dom ta det. Är ett par månader sedan nu men fick lappen i torsdags att de vart återkallat. Så måste skicka in kortet på måndag annars så kommer en hem å hämtar de + mer böter å längre tid innan ja får tillbaka de

EyeLighter
1 juli 2006 · 381 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

Aero-Micke skrev:

EyeLighter skrev:
jo 6 km/h e de. Men dom nya räknar inte bort något alls har jag hört.
Blev precis av med mitt kort på en fartkamera. + 1800:- i böter indraget i 2 månader + att ja får ta om de igen

Lyckades dem idetifiera dig som förare, för någon annan på forumet sa att du kan inte bli av med lappen via en kamera utan de måste va en polisman som tar de ifån dig. (?)

Helt rätt, dom måste ha stannat han direkt efter. Annars kan man inte bli av med kortet.

Jo jag fick först ett brev om att ja blivit fotograferad. 2 månader senare så får ja brev om att dom överväger att dra in de. Skriver in å säger att jag behöver det i jobbet å så där chefen skriver oxå i brevet till dom. Å i torsdags så kom brev om att ja blivit av med de i 2 månader å så får ja ta om de.

EyeLighter
1 juli 2006 · 381 Inlägg

A_nders skrev:

EyeLighter skrev:
jo 6 km/h e de. Men dom nya räknar inte bort något alls har jag hört.
Blev precis av med mitt kort på en fartkamera. + 1800:- i böter indraget i 2 månader + att ja får ta om de igen

Tråkigt, vad körde du i?

125km/h på 90 väg

precision
1 juli 2006 · 2 652 Inlägg

på vilken väg?

någon som vet om kamerorna på på till jönköping är på ? har provat utan reggskylt o kört 130\140 genom varje kamera men ingen har gett utslag

LazerHawke
1 juli 2006 · 1 268 Inlägg

bmw_z skrev:
på vilken väg?

någon som vet om kamerorna på på till jönköping är på ? har provat utan reggskylt o kört 130\140 genom varje kamera men ingen har gett utslag

haha vågat smile

EyeLighter
1 juli 2006 · 381 Inlägg

bmw_z skrev:
på vilken väg?

någon som vet om kamerorna på på till jönköping är på ? har provat utan reggskylt o kört 130\140 genom varje kamera men ingen har gett utslag

Detta var på väg 21 i skåne mellan Hässleholm å Kristianstad.

jonesono Personal- och beteendevetare
1 juli 2006 · 1 082 Inlägg

EyeLighter skrev:

A_nders skrev:

EyeLighter skrev:
jo 6 km/h e de. Men dom nya räknar inte bort något alls har jag hört.
Blev precis av med mitt kort på en fartkamera. + 1800:- i böter indraget i 2 månader + att ja får ta om de igen

Tråkigt, vad körde du i?

125km/h på 90 väg

Smart?! Testa att köra i 90 vid 90-väg, hjälper nog en del...

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
michael561 Rekondare
1 juli 2006 · 289 Inlägg

De flesta gamla skåp som jag möt är fejk...medans alla nya fungerar...
Enligt mina erfarenheter i alla fall...

BMW 530iA
Audi 100 2,0E
MilleN
1 juli 2006 · 9 108 Inlägg

jonesono skrev:
Smart?! Testa att köra i 90 vid 90-väg, hjälper nog en del...

har du aldrig kört för fort?

http://moraltant.istheshit.net/

jonesono Personal- och beteendevetare
1 juli 2006 · 1 082 Inlägg

MilleN skrev:

jonesono skrev:
Smart?! Testa att köra i 90 vid 90-väg, hjälper nog en del...

har du aldrig kört för fort?

http://moraltant.istheshit.net/

Finns en anledning till varför det är 90-väg, finns anledningar till varför det är olika hastigheter som gäller. På 110-väg kanske jag har legat något över, men annars försöker jag alltid ligga inom gränserna. Moget att kalla mig "moraltant"... är väl ett gott tecken på hur du ser på trafikvett/ovett. Kör man 125 på 90-väg får man skylla sig själv så fruktansvärt mycket, folk utan trafikvett SKALL inte ha körkort!

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang