Volvo 142'a -70 vill ha mer än kärlek än jag trodde.. bilder 13/9, tog dock slut innan jag hann börja med svetsning..

eccy243 BT
11 september 2010 · 110 Inlägg

Ja, jag har inte sett en enda med servo. Bara hört talas om att det finns.

There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up.
Volvo 760 Turbo "Fröken Turbo" (1983)
sotar The Bear
11 september 2010 · 293 Inlägg

Då antar jag att det finns lite värde i bilen när den börjar likna Volvo1968's 142'a! tongue

Har inga större planer på att behålla den efter renoveringen faktiskt.. behövde bara ett projektarbete till skolan o då tog ja tag i o göra en bil.. är ganska nöjd med min S70, vill dock ha en S60 men får man såld 142'an när den är klar så kanske man kan byta upp sig (H)

Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker
Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
11 september 2010 · 1 479 Inlägg

sotar skrev:
Då antar jag att det finns lite värde i bilen när den börjar likna Volvo1968's 142'a! tongue

Har inga större planer på att behålla den efter renoveringen faktiskt.. behövde bara ett projektarbete till skolan o då tog ja tag i o göra en bil.. är ganska nöjd med min S70, vill dock ha en S60 men får man såld 142'an när den är klar så kanske man kan byta upp sig (H)

Hehe, jo värdet blir det, men om man ska räkna på vad man lägger ut så tjänar maninte så mycket i slutändan, och då räknar man ju ändå inte tiden i pengar tongue Men man gör ju det för att det är kul på många sätt smile

Nej, enligt min mening så väljer jag ju helt klart en nyare bil framför 140 rent praktiskt, kör själv 850 till vardags.. men 140in är en kul hobbybil som man verkligen syns med och som är uppskattad, och det är det som är roligt varje gång man är ute smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
mange_240
11 september 2010 · 1 562 Inlägg

ja är nog inte sjunkande pris på dessa bilar, sålde lite prylar i fjol med stor framgång.

Perzz00n Top Secret
11 september 2010 · 180 Inlägg

detta kommer bli hur bra som helst.. lägg igen reservhjulsbaljan och sätt en rakplåt istället.. mycket tuffare! big_smile

Utför Lackeringsjobb!
- Kontakt via PM!
Volkswagen Golf III "Rolling Stones" (1995)
Volvo 855 GLT "Smokiie" (1994)
sotar The Bear
12 september 2010 · 293 Inlägg

Jamen det är klart man inte räknar med att få igen allt man lägger ut på den.. varken i tid eller pengar.. men det är ju som sagt kul att hålla på, man får se det som en spargris istället eller en fond som går bra till en viss summa sen sjunker det bara tongue

Mange_240: Förstår det.. är varken lätt eller billigt att få tag i det man vill..

Ni vet ingen hemsida som säljer.. vad ska ja säga.. "hela golvstycken".. typ Passagerar fram, passagerar vänster bak osv? finns sånt till pv har jag sett, men inte lyckats hitta till 142'an..
Känner att det skulle vara lättast att göra då det är rätt mycke på passagerar sidan som ska lagas.. då fusklagningen som är ditnitad ska bort också..

Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker
Perzz00n Top Secret
12 september 2010 · 180 Inlägg
Utför Lackeringsjobb!
- Kontakt via PM!
Volvo 855 GLT "Smokiie" (1994)
Volkswagen Golf III "Rolling Stones" (1995)
Perzz00n Top Secret
12 september 2010 · 180 Inlägg

oj de hade inte.. men finns på mekonomen motorolides tror jag! smile

Utför Lackeringsjobb!
- Kontakt via PM!
Volkswagen Golf III "Rolling Stones" (1995)
Volvo 855 GLT "Smokiie" (1994)
Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
12 september 2010 · 1 479 Inlägg

du har ju VP-autoparts, de har massa delar och en smidig hemsida! smile Sök på google så hittar du nog den wink

Jo det är ju som en spargris såsätt, några kronor här och där, sen får du allt igen när du säljer tongue

Det behöver faktiskt inte bli så dyrt att fixa upp en kaross, bara man lägger upp en plan smile Det som kostar mycket är ju nya delar, men mycket finns begagnat och på skroten smile kanske inte ekonomiplåt och bussningar o sånt som ses som förbrukningsvara, men resten wink Har du en kass dörr finns det kanske en frisk på skroten tex big_smile aa du förstår nog vad jag menar haha

KG trimning har också mycket delar, bussningar och motordetaljer bland annat!

Senast redigerat av Volvo1968 (12 september 2010)

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
sotar The Bear
12 september 2010 · 293 Inlägg

Perzz00n skrev:
oj de hade inte.. men finns på mekonomen motorolides tror jag! smile

tack för tipsen, kollat cvi förut och kollade motoroldies.se nu, finns inte till 140'sarna yikes

Volvo1968; kollat lite överallt o blir faktiskt lite besviken när ja kollat runt o dom inte har de färdiga golvbitarna.. men jag antar att dom inte är tillräckligt eftertracktade som till pv, inga problem att göra nytt golv själv, tänkte bara att om de går att få tag på så vore det skönt med "pressvecken" så att det ser original ut även där man inte tittar jämt :p

Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker
Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
12 september 2010 · 1 479 Inlägg

skumt, jo det kanske inte finns golv till 140in då, har inte bytt på min... men är samma med amazon, letade innerskärmar bak, men det fanns inte heller då...  Då får man göra det bästa man kan med vanlig plåt tongue

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
mange_240
12 september 2010 · 1 562 Inlägg

kika på tradera ngn gång då å då. de brukar dyka upp lite ekonomiplåt där.

sotar The Bear
12 september 2010 · 293 Inlägg

Det löser sig, ska försöka få tummen ur ändan och åka ner till garaget idag och få lite gjort, eventuellt börja med bagageutrymmet då det är minst att göra där :p känns segt att lyfta ur motorn om jag inte har någon hjälp :d

Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker
Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
12 september 2010 · 1 479 Inlägg

Hehe, ja det står sällan still med ett sånthär projekt, finns alltid något att göra tongue

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
sotar The Bear
12 september 2010 · 293 Inlägg

Blir ingen update idag ;p En bekant var i garaget och höll på med folkracebilen, men åker dit imorgon bitti istället så imorn blir det update på vad som blivit gjort under förmiddagen.. smile

Måste släpa ner min folkracebil dit ner också.. tävling i Timrå den 2'a Oktober och har lite att göra på den också.. så blir kanske lite bilder på det också framöver ;-)

måste också köpa rostskydd och underredesmassa och slipskivor.. även ekonomiplåt så jag kan börja med svetsjobben på bilen.

Är ju en del rörelse i garaget då vi är några stycken som delar på det, vad tror ni om att skruva dit nå "biltema'aktiga vagnshjul" på tomkarossen sen när jag plockat ner motor, fram o bakvagn för att kunna röra den in och ut i garaget utan allt för mycket bök? något jag funderat på ett tag och det verkar vara lättaste lösningen men vad tycker ni?

(Till veckan har jag dessutom måndag, tisdag, onsdag och torsdag på mig att vara där själv, så ska se till att få massor gjort big_smile )

Senast redigerat av sotar (12 september 2010)

Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker
Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
12 september 2010 · 1 479 Inlägg

Om du vill underlätta jobbet, lägg en dag på att bygga dig en karossvagga! Du behöver dock en kraftigare svets, och rejäla stålbitar och rör smile

kolla på nätet så förstår du hur en sådan fungerar, och så räknar du ut och gör en ritning, sen bara att bygga ihop smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
sotar The Bear
12 september 2010 · 293 Inlägg

Volvo1968 skrev:
Om du vill underlätta jobbet, lägg en dag på att bygga dig en karossvagga! Du behöver dock en kraftigare svets, och rejäla stålbitar och rör smile

kolla på nätet så förstår du hur en sådan fungerar, och så räknar du ut och gör en ritning, sen bara att bygga ihop smile

Jodå, en sån vet jag vad det är.. har funderat på en sådan.. smile

Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker
sotar The Bear
13 september 2010 · 293 Inlägg

Tja.. idag var ja i garaget , ska dit imorgon också och försöka få något gjort.. dock körde ja tummen i rondellen när ja kapade ur rosten i bagaget idag.. så vart akuten innan jag hann börja med det roliga.. AWESOME..

Slutade med 4 stygn och lite handikapp.. så nu kommer det gå ännu saktare, yay... not.

Här kommer iallafall lite bilder från idag och vad jag hittade i bagaget.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/120007/994268_2j5di0.jpg
ROOOOOSt
https://www1.garaget.org/gallery/archive/120007/994269_zchyem.jpg
meer rossst! BTW, vet någon vad switchen är till för?...
https://www1.garaget.org/gallery/archive/120007/994270_mphj7k.jpg
Tror inte det är tänkt att man ska se däcket där... eller va tror ni? tongue
https://www1.garaget.org/gallery/archive/120007/994271_z7xvss.jpg
vart ja än knackar så hittar jag mer.. ;d
https://www1.garaget.org/gallery/archive/120007/994272_amlgae.jpg
Så åkte tanken ur.. fick dock inte lös bultarna till dragkroken, kommer lös imorn efter att ha legat inatt med WD-40 på sig..
https://www1.garaget.org/gallery/archive/120007/994273_1wf2i8.jpg
Rutorna bak åkte ur..
https://www1.garaget.org/gallery/archive/120007/994274_w4bdfg.jpg
Tog ner kofångarn fram också.. dock ingen bild på det idag..
https://www1.garaget.org/gallery/archive/120007/994275_tg28dp.jpg
Ser inte så farligt ut, men de tog åtminstone stop i benet xD annars hade ja skurit genom fingret som om det vore smöör ;D

Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker
FKnutsson
13 september 2010 · 1 051 Inlägg

Fan bilden ger mig en äcklig känsla yikes Haha men ja du tappa inte fingret ;D

Toyota Supra Ma70 "2JZ GT45" (1990)
strandberg31
13 september 2010 · 2 419 Inlägg

Kul att någon vågar fixa till dessa bilar! big_smile men satan vilket jobb du har framför dig wink

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang