Volvo 142'a -70 vill ha mer än kärlek än jag trodde.. bilder 13/9, tog dock slut innan jag hann börja med svetsning..

Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
13 september 2010 · 1 479 Inlägg

Ajjj! aaaaajj! AAAJ!! Haha, har också skadat mig i handen, fast blev två stygn då "bara", klämde mig mellan massa plåtark med veck i skolan tongue Haha, jag var mer ledsen över att jag inte kunde arbeta med 140in efteråt big_smile

Kul att du börjat demontera smile Tråkigt med rosten, men tyvärr brukar den sitta där på 140 serien. Jag slapp som tur är att byta baljor eller trösklar eller skärmkanter tongue

Ytterligare ett tips, demontera så mycket du kan, innan du börjar slipa, ta bort all underredsmassa som ska bort, och kör sedan ut och grundtvätta bilen! Alltså avfettning och högtryckstvätt o allt smile Det blir bra mycket roligare om den värsta smutsen är borta, så man slipper stå och skitna ner sig och garaget allt för mycket smile Glöm inte att se till allt allt vatten kan rinna ur balkar o så bara, så de inte står fulla med vatten sen i garaget, det tar några veckor för det och dunsta, även ifall du har avfuktare wink Blev så på amazonen min, sköljde ur ett tomrum i karossen och såg sen att hålet blev fullt lol hade satt igen sig i dräneringen hehe..

Åter lycka till!

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
sotar The Bear
13 september 2010 · 293 Inlägg

roligt att så många följer projektet , o de kändes rejält , ilade i hela tummen i några timmar..
Svetsa är det roligaste som finns då jag ännu inte är awesome ännu, men kunskaperna bör räcka till detta projekt. smile
tips o trix är alltid bra att få.. ska försöka eventuellt få ur motorn imorgon, ska leja några klasskamrater som hjälp då ja är rätt handikappad med ena handen just nu då jag blev anvisad av läkaren att inte röra allt för mycke på tummen de närmaste 2-3 dagarna.
Dragkroken vet jag heller inte om ja vill ha kvar, funderar på att typa om den sen.. den sitter ju som ett jävla as också ! yikes

Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker
Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
13 september 2010 · 1 479 Inlägg

Aa, du måste regga om om man tar bort drarkrok, totallängden blir kortare, änna löjligt att betala 400 spänn för det tongue Kapa inte sönder kroken bara, borra då hellre ur bulten. Men de är ganska grova va? Rostlösning över natten, sedan värmepistol och kanske lite knackande med släggan, och eventuellt mutterknackare så borde det gå smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
Perzz00n Top Secret
13 september 2010 · 180 Inlägg

ang. baljerna.. det måste vara skitsnack.. mina polare gjorde så o hade inga problem med det.. dom är inte t nå gon nytta om man inte vill ha ett hjuldär :o

Utför Lackeringsjobb!
- Kontakt via PM!
Volvo 855 GLT "Smokiie" (1994)
Volkswagen Golf III "Rolling Stones" (1995)
sotar The Bear
13 september 2010 · 293 Inlägg

volvo1968; Jo, tänker inte kapa sönder den, ska ta lös den hel, så den finns iallafall. smile

perzz00n; låter konstigt att dom ska säga något om det, ja.

Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker
sotar The Bear
14 september 2010 · 293 Inlägg

Var ner till garaget idag och det visade sig att jag inte kan göra speciellt mycke med handen i det skick den är nu så jag städade och gjorde rent och rullade ut bilen i regnet där den får stå o sura tills att handen blivit bättre..

Så fort jag är bra i den och kan använda tummen ordentligt så blir det en massa updates! tappade en hel del gripförmåga i vänsterhanden. ;p

Hare bra, kommer att ta minst 1 vecka innan det blir någon update igen tyvärr.

Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker
BudgetDunkaren Osponsrad
14 september 2010 · 1 631 Inlägg

Äsch vad gör lite sår. Blås på det och sen går det över när du gifter dig smile På det igen och lycka till med all den rostlagning du har framför dig. Jag hade gett upp smile

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
BudgetDunkaren Osponsrad
2 april 2013 · 1 631 Inlägg

Hur går det här då ?
Såret i tummen har väl läkt nu wink

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang