Inga kalibreringspapper på lasern, inga böter?

Rydell BaM BaM
18 september 2010 · 232 Inlägg

OphanWitehall skrev:

Nehe skrev:

MostWanted93 skrev:
Ingen aning om denna tråda hamnade rätt nu, flytta den isåfall.
Ja, som rubriken lyder. Har hört att ifall polisen inte kan visa upp daxfärska(eller bara några dagar gamla) kalibreringspapper på lasern om dom stoppar en och tycker de gick för fort, så kan dom inte sätta dit en heller. Stämmer de eller är de bara nått påhittat skit? ^^

Kalibrering av lasern görs 1 gång per år. Det är inget man behöver visa upp på plats.

Där va det nån som inte viste vad han prata om iaf. Kommer precis från ett förhör gällande en fortkörning och laser. Polisens laser är färskvara och skall kallibreras minst en gång i månaden! Jag slipper böter och allt tack vare att lasern dom använde ej va kallibrerad på 38dagar! big_smile

men då måste jag vare en moraltant o fråga om du körde för fort eller om det var snutsvin vars ända jobb i livet var att sätta ditt dig?

Varför e det så svårt att stå för sina fel och misstag????

Inget vara för evigt.
Cruel
18 september 2010 ·

Xuri skrev:
bara en fråga, ni såg aldrig artikeln om tyska lasergubben som åkte på fortkörningsböter ? han och 2 kollegor intygade att han höll lagligt fart men han fick böter. han var expert inom optik osv och han fick låna hem polisens laserpistol. dom demonstrerade i ett filmklipp när han sköt med pistoln mot en vit tavlar som stod still på en åker å den visade allt mellan typ 5-15km/h på ett stillastående objekt...

Är det bara jag som har svårt å tro att det är jävligt svårt å få låna med sig laserpistolen hem?!

Tror knappat om jag skulle säga. "Det tror jag inte på"
Polisen "-Okej, men låna med dig denna hem å lek med i några dagar"....

Skulle ju aldrig hända..
:S

Xuri One Man Clan
18 september 2010 · 4 287 Inlägg

Cruel skrev:

Xuri skrev:
bara en fråga, ni såg aldrig artikeln om tyska lasergubben som åkte på fortkörningsböter ? han och 2 kollegor intygade att han höll lagligt fart men han fick böter. han var expert inom optik osv och han fick låna hem polisens laserpistol. dom demonstrerade i ett filmklipp när han sköt med pistoln mot en vit tavlar som stod still på en åker å den visade allt mellan typ 5-15km/h på ett stillastående objekt...

Är det bara jag som har svårt å tro att det är jävligt svårt å få låna med sig laserpistolen hem?!

Tror knappat om jag skulle säga. "Det tror jag inte på"
Polisen "-Okej, men låna med dig denna hem å lek med i några dagar"....

Skulle ju aldrig hända..
:S

Ja men herregud. huruvida han sög av polischefen eller ej för att få låna pistolen vet jag inte men de låg/ligger ett klipp på aftonbladet sen några månader tillbaka där en tysk optik-professor som jobbade på nån teknisk högskola eller dyl i sverige åkte dit och fick låna hem utrustningen å dom visade  i filmklipper när han stod å sköt mot en vit tavla på en åker och den visade hela tiden olika hastigheter de var aldrig 0 utan tavlan rörde sig enligt laserpistolen. och jag känner igen polisen laserpistol å de var en sån han brukade.

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang