Behöver lite tips och råd angående import från U.S.A.

NoXXaN El/automations- ingenjör
3 juli 2006 · 112 Inlägg

skulle vilja veta om det är någon som har importerat från staterna, bilen i fråga är en mustang svt cobra 03-04.
Anledningen till att jag vill hämta i Usa är att man kan få vagnar med skapligt mycket effekt för relativt bra pengar, har hittat några med 600-700hp. Hur pass jobbigt kan det bli att reg.besiktiga?
Om det står i pappren att motorn är orörd så borde vel inte Svensk bilprovning börja ifrågasätta det? Märker dom om det är 390hp som det är original eller om det är 600, de lär ju bara tycka att den går så in i helvete, de bör ju veta att 390hp inte är helt sömningt och därför inte ifrågasätter det så mycket.
Jag är inte intresserad av några antaganden som folk i forum brukar vara ganska duktiga på, jag vill ha fakta och gärna höra om det är någon annan som faktiskt har tagit hem något lite "argare".
Alternativet är kanske att plocka hem en original, men det blir så hemskt dyrt att plocka dom effekterna här hemma i sverige + att det inte finns så många leverantörer och ska man då börja handla från staterna så är det moms o tull-avgifter.

Mycket tacksam för svar.

MVH

Senast redigerat av NoXXaN (3 juli 2006)

Om du drömmer om att besegra mig är det bäst att du ber om ursäkt när du vaknar
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang