2071
Sök

Motorbyte 244L 1977

5 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
Är det någon som har pejl på hurvida elen från en b23 passar i min 244 med b19,hade tänkt byta så jag får ut lite mer kräm men funderar i elen och hurvida besiktningen märker skillnaden?smile

612 Inlägg
27 september 2010
Ett par kablar till generatorn, ett par till startmotorn, en till fördelaren, någon temperaturgivare... Jag vet inte om det är exakt lika kopplat, men dessa gamla elsystem är mycket enkla och absolut inget större problem att ordna ifall det inte är lika. Lite jobbigare om du vill ha insprutning med all el det innebär.

Om besiktningen ibland släpper igenom bilar med enorma turboaggregat, intercoolers etc. där det egentligen ska sitta en tam sugmotor så är nog risken att dom klagar på en nästan identisk sugmotor minimal. Det går nog åt en ganska grinig besiktningsman för att han ska ställa sig och försöka läsa vilken rödblock det är du har...

5 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
Nejdå jag hade tänkt mig en gasare,jo jag kan tänka mig att det inte är allt för mycket problem med elen men tänkte bara dubbelkolla om det är nån som har lite mer erarenhet...:)Tack för svar!

Sök