6059
Sök

Mycket bättre ljud med en bas?

407 Inlägg
4 juli 2006
Trådstartare
Hur mycket bättre tycker ni ett ljudsystem låter med en bas? Jag kan bara dra paralleller till min dator och när man pluggar ur subben där så låter högtalarna som de kom från 60-talet, även fast det är väldigt bra för att vara ett par dator högtalare. Så gör basen en sådan skillnad också i en bil? Steget kommer nog på posten vilken dag som helst och basen blir det att jag beställer nästa månad så jag lär märka hur stor skillnaden är då. Men hur stor skillnad tycker ni det blir på ett system med respektive utan bas?

1 926 Inlägg
4 juli 2006
det beror på vad du ska ha för bas..men jag tycker att det blir mycket bättre med en baslåda smile

men det finns andra fina högtalare du kan klämma ut rätt bra bas med utan baslåda också. wink

BMW Power
2 362 Inlägg
4 juli 2006
mjao, om man stänger av allt bas ljud på stereon så låter det som från 60 talet ja big_smile hehe tongue

BMW, bogsering med wire :/

864 Inlägg
5 juli 2006
med en baslåda så kan du ju låta de resterande högtalarna i systemet lira mer mellanregister/diskant vilken inte belastar dom lika mycket...så en baslåda kan lyfta ljudet i rätt mycke, speciellt om man från början har rätt mediokra högtalare som man försöker pressa ur mycke bas från...

407 Inlägg
5 juli 2006
Trådstartare
Jo eftersom jag lirar rätt mycket hårdrock av det tyngre slaget så kommer jag nog märka rätt bra skillnad med andra ord. Ska dock bli roligt att se hur mycket man kan kräma ut ur högtalarna extra nu när steget blir inkopplat i veckan.
Senast redigerat av Vallås Locos (5 juli 2006)

Sök