3191
Sök

740 projektet!

591 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
#21
mr_yeahman skrev:
Volvobonden har sett mycket fast&furious ^^

Hade du tänkt dig turbobygge?

volvobonde?tongue haha

nja.. byta till fk motor senare kanske beror på hur motorn går, personligen tycker jag att det är fränare med sughästar beror så klart på bilen:)
Senast redigerat av d_illen (29 september 2010)


Krom-fascisten
439 Inlägg
29 september 2010
#22
d_illen skrev:
mr_yeahman skrev:
Volvobonden har sett mycket fast&furious ^^

Hade du tänkt dig turbobygge?

volvobonde?tongue haha

nja.. byta till fk motor senare kanske beror på hur motorn går, personligen tycker jag att det är fränare med sughästar beror så klart på bilen:)

Enklast och billigaste att trimma upp en b23 är oblikatoriskt med hjälp av snigel.

rekommenderar en b23et.

591 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
#23
mr_yeahman skrev:
d_illen skrev:
mr_yeahman skrev:
Volvobonden har sett mycket fast&furious ^^

Hade du tänkt dig turbobygge?

volvobonde?tongue haha

nja.. byta till fk motor senare kanske beror på hur motorn går, personligen tycker jag att det är fränare med sughästar beror så klart på bilen:)

Enklast och billigaste att trimma upp en b23 är oblikatoriskt med hjälp av snigel.

rekommenderar en b23et.

okej, jag vet inte om jag orkar lägga ner jobb på att byta kabelmatta osv. kanske säljer högen och köper annat, lite tråkigt för bilen har potential.


Krom-fascisten
439 Inlägg
29 september 2010
#24
d_illen skrev:
mr_yeahman skrev:
d_illen skrev:

volvobonde?tongue haha

nja.. byta till fk motor senare kanske beror på hur motorn går, personligen tycker jag att det är fränare med sughästar beror så klart på bilen:)

Enklast och billigaste att trimma upp en b23 är oblikatoriskt med hjälp av snigel.

rekommenderar en b23et.

okej, jag vet inte om jag orkar lägga ner jobb på att byta kabelmatta osv. kanske säljer högen och köper annat, lite tråkigt för bilen har potential.

Du behöver inte byta kabelmatta för att få till det med turbo cool
Bytt bara motorn. Sen så venne ens om du ens behöver byta styrboxar. Tveksamt wink

591 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
#25
mr_yeahman skrev:
d_illen skrev:
mr_yeahman skrev:

Enklast och billigaste att trimma upp en b23 är oblikatoriskt med hjälp av snigel.

rekommenderar en b23et.

okej, jag vet inte om jag orkar lägga ner jobb på att byta kabelmatta osv. kanske säljer högen och köper annat, lite tråkigt för bilen har potential.

Du behöver inte byta kabelmatta för att få till det med turbo cool
Bytt bara motorn. Sen så venne ens om du ens behöver byta styrboxar. Tveksamt wink

okej för jag hade för mig att man i alla fall behövde byta styrboxar..
hur blir det med lmm och vakum osv?


Krom-fascisten
439 Inlägg
29 september 2010
#26
Det är jag inte så påläst om, låter nån annan forumsmedlem svara på detta smile

591 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
#27
mr_yeahman skrev:
Det är jag inte så påläst om, låter nån annan forumsmedlem svara på detta smile

kanske räcker med 3" men pratar du om b23ET eller b230ET nu?
för på b230ET sitter det ju K-jetronic insprut på men om jag har BTR på bilen så kanske det funkar endå, för BTR har jag redan;)


181 Inlägg
29 september 2010
#28
okej för jag hade för mig att man i alla fall behövde byta styrboxar..
hur blir det med lmm och vakum osv?

Det har diskuterats ganska mycket det där. men vad jag har komit fram till är att om du byter motor från samma motor kod b230F -> b230Fk tillexempel så behöver du bara byta boxarna och förlänga kablarna till Lmm eftersom det är turbo samt löda dit spridarmotstånd. big_smile

Hur det blir med en B23a vet jag dock inte. tongue

Projektet Volvo 740 Turbo Intercooler.

591 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
#29
Robbaco1 skrev:
okej för jag hade för mig att man i alla fall behövde byta styrboxar..
hur blir det med lmm och vakum osv?

Det har diskuterats ganska mycket det där. men vad jag har komit fram till är att om du byter motor från samma motor kod b230F -> b230Fk tillexempel så behöver du bara byta boxarna och förlänga kablarna till Lmm eftersom det är turbo samt löda dit spridarmotstånd. big_smile

Hur det blir med en B23a vet jag dock inte. tongue

okej gött ska ta o tänka lite på det där;)


591 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
#30
https://www1.garaget.org/gallery/archive/126382/1001048_rco8b1.jpg
nya diselkröken:D
Senast redigerat av d_illen (29 september 2010)


591 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
#31
https://www1.garaget.org/gallery/archive/126382/1001049_37gxgs.jpg
nya fläkten:D


21 Inlägg
29 september 2010
#32
Fint då! med lite hjälp av mig så kommer bilen att gå i 300 när vi ä klara, haha tongue


591 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
#33
EH1 skrev:
Fint då! med lite hjälp av mig så kommer bilen att gå i 300 när vi ä klara, haha tongue

haha ja det kan du skriva upp:P


245 Inlägg
29 september 2010
#34
trevligt projekt detta smile men du ? var hitta du elfläckten ?? skulle behöva en ny på tic:en smile

If you dont live for something
you die for nothing

591 Inlägg
30 september 2010
Trådstartare
#35
Zydyz skrev:
trevligt projekt detta smile men du ? var hitta du elfläckten ?? skulle behöva en ny på tic:en smile

tack:) jag köpte den på ridetech för 399 kr mycket bra pris för en 12" men akta dig för ridetech är inte pålitliga..
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=109623
Senast redigerat av d_illen (30 september 2010)


245 Inlägg
30 september 2010
#36
d_illen skrev:
Zydyz skrev:
trevligt projekt detta smile men du ? var hitta du elfläckten ?? skulle behöva en ny på tic:en smile

tack:) jag köpte den på ridetech för 399 kr mycket bra pris för en 12" men akta dig för ridetech är inte pålitliga..
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=109623

okej tack kanske inte e värt de då?.. kanske bättre o ta typ mecko eller liknande!

Förresten kika kärna in på mitt lila projekt om du har lust:P

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2443131/

If you dont live for something
you die for nothing

591 Inlägg
30 september 2010
Trådstartare
#37
för mig funkar det utmärkt har beställt 2 gånger på 2 veckor..
ja jag ska kika på de:)


245 Inlägg
30 september 2010
#38
okeej smile då då:) då löser de sej:) hehe smile

ja de tycker ja smile

If you dont live for something
you die for nothing

VD Hammar
613 Inlägg
30 september 2010
#39
ca 250 hk till våren

kvar att köpa:

extraktorgrenrör
BTR (Köpt)
avgassystem (halvköpt)
diff
dämpare/fjädrar
elfläkt (Köpt)
burbygge(påbörjas snart)

hm vad ska ni göra för att uppnå den efekten ?
lär inte bli billigt med 250hk sug

MVH Johan

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
30 september 2010
#40
d_illen skrev:
mr_yeahman skrev:
Det är jag inte så påläst om, låter nån annan forumsmedlem svara på detta smile

kanske räcker med 3" men pratar du om b23ET eller b230ET nu?
för på b230ET sitter det ju K-jetronic insprut på men om jag har BTR på bilen så kanske det funkar endå, för BTR har jag redan;)

va??? varken b23et eller b230et har k-jetronic
lär dig rätt smile b21et är den ända rödblocks turbon med k-jet  ingen annan

annars är det trevligt att du jobbar på , men det blir inga 250hk med det du har räknat upp
men ska du inte tävla i eliten så behövs det inga 250 hk utan det räcker med ca 150 pigga hästar

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/


Sök