Det är jag inte så påläst om, låter nån annan forumsmedlem svara på detta
kanske räcker med 3" men pratar du om b23ET eller b230ET nu? för på b230ET sitter det ju K-jetronic insprut på men om jag har BTR på bilen så kanske det funkar endå, för BTR har jag redan;)
okej för jag hade för mig att man i alla fall behövde byta styrboxar.. hur blir det med lmm och vakum osv?
Det har diskuterats ganska mycket det där. men vad jag har komit fram till är att om du byter motor från samma motor kod b230F -> b230Fk tillexempel så behöver du bara byta boxarna och förlänga kablarna till Lmm eftersom det är turbo samt löda dit spridarmotstånd.
okej för jag hade för mig att man i alla fall behövde byta styrboxar.. hur blir det med lmm och vakum osv?
Det har diskuterats ganska mycket det där. men vad jag har komit fram till är att om du byter motor från samma motor kod b230F -> b230Fk tillexempel så behöver du bara byta boxarna och förlänga kablarna till Lmm eftersom det är turbo samt löda dit spridarmotstånd.
Det är jag inte så påläst om, låter nån annan forumsmedlem svara på detta
kanske räcker med 3" men pratar du om b23ET eller b230ET nu? för på b230ET sitter det ju K-jetronic insprut på men om jag har BTR på bilen så kanske det funkar endå, för BTR har jag redan;)
va??? varken b23et eller b230et har k-jetronic lär dig rätt b21et är den ända rödblocks turbon med k-jet ingen annan
annars är det trevligt att du jobbar på , men det blir inga 250hk med det du har räknat upp men ska du inte tävla i eliten så behövs det inga 250 hk utan det räcker med ca 150 pigga hästar