Frågor till folk som handlat på "Ridetech" nyligen

and3r5son
19 oktober 2010 · 176 Inlägg

fick ett mail idag, 1 månad senare, att sakerna dom hade i lager är skickade, blir inte glad om dom dröjjer igen.

E30Powerdyne
19 oktober 2010 · 41 Inlägg

Jag beställde i våras. Många produker är samma som många andra säljer för dubbla priserna.
Det som det verkar vara dålig kvalitet på enligt min erfarenhet är dom ställbara bränsletrycksregulatorerna då ja fått en som ej fungerar, har mailat dom och väntar nu svar vad som kommer hända.

Dom verkar ha svårt att svara på mail enligt vad jag sett men skulle inte tveka att beställa många av grejorna då priserna är väldigt bra.

BMW 540 (1997)
Ford Thunderbird "Sportsroof" (1971)
Erick
19 oktober 2010 · 4 767 Inlägg

Inget med just Ridetech att göra, men jag skulle aldrig spara in pengar på en så känslig detalj som BTR.
Inte roligt med ojämt bränsletryck direkt!

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
E30Powerdyne
19 oktober 2010 · 41 Inlägg

Men man tycker en så enkel grej som btr borde va lätt å tillverka fungerande men verkar ej så. Blir dock en dyrare i framtiden.

BMW 540 (1997)
Ford Thunderbird "Sportsroof" (1971)
DalleRacing
19 oktober 2010 · 1 738 Inlägg

E30Powerdyne skrev:
Men man tycker en så enkel grej som btr borde va lätt å tillverka fungerande men verkar ej så. Blir dock en dyrare i framtiden.

Vet många som har haft problem men även alldeles utmärkt fungerande btr:er från ridetech!
Och dom som haft problem med dom är de som satt btr:en före sin original, + att du måste köpa rätt btr till ditt styrsystem, du har ju linjär o progressiv! Tänk på det wink annars har jag alldrig hört någon klaga på ridetechs btr. Jag köpte deras linjära o trycket gick att ställa samt att det gav ett exakt tryck!

MVH

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
E30Powerdyne
20 oktober 2010 · 41 Inlägg

Ja stoppade in en linjär i min, funkade perfekt 10mil men sedan fick den för sig att trycket skulle ligga å flippa mellan 5-7bar som minst så nått har blivit galet med den, Billig va den men lite längre borde den ju hålla tycker man.

BMW 540 (1997)
Ford Thunderbird "Sportsroof" (1971)
Wilsooon
22 oktober 2010 · 158 Inlägg

fick men mina saker idag,en vecka senare bara till finland,alla saker var med och jag tyckte allt såg bra ut,blir bara att prova nu då,köpte bland annat type r mätare,centralåsen,strobo ljus,intercooler,hybrid dump,btr,pysventil..

and3r5son
22 oktober 2010 · 176 Inlägg

fick mina saker idag, allt var med och passade bra. återstår bara att se hur kvalitén är.

Volvo950turbo
19 november 2010 · 46 Inlägg

Passa er för att handla därifrån nu. Förmodligen kommer ni få ett tomt paket att lösa ut.

Det finns bara postförskott att betala med och det kan vara av två orsaker, antingen är hans bank konton låsta av berörda myndigheter eller så är det mer jobb att ta pengarna från klarna och kortbetalning till sitt eget konto.

Igår stod det att de uppdaterar sin faktura och kortbetalningssytem, men jag var i kontakt med starweb som hyr ut deras webshop och så är INTE fallet.

Detta företaget är på djupt vatten och kommer förmodligen inte att finnas länge till!

Vill ha volvo 960 med 850 motor!
andino TMR|Team Moisty Racing
19 november 2010 · 454 Inlägg

Känner en som skickade efter saker för 3000 spänn på postförskott.
När han skulle hänta ut grejerna sa dom att det redan var betalt, tack ridetech!

Senast redigerat av andino (19 november 2010)

TMR|Team Moisty Racing
Supra projekt:
PROJEKTTRÅDEN
Volkswagen Caddy "Ior" (2011)
Toyota Supra MKIV "Moistness" (1997)
hangman
19 november 2010 · 2 174 Inlägg

Volvo950turbo skrev:
Passa er för att handla därifrån nu. Förmodligen kommer ni få ett tomt paket att lösa ut.

Det finns bara postförskott att betala med och det kan vara av två orsaker, antingen är hans bank konton låsta av berörda myndigheter eller så är det mer jobb att ta pengarna från klarna och kortbetalning till sitt eget konto.

Igår stod det att de uppdaterar sin faktura och kortbetalningssytem, men jag var i kontakt med starweb som hyr ut deras webshop och så är INTE fallet.

Detta företaget är på djupt vatten och kommer förmodligen inte att finnas länge till!

hoppas hoppas....Någon som behöver mer insider info är de bara ta kontakt med mig kan fixa fram snuskig info smile

Joakim-S Hobby Fotograf
19 november 2010 · 650 Inlägg

Jag beställde ifrån Ridetech för några månader sen:
2 par sportstolar (Kändes bra att sitta i och är fortfarande hela och luktar inte kattpiss som nån nämde tidigare i tråden)
Sportratt med nav (funkar hur bra som helst)
3 olika mätare (olja, vatten och volt, dom funkar bra volten visar fel med 0.2 volt typ)

Beställde betalade med mitt VISA kort och varorna kom med pall frakt efter ca: 5 arbetsdagar.

MG e-HS (2021)
hangman
19 november 2010 · 2 174 Inlägg

ProXem skrev:
Jag beställde ifrån Ridetech för några månader sen:
2 par sportstolar (Kändes bra att sitta i och är fortfarande hela och luktar inte kattpiss som nån nämde tidigare i tråden)
Sportratt med nav (funkar hur bra som helst)
3 olika mätare (olja, vatten och volt, dom funkar bra volten visar fel med 0.2 volt typ)

Beställde betalade med mitt VISA kort och varorna kom med pall frakt efter ca: 5 arbetsdagar.

lotto smile

mätarna är skräp inte ens 10% som funkar, sportstolarna luktar inte kattpiss, luktar smutsig barnarbetar fis, har packat upp flera hundra stolar åt företaget så jag vet vad jag pratar om. Sportratt navet är en svarvad del i aluminium, finns ingen direkt svaghet plus att det är luisis grejer inget annat, samma som mekonomen bla säljer.

oseriös ägare skuldsatt företag mycket fiffel svarta affärer och INGET av produkterna är beprovat i bilar eller kvalite, allt är gross handlat direkt från kina sen säljs här för 3 gånger mer. Ridetech ska ha skiten för dom får saker och framståå så mycket bättre än vad dom egentligen är, för det har dom ingen jävla aning om. Skulle stå när man köper, ingen aning om kvalite eller funktion då inget är provat allt är upppackat i en kartong och nerpackat i en annan. För det är sanningen.

Wilsooon
22 november 2010 · 158 Inlägg

ja tycker ridetech verkar ha mycke grejer som till exempel kl-racing och många andra sidor säljer så förstår inte varför just ridetechs saker är så mycke sämre.

Holiace
27 november 2010 · 1 754 Inlägg

Lit skum fråga men, ligger Ridetech i Haninge också?

Senast redigerat av Holiace (27 november 2010)

Jag kan inget om allt.
Pierre92
6 december 2010 · 15 Inlägg

har handlat lite grejer från ridetech och kan säga att det är bara skit...
köpte ett bi-xeon kitt, montera det och tände lysena, funka inte högra lyset , tändes ibland, åkte och bytte till ett nytt , exakt lika dan endå, har skickat ca 30 mail och försökt och ringt inget svar, helt värdelöst

ramb0 SKANK Performence
16 december 2010 · 272 Inlägg

Det ligger i motala....
Bestälde lite saker för någon dag sen...
Återkommer ang skick mm.

SKANK Performence
Volvo 940R Clean Edition
http://www.garaget.org/?car=213519
ramb0 SKANK Performence
28 december 2010 · 272 Inlägg

prylarna har kommit. tog ca 4 arbetsdagar eller något sånt. allt var helt o fint. deras hybrid dump funkar utan konstigheter, däremot uppstod ett stort frågetecken när turbotimern skulle kopplas in? fyra beskrivningar på japanska/kinesiska och en på engelska. dock stämmer inte det sm står i beskrivningen med sladdarna från tendningen  men vi får se hur det slutar...

SKANK Performence
Volvo 940R Clean Edition
http://www.garaget.org/?car=213519
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang