Nissan 200sx s13. Trycker ut olja vid stickan? :S

RainaX
4 oktober 2010 · 63 Inlägg

har lite problem med min 200a då den trycker ut olja vid stickan, av vad jag har lyckats komma fram till är det stopp någonstans? vet inte riktigt var, men enligt folk verkar det med största sannolikheten vara vid vevhusventilationen? någon som vet hur mycket på motorn som måste rivas för att kunna se om det är här oljan har fastnat av någon anledning? eller om det finns något sett att ta reda på detta utan att behöva riva motorn?
samt förslag på var det kan strula uppskattas! '
/Erik

Busgrabb Rejsa ?
4 oktober 2010 · 2 959 Inlägg

Vet inget om 200:an och jobbet att kolla ventilationen men det kan vara dåliga kolvringar med som gör att den trycker ner avgaser och trycksätter vevhuset mer än normalt och därför trycker ut olja.

Autotech
BMW 335D (2008)
RainaX
4 oktober 2010 · 63 Inlägg

jo, men borde man inte ha dålig komp då? för känns inte så, för verkar gå jämt på alla cylindrar mm, men ska försöka kolla vevhusetventilatioen först är det inte det får jag kolla kolvarna, men motorn ska ju vara ny genom gången och då bör man ju inte montera gamma kolvringar?
men förslag uppskattas alltid smile så tack!

Driftar_N
4 oktober 2010 · 227 Inlägg

Det är lätt att säga nygenomgången när saker ska säljas wink
Gå igenom hela vevhusventilationen och gör ett komptest så får du svart på vitt om nån cylinder är otätare än nån annan.

RainaX
4 oktober 2010 · 63 Inlägg

jo.. men har ju inte en aning om hur man går igenom den, finns ju bara forum där folk säger kolla den :P har inte en aning om hur man kollar den, vet ju knappt var den sitter :P

Tinjection Stabil som fan
5 oktober 2010 · 304 Inlägg

Finns en nissan 200 verkstadshandbok på internet som e gratis, googla det, Jag har/ har haft den på datorn smile

Tinjection Stabil som fan
5 oktober 2010 · 304 Inlägg

Faktum är att jag har den kvar på datorn om du inte skulle hitta den smile

Bullen1 Tekniker
5 oktober 2010 · 345 Inlägg

Kan inte just din motor, men det är en ventilation till vevhuset i blocket och blir det stopp i den kan packboxar tryckas ut,i värsta fall motorn/toppen skadas.

Brukar sitta en svart dosa eller liknande på motorblocket baktill, i den sitter en slang/slangar som går upp till tex luftburken, in i ventilkåpan, kolla så slangarna och burken inte är igensatta.

Det man inte dör av gör ont.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang