Ja det är det. Men tänkte bara vad som kan hända? körde så en stund på min förra t16 och det funkade utan problem, men tänkte att jag kanske skulle vara lite mer "seriös" den här gången så undrar i princip vad som kan hända för jag märkte aldrig att det var något problem med den.
kopplar du ur magnetventilen så har du ingen säkerhet till turbon, och har du inte det om den laddar lite galet så kan det bli väldigt dyrt.
En magnetventil styr laddtrycket och de är den som sänker laddtycket när någonting går snett och finns den inte där så kan du kanske räkna ut själv vad som händer
V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Hehe ja, det kan bli väldigt dyrt. jag kör själv utan magnetventil atm, har en pysventil ikopplad istället och den är ställd på 1bar.
Men det har jag enbart för att drivstegen i min box är brända så att alla mina magnetventiler brinner upp. Har rasat 3 stycken denna sommar så börjar bli less på att köpa nya, och dem är ju inte billiga precis.
Men min bil går bäst med en hel magnetventil ikopplad. då laddar jag 1.3 - 1.4 bar och det är stor skillnad på 1 och 1.3 bar
V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Jo jag hade samma problem på min förra de gick åt mer magnetventiler än bensin:P Körde själv på 1,4 i ladd och ja det märks ju skillnad på 1 och 1.4 bar