4173
Sök

Orkar volvos 2,2 orginalsprut med en 2,5 liters vev?

islurren1
5 oktober 2010
Trådstartare
Hej! Har fått tag på ett B230 block med en 2,5 liters vev i som jag funderar på att köra 2,2 orginalsprut på!
Är det någon som VET om det om sprutet räcker till? Finns det andra spridare som jag kan använda om det behövs? Eller måste man kanske höjja bränsletrycket? Nån som har erfarenhet och kunskap om detta ?

One Man Clan
4 287 Inlägg
5 oktober 2010
volvos sprut är rätt förlåtande på dom årsmodellerna, de bör funka, men bäst å kontrollera med bredbandslambda så den får sås på dom lite högre varven, under 3000 rpm så har du lambda reglering som ser till att den får de den behöver, OM inte spridarna är försmå men de borde några hekto soppatryck lösa

islurren1
5 oktober 2010
Trådstartare
Bredbandslambda? Vad gör jag med en sån? Hur gör jag det?

415 Inlägg
5 oktober 2010
Jag kör 2,4 med 2,5liter, 531, a-kam, x-rör och 2,5"avgas med sportkatt och det fungerar bra. Jag har hört att sprutet räcker till 160-170 sughästar och jag kör mitt sprut original utan att man märker några tendenser till brist på sås så det är bara att köra på.

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)

Smålänning
7 887 Inlägg
5 oktober 2010
Oja, de räcker lätt smile

Dom anpassar sig, kan nog stämma som Super40 säger att dom räcker till 160-170 hk smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

islurren1
5 oktober 2010
Trådstartare
Härligt! De där ville jag höra! Har själv en 531 topp me lite större ventiler i 38-46 om jag inte kommer ihåg fel. Lättat svänghjul, x-rör 2,5" avgasrör som förhoppningvis ska kunna passas ihop till en bra mix...

Vet dock inte än om jag ska gå ifrån K kamen och få en lite vassare..
Senast redigerat av islurren1 (5 oktober 2010)

Sök