Blinkers å varningsblinkers helt död på min volvo s40?

Evaldsson Driving Nissan 200sx s13
9 oktober 2010 · 137 Inlägg

hejsan!
Tänkte kolla om det är någon som har någon idè om vad som kan vara fel på min s40?
Både vanliga blinkersen åt båda håll är helt död plus att varningsblinkersen är död också.
Alla säkringar är hela osv, pratade med volvo ifall att det kunde vara blinkers relät men det trodde dom inte eftersom att dom aldrig hade sålt ett nytt sådant.

Tack på förhand Mvh Peter

Drive It Like You Stole It
gamlingen
9 oktober 2010 · 5 198 Inlägg

Evaldsson skrev:
hejsan!
Tänkte kolla om det är någon som har någon idè om vad som kan vara fel på min s40?
Både vanliga blinkersen åt båda håll är helt död plus att varningsblinkersen är död också.
Alla säkringar är hela osv, pratade med volvo ifall att det kunde vara blinkers relät men det trodde dom inte eftersom att dom aldrig hade sålt ett nytt sådant.
Tack på förhand Mvh Peter

Ta det med en nypa salt,, så säger dom alltid.. likadant när jag hade fel på bränsletrycksregulatorn, et sånt fel hade dom aldrig haft..trots det så har massvis haft det felet...leta rätt på nån som du kan provlåna relä av.

Evaldsson Driving Nissan 200sx s13
9 oktober 2010 · 137 Inlägg

gamlingen skrev:

Evaldsson skrev:
hejsan!
Tänkte kolla om det är någon som har någon idè om vad som kan vara fel på min s40?
Både vanliga blinkersen åt båda håll är helt död plus att varningsblinkersen är död också.
Alla säkringar är hela osv, pratade med volvo ifall att det kunde vara blinkers relät men det trodde dom inte eftersom att dom aldrig hade sålt ett nytt sådant.
Tack på förhand Mvh Peter

Ta det med en nypa salt,, så säger dom alltid.. likadant när jag hade fel på bränsletrycksregulatorn, et sånt fel hade dom aldrig haft..trots det så har massvis haft det felet...leta rätt på nån som du kan provlåna relä av.

ja man får väl göra det smile dom kostade 4-500 nya på volvo så man vill ju inet lägga ut dom pengarna ifall att det inte skulle funka

Drive It Like You Stole It
Evaldsson Driving Nissan 200sx s13
10 oktober 2010 · 137 Inlägg

ingen som har något förslag? smile

Drive It Like You Stole It
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 oktober 2010 · 17 486 Inlägg

1. Matningen till blinkers körd.
2. Blinkersrelä, som "gamlingen" säger. Be att få låna ett relä på Volvo och är det fel köper du det. Kan gå.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Neett
10 oktober 2010 · 110 Inlägg

ta av varningsknappen o se så sladdarna sitter i...om dem e ute så funkar ingen blinkes..hände på min 850 en gång....

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 oktober 2010 · 17 486 Inlägg

Neett skrev:
ta av varningsknappen o se så sladdarna sitter i...om dem e ute så funkar ingen blinkes..hände på min 850 en gång....

Bra idé! Nån av de här bör ju ha +12 volt dessutom då varningsblink alltid har spänning fram till knappen!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Evaldsson Driving Nissan 200sx s13
20 oktober 2010 · 137 Inlägg

tackar det ska jag kolla smile
tack för alla svar smile

Drive It Like You Stole It
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
6 februari 2011 · 17 486 Inlägg

Evaldsson skrev:
tackar det ska jag kolla smile
tack för alla svar smile

Lyfter tråden då jag vill veta hur det gick. Samma problem! Hittar vare sig säkringar eller relät. Har ej instr. Bok. V40 -97

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Evaldsson Driving Nissan 200sx s13
2 mars 2011 · 137 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

Evaldsson skrev:
tackar det ska jag kolla smile
tack för alla svar smile

Lyfter tråden då jag vill veta hur det gick. Samma problem! Hittar vare sig säkringar eller relät. Har ej instr. Bok. V40 -97

jag har inte lyckats hitta felet än, har kollat knappen å alla sladdar satt i så nu är det väl bara å mäta om man har någon ström dit fram smile

Drive It Like You Stole It
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
2 mars 2011 · 17 486 Inlägg

Evaldsson skrev:

Dieselsmurfen skrev:

Evaldsson skrev:
tackar det ska jag kolla smile
tack för alla svar smile

Lyfter tråden då jag vill veta hur det gick. Samma problem! Hittar vare sig säkringar eller relät. Har ej instr. Bok. V40 -97

jag har inte lyckats hitta felet än, har kollat knappen å alla sladdar satt i så nu är det väl bara å mäta om man har någon ström dit fram smile

Kolla knappen till varningsblinkers!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Evaldsson Driving Nissan 200sx s13
2 mars 2011 · 137 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

Evaldsson skrev:

Dieselsmurfen skrev:

Lyfter tråden då jag vill veta hur det gick. Samma problem! Hittar vare sig säkringar eller relät. Har ej instr. Bok. V40 -97

jag har inte lyckats hitta felet än, har kollat knappen å alla sladdar satt i så nu är det väl bara å mäta om man har någon ström dit fram smile

Kolla knappen till varningsblinkers!

menar du om knappen är trasig?
det klickar i relät när man trycker på knappen så den borde vara hel?

Drive It Like You Stole It
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
2 mars 2011 · 17 486 Inlägg

Evaldsson skrev:

Dieselsmurfen skrev:

Evaldsson skrev:

jag har inte lyckats hitta felet än, har kollat knappen å alla sladdar satt i så nu är det väl bara å mäta om man har någon ström dit fram smile

Kolla knappen till varningsblinkers!

menar du om knappen är trasig?
det klickar i relät när man trycker på knappen så den borde vara hel?

Jo då hade jag nog siktat på relät. Fast det brukar verkligen inte gå sönder...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Evaldsson Driving Nissan 200sx s13
2 mars 2011 · 137 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

Evaldsson skrev:

Dieselsmurfen skrev:

Kolla knappen till varningsblinkers!

menar du om knappen är trasig?
det klickar i relät när man trycker på knappen så den borde vara hel?

Jo då hade jag nog siktat på relät. Fast det brukar verkligen inte gå sönder...

ja lite skumt men tänkte försöka låna nått från en annan bil så se om det funkar sen, man kan ju hoppas smile

Drive It Like You Stole It
Evaldsson Driving Nissan 200sx s13
14 april 2011 · 137 Inlägg

hittade felet å det va relät smile

Drive It Like You Stole It
Saad1
13 juli 2011 · 272 Inlägg

Var sitter relät . Jag har precis samma fel. då någon har stulit mina blinkers och jag tror dom båda har kablarna har stöt på varandra

Mercedes E55 AMG "Bensinslukare" (2005)
henke_99 Offroad Racing
13 juli 2011 · 3 122 Inlägg

Saad1 skrev:
Var sitter relät . Jag har precis samma fel. då någon har stulit mina blinkers och jag tror dom båda har kablarna har stöt på varandra

Då ska säkringen gå. Är den hel?

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
Saad1
13 juli 2011 · 272 Inlägg

Har inte kollat än. Dom ligger väl där under man öppnar huven med? Eller är dom vid motorrummet. Har köpt säkring. Skall gå genom det imorgon,

Några tips?

Mercedes E55 AMG "Bensinslukare" (2005)
Evaldsson Driving Nissan 200sx s13
26 juli 2011 · 137 Inlägg

Saad1 skrev:
Var sitter relät . Jag har precis samma fel. då någon har stulit mina blinkers och jag tror dom båda har kablarna har stöt på varandra

Det sitter nere vid pedalerna smile

Drive It Like You Stole It
Saad1
26 juli 2011 · 272 Inlägg

Har hittat felet smile Tack før hjælpen. den funkar nu som den skall

Mercedes E55 AMG "Bensinslukare" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang