6324
Sök

Skulle behöva lite tips och råd om mat på jobbet.

Allansson
11 oktober 2010
Nu har jag jobbat skift i typ 5 år. Jobbar 05.30 - 14.00 och 14.00 - 00.00 Har alltid med mig 4 smörgåsar. (Grovt bröd med typ ost eller korv) Har börjat tröttna på detta nu. När jag jobbar morgon så äter jag middag efter jobbet och när jag jobbar kväll så äter jag innan.

Nån som har tips på vad man kan äta istället? På eftermiddagen kan jag tänka mig att ha med mat istället, men på morgonen känns det för tidigt. Vad äter ni som jobbar liknande tider? Skulle gärna vilja äta lite nyttigare mat. Färdigmat går bort helt.

711 Inlägg
11 oktober 2010
Jag jobbade nästan lika tider förut och jag käkade müsli&fil,bytte ibland till
yoghurt med vaniljsmak.Jag stog på det i alla fall smile 
Så det är mitt förslag,sen kan du ju slänga in en macka på det också eller frukt som banan
som mättar.

Billigt,går fort och är billigt.Vill man vara nyttig så ska man inte köpa sorterna med mkt
torkad frukt i då det innehåller mkt socker.

Allansson
11 oktober 2010
jimbon skrev:
Så det är mitt förslag,sen kan du ju slänga in en macka på det också eller frukt som banan
som mättar.

Billigt,går fort och är billigt.Vill man vara nyttig så ska man inte köpa sorterna med mkt

Ja lite müsli och fil kanske inte är fel i kombination med en banan. Får nog ta och testa detta nästa gång jag jobbar morgon. Veckohandlar så denna veckan går det inte tongue
Vad finns det mer för frukter som är lite mättande. Har hört att man helst inte ska äta äpple när man är hungrig. Det kanske inte stämmer?

1 571 Inlägg
11 oktober 2010
Gör en ordentlig gryta, långkok och så har du bra käk i flera dagar. smile

DFFL
9 020 Inlägg
11 oktober 2010
Allansson skrev:
jimbon skrev:
som mättar.

Ja lite müsli och fil kanske inte är fel i kombination med en banan. Får nog ta och testa detta nästa gång jag jobbar morgon. Veckohandlar så denna veckan går det inte tongue
Vad finns det mer för frukter som är lite mättande. Har hört att man helst inte ska äta äpple när man är hungrig. Det kanske inte stämmer?

Kommer inte ihåg varför men jag har begått det misstaget flera gånger, oooont i magen!
Några tips har jag inte, slutar som senast 20:30 så det är alltid ordentlig mat här. smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

804 Inlägg
11 oktober 2010
baguetter, fil och flingor eller liknande, lyxa till dina mackor lite med sallad och grönsaker, tunnbrödsrullar med valfri fyllning eller kanske hemgjord pastasallad.

502 Inlägg
11 oktober 2010
När jag körde natt så åt jag nästan alltid varma koppen & frukt... eller någon vanlig macka med lite varierande pålägg. smile

:-)
367 Inlägg
11 oktober 2010
Knåpa ihop lite pastasallad/kycklingsallad kanske vore något?

Håller ju sig ett tag i kylen om man skulle göra storlass också.
Varva med olika dressingar och lite gott.

huh?
10 427 Inlägg
11 oktober 2010
Ja sallad är en hit.

Variera med pasta eller ris som bas och blanda in det som erbjuds i kylen wink

Allansson
12 oktober 2010
Det här med sallad har jag faktiskt aldrig tänkt på, men det låter ganska vettigt. För det är inte ovanligt att grönsakerna ligger lite för länge.

Sök