jag köpte det på en järnhandel.... kostade 55:- det var på södertälje järnahndel i weda jag köpte min.... du kör in på gatan där JET macken ligger, sen ligger järnhandeln längst in det var en en expander skruv med krok borde finnas i alla normala järnhandels butiker dock ej biltema / jula
jag köpte det på en järnhandel.... kostade 55:- det var på södertälje järnahndel i weda jag köpte min.... du kör in på gatan där JET macken ligger, sen ligger järnhandeln längst in det var en en expander skruv med krok borde finnas i alla normala järnhandels butiker dock ej biltema / jula
det där såg nice ut fast jag behöver inte flytta den i sidleds . så vill bara ha en fast punkt ( till å börja ned i alla fall) just nu vill jag bara lyfta ur motorn så kan få på den på ett stativ för att bytta kolvar
Vad är det för fel med en riktig motorlyft? Kan ju användas till så mycket mer än bara lyfta motorer ur/i upp/ner i motorstativ, släpvagnar etc. Utan även lyfta massa andra tunga saker med när den är "mobil"
Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
Vad är det för fel med en riktig motorlyft? Kan ju användas till så mycket mer än bara lyfta motorer ur/i upp/ner i motorstativ, släpvagnar etc. Utan även lyfta massa andra tunga saker med när den är "mobil"
Kan ju vara lite klumpig om man har ett trångt garage
har inge plats i garaget + bor 2 mil från det så det blir lite jobbigt att släpa den fram och tillbaka. men jag har plats i taket . jag hade bara tänkt att lyfta motorn och montera den på ett motorstativ så motorn fortfarande är i motorutrymmet fast jag kan vända motorn hur jag vill.
Att lyfta en motor i en krok skulle inte jag lita på, inte för att kroken i sig inte skulle hålla utan för att betongen kan brista. Du har förmodligen ingen aning om vad det är för betong. Jag hade nog svetsat en platta med 4 bulthål och en krok i isf.
Ska du ha motorstativet i motorutrymmet? Har du bilen i ett lägenhetsgarage på 18kvm lr vadå?
Att lyfta en motor i en krok skulle inte jag lita på, inte för att kroken i sig inte skulle hålla utan för att betongen kan brista. Du har förmodligen ingen aning om vad det är för betong. Jag hade nog svetsat en platta med 4 bulthål och en krok i isf.
Ska du ha motorstativet i motorutrymmet? Har du bilen i ett lägenhetsgarage på 18kvm lr vadå?
ehhh min plats e mindre... 2,10 i takt och 40cm tillgodo per sida av bilens bredd samt 1m extra mot bilens längt !
ha ha ha har ett 2 bils garage under ett hyreshus så mitt tak är nåns golv ( runt 40 kvadrat) men betongen värkar va redig betong . mm jag har också funderat på en platta med 4:a expanderbultar.
jag kan ställa motorstativet på den andra platsen men som sagt ska bara byta kolvar och har fler bilar jag kommer hålla på med samtidigt.