4441
Sök

Skrämma en audi 80 1,8

2 414 Inlägg
14 oktober 2010
Trådstartare
Efter växellådsras fick jag tag på en riktigt fin motor+låda för en billig peng. Hade då tänkt att göra något roligt med motorn när dem ändå står hemma i garaget.

Eftersom farsan är en sugmotorsnörd måste jag därför fixa turbo på denna!
Har ni några tips på saker jag bör göra för att få en billig trimning som inte behöver hålla sådär superlänge?
Budgeten är ganska låg, har en del garagevana, tillgång till de mesta maskiner och verktyg man kan tänkas behöva.

Alla seriösa förslag uppskattas MVH Robin

I got Dubs!
2 423 Inlägg
14 oktober 2010
Måste du fråga på ett forum hur man gör så tror jag inte du har tillräcklig erfarenhet att genomföra detta.

Är inte bara kasta in turbon under huven o starta

2 414 Inlägg
14 oktober 2010
Trådstartare
Nej givetvis har jag inte tillräcklig erfarenhet för att genomföra detta. Men skulle gärna vilja veta teoretiskt iaf. Bara man har teorin så brukar praktiken lösa sig på ett eller annat vis. Har tillgång till högre vetande person också bara jag kommer med egna teser om vad som skall göras!

1 319 Inlägg
14 oktober 2010
Dubs skrev:
Måste du fråga på ett forum hur man gör så tror jag inte du har tillräcklig erfarenhet att genomföra detta.

Är inte bara kasta in turbon under huven o starta

alltså en halvseriös turbo konvertering känns inte så jävla svårt ändå imo.. fixa olja, grenrör, nåra extraspridare med tryckvakt, finns bra guider på skogenracing. inte omöjligt om han har garagevana liksom hmm

_----------'

2 414 Inlägg
14 oktober 2010
Trådstartare
Tack för ett seriöst svar, uppskattas verkligen. Garagevana finns så de räcker tror jag. Har hållt på en hel del med motorer, dock inte turbokonvertering. Men ska absolut kolla skogenracing.

296 Inlägg
15 oktober 2010
Turbo
Grenrör
spridare
ev. komp sänk (andra kolvar)
är det förg. eller insprut? ja du behöver mappa ev. byta förgasare i vilket fall som helst smile
intercooler
lmm.
olje och vatten tillförsel till turbon
olje retur
lite tryck slang
och andra slangar
annat avgas sys.
tuft filter
ev. laddtrycks mätare
ev. koppling och tryckplatta

alltid blir någonting nytt svagaste länken när man trimmar, och i slutet blir det varken en billig eller hållbar lösning, men här har du väl ungefär det du kommer att behöva, kanske har glömt någonting smile

Lycka Till!!! smile

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"

2 414 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
Jag tror att jah har allt klart nu. De som saknas är väl en bättre topp (ev. portad).   Det är årsm. 1989 om det säger något för er?

296 Inlägg
15 oktober 2010
är det en s eller vanlig? smile

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
15 oktober 2010
brukar ju oftast vara centralförgasare i domdär tongue
Men det finns undantag! kanske ts har turen med sej

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

2 414 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
Det är en skrämmande vanlig tongue Och jag är bästa vän med Murphy så jag antar att jag som vanligt har otur

296 Inlägg
15 oktober 2010
då är det nog förgasar byte som gäller, det är ju då så att du får ställa den så att bilen går bra på låg varv eller på högvarv genom att byta munstycken smile

Sök