4476
Sök

MLS-packning, vad blir bättre/sämre med fler/färre lager?

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
16 oktober 2010
Trådstartare
Hej.

Efter att ha granskat nätet har jag börjat fundera hur många lager och hur tjockt material som är lämpligast på en MLS-packning.
Vilka för/nackdelar finns?
Är 3st 0.4mm plåtar hållbarare än 1 1,2mm plåt?
Är kanske 2st 0,6mm lämpligare eller 6st 0,2mm?

Och självfallet - varför är det bättre/sämre?

Mvh//Micke

1 513 Inlägg
17 oktober 2010
desto fler tunna du har desto lättare pressar man samman den å den anpassar sig bättre till ev ojämnheter i block vs topp men topp deckar du blocket å planar toppen så kan man slänga i en singel layer köp en cometic eller hks packning till den

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
Okej, så det är bara för att det ska anpassa sig på rätt sätt man kör många lager?

Nja, jag har inte lyckats hitta någon packning enigt mina önskemål så det lär blir att ordna en egen variant. tongue

1 513 Inlägg
17 oktober 2010
sirmiro skrev:
Okej, så det är bara för att det ska anpassa sig på rätt sätt man kör många lager?

ja mer eller mindre

Nja, jag har inte lyckats hitta någon packning enigt mina önskemål så det lär blir att ordna en egen variant. tongue

okej vad e det som fallerar på alla dom som finns att tillgå då?

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
evo_krolle skrev:
sirmiro skrev:

ja mer eller mindre

Vattenkanalerna följer ej mitt önskemål. cool

1 513 Inlägg
17 oktober 2010
sirmiro skrev:
evo_krolle skrev:
sirmiro skrev:

ja mer eller mindre

okej vad ska du göra med dom då???

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
evo_krolle skrev:
sirmiro skrev:
evo_krolle skrev:

okej vad ska du göra med dom då???

Jag vill ha mina 2kvadratcentimeter stora kanaler fria för flöde - inte ha ett hål med 5mm diameter.
Jag tappar lite vattentryck, men vinner igen det på högre cirkulation. Speciellt på motorn (RB25DET) som är känd för att gå varm lätt.

1 513 Inlägg
17 oktober 2010
jaja lycka till för att du vet om att borrar du upp fler hål så tar vattnet fel väge vilket resulterar i ojämn värme i spisen vilket i sin tur gör att den kommer koka i ena ändan å gå kallt i andra ändan! man borrar upp sånt på en ren strip bil inte på en bil som ska kunna brukas..

Sök