Inför: Invigning för Skåne Street Show i malmö 2011 den 28 Maj

850teefem
1 december 2010 ·

låter som en bra plan de där..o hoppas de blir av för då kommer nog ett gäng från småländska skogarna ut på jäkelskap...  smile

Nitrometanskada Gött mos
2 december 2010 · 1 096 Inlägg

ECO_Astra skrev:
Blir ju perfekt å testa nya inställningar på bilen inför strippen
På Emmaboda !

Veidec på förmiddagen och Emmaboda på eftermiddagen eller vad hade du tänkt dig? wink

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
ECO_Astra
2 december 2010 · 173 Inlägg

Nitrometanskada skrev:

ECO_Astra skrev:
Blir ju perfekt å testa nya inställningar på bilen inför strippen
På Emmaboda !

Veidec på förmiddagen och Emmaboda på eftermiddagen eller vad hade du tänkt dig? wink

S2an är ju gatgodkänd så ingenting e omöjligt wink
Vi får väl se när det börjar närma sig om båda evenemangen
Krockar Me varann

//Goffe

Toyota Supra mk4 "2JZ E85" (1996)
valle22 Smidd i rostigt stål
3 december 2010 · 933 Inlägg

ok för mig, jag kommer gärna

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
eksten
3 december 2010 · 480 Inlägg

MrJAM skrev:

BoB_83 skrev:
Du får ha hjälm med dig då så du kan åka lite oxå smile Finns plats sidan om mig!

supra_gone_wild skrev:
D finns plats i min bil med!!

Jag har som delmål 2011 att ta lite fartbilder från insidan av ekipage så jag tar er på era erbjudanden! Sen så har jag ett speciellt öga för din kärra Robban så det gör det ännu mer intressant. wink

då kan du få samma erbjudande av mig, ha hjälm med dig så smile

Mitsubishi Evolution 4 RS "Racing Edition" (1997)
supra_gone_wild Drift junkie!!
4 december 2010 · 276 Inlägg

MrJAM skrev:

BoB_83 skrev:
Du får ha hjälm med dig då så du kan åka lite oxå smile Finns plats sidan om mig!

supra_gone_wild skrev:
D finns plats i min bil med!!

Jag har som delmål 2011 att ta lite fartbilder från insidan av ekipage så jag tar er på era erbjudanden! Sen så har jag ett speciellt öga för din kärra Robban så det gör det ännu mer intressant. wink

Inga problem ta bara en hjälm med dig så e du välkommen till o åka:)

André Malmborg
Team Scorpion Drift on facebook
Sponsorer: www.japtuning.se X www.klracing.se X www.mrtuning.se X firststop i Svedala
Nissan Silvia s15 Spec-R "Team Scorpion Drift" (1999)
KHRacing
4 december 2010 ·

eksten skrev:
då kan du få samma erbjudande av mig, ha hjälm med dig så smile

Tittade på dina bilar, o ingen av dem kör du väl Drifting med... så tyvärr får du inte ge passageraråkturer heller,, det är förbjudet inom dragracing smile

(går att ansöka om dispans, men det är inte värt det & tror inte heller man fdår det till ett liknande evenemang somd etta tyvärr)

eksten
4 december 2010 · 480 Inlägg

KHRacing skrev:

eksten skrev:
då kan du få samma erbjudande av mig, ha hjälm med dig så smile

Tittade på dina bilar, o ingen av dem kör du väl Drifting med... så tyvärr får du inte ge passageraråkturer heller,, det är förbjudet inom dragracing smile

(går att ansöka om dispans, men det är inte värt det & tror inte heller man fdår det till ett liknande evenemang somd etta tyvärr)

som jag minns det fick man ta med passagerare på 201m i sommras och förra sommaren iaf utan några direkta svårigheter mer än att man sa till besiktningsgubben?

Mitsubishi Evolution 4 RS "Racing Edition" (1997)
KHRacing
4 december 2010 ·

eksten skrev:

KHRacing skrev:

eksten skrev:
då kan du få samma erbjudande av mig, ha hjälm med dig så smile

Tittade på dina bilar, o ingen av dem kör du väl Drifting med... så tyvärr får du inte ge passageraråkturer heller,, det är förbjudet inom dragracing smile

(går att ansöka om dispans, men det är inte värt det & tror inte heller man fdår det till ett liknande evenemang somd etta tyvärr)

som jag minns det fick man ta med passagerare på 201m i sommras och förra sommaren iaf utan några direkta svårigheter mer än att man sa till besiktningsgubben?

oki,, Det är mig veterligen förbjudet enligt reglerna,,, endast rutinerade raceförare/team får ta med sig passagerare efter förfrågan. har kollat upp detta tidigare, men vissa arragörer kandke gör undantag, men vill du göra det & råka få sladd = olycka o inte få en krobna i ersättning ?

eksten
4 december 2010 · 480 Inlägg

KHRacing skrev:

eksten skrev:

KHRacing skrev:

Tittade på dina bilar, o ingen av dem kör du väl Drifting med... så tyvärr får du inte ge passageraråkturer heller,, det är förbjudet inom dragracing smile

(går att ansöka om dispans, men det är inte värt det & tror inte heller man fdår det till ett liknande evenemang somd etta tyvärr)

som jag minns det fick man ta med passagerare på 201m i sommras och förra sommaren iaf utan några direkta svårigheter mer än att man sa till besiktningsgubben?

oki,, Det är mig veterligen förbjudet enligt reglerna,,, endast rutinerade raceförare/team får ta med sig passagerare efter förfrågan. har kollat upp detta tidigare, men vissa arragörer kandke gör undantag, men vill du göra det & råka få sladd = olycka o inte få en krobna i ersättning ?

jag kan också minnas fel(inte gjort det själv) men har för mig det är så..

vad gör det för skillnad vid olycka med eller utan passagerare?

Mitsubishi Evolution 4 RS "Racing Edition" (1997)
KHRacing
4 december 2010 ·

eksten skrev:
jag kan också minnas fel(inte gjort det själv) men har för mig det är så..

vad gör det för skillnad vid olycka med eller utan passagerare?

tänkte mest på om det var 100% tillåtet eller om arrangörer tänjt på reglernba, då funkar inte försäkrningen för föraren/passageraren.

eksten
4 december 2010 · 480 Inlägg

KHRacing skrev:

eksten skrev:
jag kan också minnas fel(inte gjort det själv) men har för mig det är så..

vad gör det för skillnad vid olycka med eller utan passagerare?

tänkte mest på om det var 100% tillåtet eller om arrangörer tänjt på reglernba, då funkar inte försäkrningen för föraren/passageraren.

aha okej, då förstår jag smile får undersöka innan man lovar för mykcet då tongue

Mitsubishi Evolution 4 RS "Racing Edition" (1997)
KHRacing
4 december 2010 ·

skadar inte :-)
SBF´s regler är inte till för tolkning tyvärr :-(

eksten
4 december 2010 · 480 Inlägg

KHRacing skrev:
skadar inte :-)
SBF´s regler är inte till för tolkning tyvärr :-(

så är det vel tyvärr med alla regler, inget får tolkas allt ska ses som glasklart tongue

Mitsubishi Evolution 4 RS "Racing Edition" (1997)
MrJAM
5 december 2010 · 1 464 Inlägg

DRT 10.10  Passagerare
Endast föraren får vistas i fordonet under tävlingskörning. En VIP-person kan åka med som passagerare i fordonet enligt nedanstående bestämmelser :

· Tävlingsbil med hel kaross inklusive plåttak.
· Fordonet får ej framföras så att en tid av 8,00 (4,80) sekunder underskrids.
· Den ska på passagerarsidan utrustas med samma typ av utrustning som på förarsidan. D.v.s. stol av racingtyp där så krävs, säkerhetssele/bälte med samma krav som på förarplatsen.
· Fönsternät ska om så fordras på förarplatsen även monteras i den högra dörren.
· Säkerhetsburens/bågens konstruktion får ej vara sådan att passageraren kan slå i denna vid en eventuell rullning.
· Installation av stol, säkerhetssele, -bälte m.m. ska före körning godkännas av chassibesiktningsman, intyg ska skrivas.
· Passageraren ska utrustas med samma typ av förarutrustning som krävs av föraren i den aktuella fordonet.
· Alla krav på märkning av både fordonets och förarens/passagerarens utrustning ska uppfyllas.
· PR-licens ska lösas av passageraren, körningen ska ske som solokörning.
· Min ålder för passagerare är 18 år.

Jag klassar in som VIP wink så det är upp till er för resten.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
RinorGDI
5 december 2010 · 338 Inlägg

måste bilen ha allt de för att få tävla...då finns de ingen chans att jag med min original audi s4 kan tävla 201m

Audi S4 SuperCharged
BMW 325i (1994)
Nitrometanskada Gött mos
5 december 2010 · 1 096 Inlägg

RinorGDI skrev:
måste bilen ha allt de för att få tävla...då finns de ingen chans att jag med min original audi s4 kan tävla 201m

Nej det var om man ville ha passagerare med sig.

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
eksten
5 december 2010 · 480 Inlägg

MrJAM skrev:
DRT 10.10  Passagerare
Endast föraren får vistas i fordonet under tävlingskörning. En VIP-person kan åka med som passagerare i fordonet enligt nedanstående bestämmelser :

· Tävlingsbil med hel kaross inklusive plåttak.
· Fordonet får ej framföras så att en tid av 8,00 (4,80) sekunder underskrids.
· Den ska på passagerarsidan utrustas med samma typ av utrustning som på förarsidan. D.v.s. stol av racingtyp där så krävs, säkerhetssele/bälte med samma krav som på förarplatsen.
· Fönsternät ska om så fordras på förarplatsen även monteras i den högra dörren.
· Säkerhetsburens/bågens konstruktion får ej vara sådan att passageraren kan slå i denna vid en eventuell rullning.
· Installation av stol, säkerhetssele, -bälte m.m. ska före körning godkännas av chassibesiktningsman, intyg ska skrivas.
· Passageraren ska utrustas med samma typ av förarutrustning som krävs av föraren i den aktuella fordonet.
· Alla krav på märkning av både fordonets och förarens/passagerarens utrustning ska uppfyllas.
· PR-licens ska lösas av passageraren, körningen ska ske som solokörning.
· Min ålder för passagerare är 18 år.

Jag klassar in som VIP wink så det är upp till er för resten.

detta är under "tävlingskörning" på ex onsdagar är det test and tune = övning, testkörning, gäller detta ändå?

Mitsubishi Evolution 4 RS "Racing Edition" (1997)
supra_gone_wild Drift junkie!!
5 december 2010 · 276 Inlägg

kom ihåg detta gäller endast 201m osv inte själva driftingen då man får lov att åka med under träningarna! dock så får man lösa ett en dags licens om man inte redan har något samt hjälm o heltäckande klädsel.

André Malmborg
Team Scorpion Drift on facebook
Sponsorer: www.japtuning.se X www.klracing.se X www.mrtuning.se X firststop i Svedala
Nissan Silvia s15 Spec-R "Team Scorpion Drift" (1999)
daajvid Elektriker
5 december 2010 · 1 138 Inlägg

Vad gäller 201m? Har ju orginal o tänker inte förstöra något på bilen för lite körning

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]
BMW 330I "Cab" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang