Brukar Elen försvinna på bilen om Bensinpumpen har lagt av?? HJÄLP!!!

Adeem
24 oktober 2010 · 69 Inlägg

Min bil har lagt av mitt i motorvägen och elen försvan snabbt och det går inte att starta den med startkablar..!!! En vän mistänker att det är bensinpumpen som lagt av så jag undrar om det är bensinpumpen som har lagt av kan den ha tjuvat ström från batteriet??

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
24 oktober 2010 · 14 079 Inlägg

Adeem skrev:
Min bil har lagt av mitt i motorvägen och elen försvan snabbt och det går inte att starta den med startkablar..!!! En vän mistänker att det är bensinpumpen som lagt av så jag undrar om det är bensinpumpen som har lagt av kan den ha tjuvat ström från batteriet??

Är det inget annat som fungerar på bilen. Om soppapumpen lagt av så hjälper ju inte startkablar. Går startmotorn runt med och utan startkablar?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Adeem
24 oktober 2010 · 69 Inlägg

Startmotorn går och det låter som vanligt när jag tar hjälp av startkablar, precis som när man ska starta bilen hmhmhmh typ och jag får el om jag tar hjälp av startkablar men bilen startar inte... när jag tar bort startkablarna så försvinner elen och bilen vill inte låta som den startar när jag vrider nycklen.

Adeem
24 oktober 2010 · 69 Inlägg

Alltså startmotorn går runt bara med startkablar..

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
24 oktober 2010 · 14 079 Inlägg

Adeem skrev:
Startmotorn går och det låter som vanligt när jag tar hjälp av startkablar, precis som när man ska starta bilen hmhmhmh typ och jag får el om jag tar hjälp av startkablar men bilen startar inte... när jag tar bort startkablarna så försvinner elen och bilen vill inte låta som den startar när jag vrider nycklen.

Det verkar som om batteriet är heltomt men hur det påverkar elektronik och soppapump vet jag ej. Men batteriet verka ju iaf. soptomt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Adeem
24 oktober 2010 · 69 Inlägg

Okej men ifall bateriet är slut så varför startar det inte med startkablar??

Drönirettab
24 oktober 2010 · 21 761 Inlägg

Om det är dålig kontakt mellan batteripol och batterikabelsko så kan liknande sak hända. Säkrast är att mäta spänningen direkt på batteripolerna hur spänningen beter sig när man försöker starta utan startkablar, då ser man om batteriet är tomt eller inte. smile

Vilken bil?
Har du även kollat säkringarna i säkringsdosan?

Senast redigerat av Drönirettab (24 oktober 2010)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
24 oktober 2010 · 14 079 Inlägg

Adeem skrev:
Okej men ifall bateriet är slut så varför startar det inte med startkablar??

Jag tänkte som så att den ström du får genom startkablarna inte är tillräcklig för de övriga strömförbrukarna som typ soppapump.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Adeem
24 oktober 2010 · 69 Inlägg

Det går inte att starta utan startkablar startmotorn går inte runt änns :S tar man hjälp av startkablar så kommer elen tillbaka i bilen men när man försöker att starta bilen så låter det normalt men bilen vill inte starta.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
24 oktober 2010 · 14 079 Inlägg

Adeem skrev:
Det går inte att starta utan startkablar startmotorn går inte runt änns :S tar man hjälp av startkablar så kommer elen tillbaka i bilen men när man försöker att starta bilen så låter det normalt men bilen vill inte starta.

Alltså så är batteriet tomt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Adeem
24 oktober 2010 · 69 Inlägg

aa men vad är det som gör att batteriet tog slut så snabbt? bilen gick hur bra som hälst innan den la av :S jag fick ingen varning att batteriet var svagt eller nått den bara la av.

Adeem
24 oktober 2010 · 69 Inlägg

Bmw 523i 99.  nej har inte kollat säkringarna men jag vet inte vilken säkring som är till vad och det står inte i boken.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
24 oktober 2010 · 14 079 Inlägg

Adeem skrev:
aa men vad är det som gör att batteriet tog slut så snabbt? bilen gick hur bra som hälst innan den la av :S jag fick ingen varning att batteriet var svagt eller nått den bara la av.

Ingen aning, det ska du inte fråga mig. Vi försöker bara hjälpa dig genom att försöka hitta felkällorna.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Drönirettab
24 oktober 2010 · 21 761 Inlägg

Som sagt, mät spänningen direkt på batteripolerna så ser du om batteriet funkar eller inte.

Adeem
24 oktober 2010 · 69 Inlägg

Aaa mycket konstigt.

Adeem
24 oktober 2010 · 69 Inlägg

Jag har inga värktyg till att mätta

Knugcab
24 oktober 2010 · 5 111 Inlägg

Då är det nog lika bra du tar den till en verkstad så de får felsöka...

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Adeem
24 oktober 2010 · 69 Inlägg

aa tänkte göra det imor men visar en diagnos via data vad som är fel tex om det är batteriet eller bensinpumpen?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
24 oktober 2010 · 14 079 Inlägg

Adeem skrev:
Jag har inga värktyg till att mätta

Står du på motorvägen nu? i så fall måste du först försöka få bort bilen därifrån sedan så kan kanske en kompis skjutsa dig till Clas Ohlsson så du får köpa en multimeter så du kan prova, dessa kostar ett par hundra. En bra början kanske.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Adeem
24 oktober 2010 · 69 Inlägg

Neej detta här hände i torsdags.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang