WasteGate skrev:
Förbannat korkat inlägg!
Tänk efter innan du skriver något!
Svenska polisen är överlag VÄLDIGT bra, dock finns det såklart en liten skara
som missbrukar sin makt, men det är få.. Om du räknar ut hur stor procent som "missköter"
sitt jobb så kommer du bli förvånad!
Hur vill du ha det egentligen? du kanske vill leva i ett land där snuten är korrumperad och köpt?
Klart att man kan bli arg om dem kommer och avbryter ett olagligt streetrace, men det är vad det heter, OLAGLIGT, de gör sitt jobb.. Om du bara visste hur MYCKET annat poliser jobbar med så skulle du nog inte öppna truten så fort.
vad det gäller att dem bara jagar oss "hederliga" bilister som ligger 130 på 110 väg någon gång
så är det rätt! ALLA vet villka regler som gäller, och är man med i leken, då får man också leken tåla dvs, böter eller indragen lapp. Det är för ALLAS säkerhet dem gör detta.
Om man alltid skulle kunna komma undan med att köra för fort så skulle det bli vansinnigt på våra vägar, tänk efter själv när du var 18, hur duktig bilförare var du då?
JAG personligen skulle inte vilja köra på motorvägen där massa färsklappar eller idioter kör som svin..
PM;A mig gärna om du vill diskutera saken närmre,
(Som jag skrev i texten ovan, självklart finns det poliser som inte är lämpade för det yrket, men skaran är ganska liten)
Kan också tillägga att jag INTE är polis, har ingen i min familj som är polis, men man måste växa upp, polisen finns för OSS, inte för att jävla med oss.. väx upp!
StiFf skrev:
polisen sköter bara sitt jobb???? snutar är bara maktmissbrukande jävlar som tror dom står över alla andra....
snutar respekterar inte oss eller andra för fem öre, va fan ska vi då respektera dom för?
deras jobb är att hjälpa allmänheten, inte göra allt för att bötfälla människor för att dra in mer pengar, för det är precis vad dom gör....
det är därför när en tjej ringer och har blivit våldtagen eller nån blir misshandlad, eller inbrott eller vad som helst så finns det inga tillgängliga poliser för alla är ute på vägarna i fartkontroller för att jävlas med svensson som kör 95 på 90väg.....