Hur många lastbilschaufförer finns de på Garaget? "Vilka ska på trucker meet i helgen?"

Styling_bruden Skattlösa bergen
29 oktober 2010 · 213 Inlägg

Varför du blev lastbilschaufför?
Älskar att sitta bakom ratten ! 

Vart du jobbar?
Ingenstans

Hur länge du har jobbat inom yrket?
2 år rätt så exakt..

Och vart du tog C-Ce kortet mm mm.
BE CE, ADR, YKB, Truckkort A,B, förarkort..
SYAB i Karlshamn

Arbetslös sen jag flyttade till kärleken i Skara..

Bild på åbäket som jag kommer köra sen finns snart på min profil.
Scania R500 -06 med raka pipor! ;D

Senast redigerat av Styling_bruden (29 oktober 2010)

IceEyes Varningar: För många..
29 oktober 2010 · 2 552 Inlägg

Blivande chaufför här. Har uppkörning om ca en månad.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Masen_Racing Euro 6 vad e det?
29 oktober 2010 · 616 Inlägg

NickeR skrev:
Tog ABC-kort då jag blev 18...
Passade på att uppdatera till ABECE under värnpliktstiden, staten sponssade smile
Kör dock bara de två vanliga lastbilar med kran vi har på metallverkstaden för att leverera stålkonstruktioner.

Masen_Racing : Och Aholas bilar ser man här nästan dagligen, kör förbi jobbet också ganska ofta. Men de har ju 330 bilar så de måste väl synas smile

Nådendal eller som de heter i Finland (Naantali) Eller du kanske menar vid huvudkontoret i Kokkola?
Kanske ses på vägarna i Finland big_smile

Masen_Racing Euro 6 vad e det?
29 oktober 2010 · 616 Inlägg

11 stycken just nu som jobbar som lastbilschuafför, eller så räkna jag fel wink Kom precis från jobbet och har sovit 3 timmar i natt och kört hela dagen. Sluta även med att jag blev tagen av snuten i Värtan i Stockholm wink

NickeR
29 oktober 2010 · 83 Inlägg

Masen_Racing skrev:

NickeR skrev:
Tog ABC-kort då jag blev 18...
Passade på att uppdatera till ABECE under värnpliktstiden, staten sponssade smile
Kör dock bara de två vanliga lastbilar med kran vi har på metallverkstaden för att leverera stålkonstruktioner.

Masen_Racing : Och Aholas bilar ser man här nästan dagligen, kör förbi jobbet också ganska ofta. Men de har ju 330 bilar så de måste väl synas smile

Nådendal eller som de heter i Finland (Naantali) Eller du kanske menar vid huvudkontoret i Kokkola?
Kanske ses på vägarna i Finland big_smile

Om du jobbar på Nådendals-terminalen kommer du säkert att köra hit söderut. Aholas bilar kör förbi mitt jobb ganska ofta och söker varor från toalettstolsfabriken som ligger ca 400m förbi vår verkstad.
Östervalls flygfrakt kommer också ganska ofta förbi här...

Senast redigerat av NickeR (29 oktober 2010)

westlife
29 oktober 2010 · 246 Inlägg

Varför du blev lastbilschaufför?
Kände att jag ville prova att blir trucker så jag köpte mig en intensivkurs för C-kortet

Vart du jobbar?
Jobbar inom monteringsindustrin nu, blev trött på att köra matvaror på dåliga tider till dålig lön, beror ju på att jag endast har C-kortet.

Hur länge du har jobbat inom yrket?
Sammanlagt 7-8 månader

Och vart du tog C-Ce kortet mm mm.
Driver i Bollnäs. Försökte få till ett E-kort genom arbetsförmedlingen när jag var arbetslös 2009 men fick tillbaka industrijobbet istället och så blev det. Skulle vara kul att köra tungdragare eller anläggning smile

decib3L Körv
30 oktober 2010 · 3 535 Inlägg

Varför?
Roligt yrke, älskar vägarna.

Vart?
Kyltransporter Kristinehamn (En del av Charterbuss)

Hur länge?
Typ början på detta året.

Börjar bli jäkligt trött på att jobba tråkiga tider, typ varje söndag hela 2010. Men snart blir det ändrade arbetstider och då kommer det bli bättre smile Har kört av vägen en gång. Och hade jag inte haft bälte så hade jag nog inte gått ur bilen oskadd smile

Vart jag tog C-kortet?
YFUV Karlstad. Bästa lärarna i Sverige (enligt mig iaf) big_smile

Tyvärr fick jag bara C-kort för att arbetsförmedlingen krånglade till det. Men jag är tacksam iaf för det jag fick iaf. Men nu håller jag på att utbilda mig till Svetsare istället.
Inget fel att köra lastbil, men är sjukt trött på det nu.

Truckdriving Man
attackhamster
30 oktober 2010 · 475 Inlägg

Håller på att gå yrkesförare utbildning nu i örebro
arbetsförmedlingen betalar notan smile
man får CE ADR truck "arbete påväg" och YKB

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor
Mazda RX-7 (1993)
m3lunde
30 oktober 2010 · 140 Inlägg

BeCe här också men kör nästan bara Hjulastare och Grävmaskin..

Problemet med ekorrhjulet är att även om man lyckas springa fortare än alla andra, så är man fortfarande bara en ekorre.
BMW M3 (1997)
BMW 320 "M-Sport" (2003)
Räcket Älskar att spela högt! :)
30 oktober 2010 · 143 Inlägg

Varför du blev lastbilschaufför?
Jobbat som bilmek sen gymnasiet, men lederna pallade inte mera.
Med hjälp av AF så fixade dom så jag kunde ge mej in på det som har varit mitt alternativ 2 i livet.
Köra dragbil i fjärrtrafik

Vart du jobbar?
Marka Frakt AB i Örebro.
Dom var de enda som ville ta in en nybörjarei åkeriet

Hur länge du har jobbat inom yrket?
Har kört hos dom nu i lite över 6 månader

Och vart du tog C-Ce kortet
Gick på YA i Örebro via AF å fick C-Ce + ADR å truck å lite godis på det hela.

Började köra fjärr mellan Sthlm och Norge med Grödinge Trailer
Sen övergick det till att enbart köra Globex mellan Örebro och Norge efter att
fått en allergishock (3ggr) när de bestämde sej för att de ville ha hem sopor med walkingfloor trailer. (Tålde inte dammet)
Nu i veckan ska det testas på ännu en Globex rutt som går mellan Örebro och Sthlm.

Så det blir lite blandade bilar att dra trailer med.

Men gillade första rutten bäst.
Då fick jag iaf ha egen bil hela tiden å ingen annan som kunde skita ner eländet.

Några av bilarna jag kör i detta åkeri.

http://gallery.voodoo-people.com/albums/album713/DSC00282.sized.jpg

http://gallery.voodoo-people.com/albums/album713/DSC00350.sized.jpg

Så här såg det ut med Walking floor trailer efter
http://gallery.voodoo-people.com/albums/album713/DSC00460.sized.jpg

http://gallery.voodoo-people.com/albums/album713/DSC00371.sized.jpg

http://gallery.voodoo-people.com/albums/album713/DSC00579_2.sized.jpg

Uppdaterade med ännu en bil av de jag kör på jobbet

Senast redigerat av Räcket (30 november 2010)

Nu byggs det i en GMC. =)
Sponsorer: Enviro-Safe AC-kit / USABilforum / Summer On Wheels / BDS Lindesberg / Mamma och Syster.
Seat Leon Sport 20vT "Crystal Death" (2002)
GMC Safari (1997)
jensen__
30 oktober 2010 · 110 Inlägg

http://forumbilder.se/thumbs/813020103021630da.jpg

http://forumbilder.se/thumbs/13302010304275b38.jpg



Varför du blev lastbilschaufför?
Ett kul yrke helt enkelt, händer nya saker varje dag.

Vart du jobbar?
Smålandslogistik i Nybro

Hur länge du har jobbat inom yrket?
3 år

Och vart du tog C-Ce kortet mm mm.

Tog mina kort på transportskolan i Nybro

H_Lindberg
31 oktober 2010 · 34 Inlägg

Jag ville bli lastbilschafför eftersom jag bara älskar att ligga ute på vägarna, var med personbil men nu även med lastbil. Det är mitt liv.
Just nu är jag arbetslös men söker för fullt efter ett jobb.
Är nyutbildad. Gick på YrkesAkademin i Skara Mars 2010 till September 2010. Så har Truck- och Hjullastarkort, ADR och Yrkeskompetens. Har Även tagit släp med..
Älskar Lastbilslivet skulle helst vilja köra fjärr men tar det jag får typ smile

När vi är ointresserade tar våra ögon stillbilder, när vi är intresserade gör vi långfilmer.
Nitr00x Streets Of Sundsvall Crew
31 oktober 2010 · 482 Inlägg

Varför du blev lastbilschaufför?
Ett yrke som passar mig då jag älskar att köra bil och föddes lat

Vart jobbar du?
Är egenföretagare och har varit Inhyrd med f-skatt av ett litet företag i sundsvall där jag kört frukt och grönt sedan 2007

Hur länge du har jobbat inom yrket?
Har kört sedan jag tog studenten 2006

Och vart du tog C-Ce kortet mm mm?

Tog alla mina körkort "B BE C CE och" kurser "truck adr mm" på Fordonsprogrammet - Transport västermalms gymnasium Sundsvall

Vad kör du?
http://redblock.se/branu.jpg
Bilen jag kör är en MERCEDES-BENZ 1224 L4X2 2009
Är en liten bil men jag är ensam förare på den och är mycket stolt över den, Kan avslöja att allt skit ni hör om Mercor är sant wink Dock en mycket trevlig bil att jobba med om man inte står för verkstadskostnaderna själv

Senast redigerat av Nitr00x (31 oktober 2010)

Hasse Nitr00x Andersson
https://joyride.cc
Buick GS400 "BlackBetty" (1969)
Chevrolet G20 "Carlsberg Vanen" (1984)
Janneutanb
31 oktober 2010 · 7 271 Inlägg

Nitr00x skrev:
Varför du blev lastbilschaufför?
Ett yrke som passar mig då jag älskar att köra bil och föddes lat

Vart jobbar du?
Är egenföretagare och har varit Inhyrd med f-skatt av ett litet företag i sundsvall där jag kört frukt och grönt sedan 2007

Hur länge du har jobbat inom yrket?
Har kört sedan jag tog studenten 2006

Och vart du tog C-Ce kortet mm mm?

Tog alla mina körkort "B BE C CE och" kurser "truck adr mm" på Fordonsprogrammet - Transport västermalms gymnasium Sundsvall

Vad kör du?
http://redblock.se/branu.jpg
Bilen jag kör är en MERCEDES-BENZ 1224 L4X2 2009
Är en liten bil men jag är ensam förare på den och är mycket stolt över den, Kan avslöja att allt skit ni hör om Mercor är sant wink Dock en mycket trevlig bil att jobba med om man inte står för verkstadskostnaderna själv

Om det är med automatlådan så tycker jag synd om dig! Dummare låda får man verkligen leta efter! big_smile

decib3L Körv
1 november 2010 · 3 535 Inlägg

Nitr00x skrev:
Varför du blev lastbilschaufför?
Ett yrke som passar mig då jag älskar att köra bil och föddes lat

Vart jobbar du?
Är egenföretagare och har varit Inhyrd med f-skatt av ett litet företag i sundsvall där jag kört frukt och grönt sedan 2007

Hur länge du har jobbat inom yrket?
Har kört sedan jag tog studenten 2006

Och vart du tog C-Ce kortet mm mm?

Tog alla mina körkort "B BE C CE och" kurser "truck adr mm" på Fordonsprogrammet - Transport västermalms gymnasium Sundsvall

Vad kör du?
http://redblock.se/branu.jpg
Bilen jag kör är en MERCEDES-BENZ 1224 L4X2 2009
Är en liten bil men jag är ensam förare på den och är mycket stolt över den, Kan avslöja att allt skit ni hör om Mercor är sant wink Dock en mycket trevlig bil att jobba med om man inte står för verkstadskostnaderna själv

Har något snarlikt på jobbet som är lite charmig att köra. Men jesus vad den går sönder hela tiden tongue

Truckdriving Man
Nitr00x Streets Of Sundsvall Crew
1 november 2010 · 482 Inlägg

Haha ne en 6petad "busslåda" smile ja charmig men taskig kvalitet

Hasse Nitr00x Andersson
https://joyride.cc
Chevrolet G20 "Carlsberg Vanen" (1984)
Buick GS400 "BlackBetty" (1969)
Skaune
1 november 2010 ·

Här har ni en föredetting som slutade sin trucker kärriär efter en lastningolycka för 3 år sen! kan bara säga att mercor e speciella, telligent lådan iActrosen är lite jobbig för den är såååå slö.. tappar ju allt moment!
men kan säga att en actros är en actros, mäktigare på nått vis än FH och R serien?

decib3L Körv
1 november 2010 · 3 535 Inlägg

Axor skrev:
Här har ni en föredetting som slutade sin trucker kärriär efter en lastningolycka för 3 år sen! kan bara säga att mercor e speciella, telligent lådan iActrosen är lite jobbig för den är såååå slö.. tappar ju allt moment!
men kan säga att en actros är en actros, mäktigare på nått vis än FH och R serien?

Förstår att du slutade, på bara något år har jag lyckats klämma foten, köra av vägen, ramla av bakgavellyften och diverse andra grejer som slagit mig i huvudet osv. Ett hårt jobb är vad det är.

Truckdriving Man
Skaune
1 november 2010 ·

decib3L skrev:

Axor skrev:
Här har ni en föredetting som slutade sin trucker kärriär efter en lastningolycka för 3 år sen! kan bara säga att mercor e speciella, telligent lådan iActrosen är lite jobbig för den är såååå slö.. tappar ju allt moment!
men kan säga att en actros är en actros, mäktigare på nått vis än FH och R serien?

Förstår att du slutade, på bara något år har jag lyckats klämma foten, köra av vägen, ramla av bakgavellyften och diverse andra grejer som slagit mig i huvudet osv. Ett hårt jobb är vad det är.

jag kan ju inte påstå att jag slutade för att jag va rädd, mer att jag hade svårt att röra mig efteråt! wink nu vill jag köra igen! men fortfarande inte 100% frsik, har en bit kvar!
Men de e gytt o bara slänga på lite country eller dansband i stereon och köra iväg!

Masen_Racing Euro 6 vad e det?
1 november 2010 · 616 Inlägg

decib3L skrev:

Axor skrev:
Här har ni en föredetting som slutade sin trucker kärriär efter en lastningolycka för 3 år sen! kan bara säga att mercor e speciella, telligent lådan iActrosen är lite jobbig för den är såååå slö.. tappar ju allt moment!
men kan säga att en actros är en actros, mäktigare på nått vis än FH och R serien?

Förstår att du slutade, på bara något år har jag lyckats klämma foten, köra av vägen, ramla av bakgavellyften och diverse andra grejer som slagit mig i huvudet osv. Ett hårt jobb är vad det är.

Eller minst sagt dåligt yrke för er wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang