5725
Sök

Byte av kamrem på Audi 100, problem att få loss remhjulet på veven :/

Svetsare
3 150 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
jonas 740 skrev:
ZonaX skrev:
jonas 740 skrev:

Jag förstår vad du menar.
Visste inte att de hade det så, fast när jag väl tänker efter så har de samma konstruktion på audis diesel 5a.
Se till att dra åt den centrumbulten hårt med loctite. Vet att på dieselmotorn är det viktigt, men de "slår" lite mer än en bensinare visserligen...

Jo, har hört med loctite. Vet inte exakt vilket moment det ska dras med men vet flera som har dragit de bultarna "tillräckligt" utan moment om du förstår  tongue

Moment är överskattat tongue
Man drar tills det sitter fast wink Oftast så drar man inte sånna bultar i monent men drar de bara riktigt hårt som man vet att de sitter fast ordentligt...

Exakt så menar jag  smile   Det borde ju räcka. Ska bara hitta ett bra mothåll så man får tillbaka det sen när man lossat det  tongue

Har 3 än sålänge:   5ans växel och nån som bromsar, grov skruvmejsel på startkransen, specialverktyget som syns några inlägg ovan här.

Har sedan ett ledhandtag på ca 80cm, räcker nog om man drar allt man pallar med den  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Sök