31 oktober 2010
Trådstartare
te_wik skrev:
Du behöver väl bara släppa de fyra insexskruvarna som fäster remskivan på vevaxelns kamremsdrev? Är det dom du inte får bort eller fetingen i mitten?
Mvh Tommy
Det är fetingen i mitten, ser inte ens om det sitter insexor i där då det sitter en jävla krockbalk i vägen. Är typ 4-5cm mellan balken och remhjulet så man får precis imellan en lednyckel + 27mm hylsa om man går in underifrån.
Kan ta en bild på det ser ut om det är intressant?
olsson_forlife skrev:
kapa bort skit plåten som är ivägen då.
Går det inte med verktyg så går det med vikelslip och släggan

Nu när du säger det så kanske det skulle gå att kapa bara någraa mm där. Dock är det gjutet i hela kåpan som sitter mot främre delen av motorn.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/87989/1013178_z8iypz.jpg]()
Senast redigerat av ZonaX (31 oktober 2010)
Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX