Ursäkta, men tyvärr så känns det som projektet står lite stilla nu. Har tagit av bärarmar och lite annat och ska fixa hårdare bussningar. Väntar även på svänghjul stiftat för en ACT tryckplatta, sedan ska de in på balansering med vev osv sen kan motorn smällas ihop!
Har även haft lite ont om tid då jag har fått nytt jobb på Volvo Powertrain. Nedan är en bild tagen på jobbet, lite rasade kompressorhus.
Ja precis, en sugande o en tryckande... Ska köra med den sugande bakom kylaren och driva med en termostat precis som vanligt. Den tryckande ska ja ha på utsidan av intercoolern och styra manuellt, ha ingång när man lanchar osv
henke_92 skrev: va blirre för spridare till detta? skarru köra ethanol i sommar?
För 500hk på bensin krävs minst 765cc spridare. Dock skall ja köra etanol så blir minst 1071cc då ja satsar på minst 500hk. Men vill inte bottna dem så blir såklart större, 1200cc kanske
HP = (antal spridare X flödar cm^3 X utnytjandegrad) / (BSFC X 10,2)
Utnyttjandegrad är hur mycket man driver spridarna, man bör inte ligga på mer än 80 procent med lågohm spridare, högohm är de okej men rekomenderas inte
BSFC är hur effektiv motorn är, en turbo bör ligga på ungefär 0,6
Har inte uppdaterat då jag har problem med att föra över bilderna från mobilen till datorn.. Men en kompis som tagit bilden, så får bli ett litet smakprov då jag tror att ni undrar vad ja håller på med
frollen skrev: Har bara en fråga, hur mycket borra du upp för spm kolvarna? Borra du måttet 96,29? Tror det står på mina att det ska borras 96,35. Men vet inte, blev ditt bra? Mycket kolvspel? Grymt bygge du gjort! 😄
Hallå Sten sa att ja skulle borra 96,29mm Murre i skivarp sa att vi skulle borra 96,30 för att de va bättre att va på säkra sidan. Slutade dock med att han borrade 96,295mm.