Jonasarvidsson skrev: Jag hade satsat på en tb-60 om jag vatt dig Jacob.. Det är fan bra skit.,.. Sen mappa hos någon riktigt kunnig!
haha ja e fan sugen men först kommer en riktig diff
Locker är ingen riktig diff, bara så du vet! HEHEHEHEHE (6) (Sen får du lära dig köra lite på tvären också.. Åka runt med 500hk och inte kunna hantera är inge kul Öva somfan!!!!!!)
Har lärt mej som fan! Men svårt när de e torrt bara utan diff :-/
Ligger lite efter i uppdateringar... Men kan meddela att ja fick damp på att bilen inte greppa... Så svetsade diffen!
Wastgaten orkade heller inte flöda, ladda 0,8bar men fortsatte upp till 1,5 lite drygt. Så fick porta upp den en hel del. Sedan fungerade det fin fint, ladda typ 1,3 men ska såklart höjas!
Blev inte helt runt men de kvittar jue!
Va tvungen att köpa dekalen då den stämmer in så bra på bilen
timsi skrev: tycker de är längesen du uppdaterade nu
Kommer lite bilder nu för din skull då
De har hänt en hel del, m90in gav sig ganska så snabbt. Så skulle köpa en zf-låda, men blev att jag hitta en ny m90 ganska billigt så det fick bli en till o köra sönder.
Micke har köpt en 940 med Fina va?
Äntligen slipper jag lastbils ratten som sitter där original
Notera kjolarna
Passade på o fixa stålomspunnen slang till kopplingen när jag bytte låda, Fan så mycket bättre kopplingen tog!
timsi skrev: tackar för de då. ser bra ut, synd att du la lådan bara har själv en preppad hemma nu som sitter i lekbilen men kommer hamna i turbo projektet men varför skaffar du inte Europa skyltar?
Syftar du på de med s märket i hörnan så är de över fula haha
ja men dude kom ihåg att den ska va lite öppen på tomgång, den är inte paj om den är öppen..
Klart den inte e paj, men man ska inte ställ in en öppen dump så den e öppen på tomgång, kommer ju dra tjuvluft där då...
ja men det går ju inte å undvika en dump ska bara va stängd när man gasar, annars fyller den ju inte sitt syfte, sen kan man ju få den att stänga så mykt som möjligt på tomgång men den måste inte va stängd..plus den tjuvluften spelar ingen roll då dumpen redan dumpar uppmätt luft från lmm så det e liksom fail-fail situation tiss man har ms ;P
Dumpen skall öppna ändå, dels av övertrycket i tryckröret och vakuumet från insuget. Har du någon gång hört en bil på tomgång som inte har täta tryckrör? Kommer ju bli exakt samma sak
ja men det går ju inte å undvika en dump ska bara va stängd när man gasar, annars fyller den ju inte sitt syfte, sen kan man ju få den att stänga så mykt som möjligt på tomgång men den måste inte va stängd..plus den tjuvluften spelar ingen roll då dumpen redan dumpar uppmätt luft från lmm så det e liksom fail-fail situation tiss man har ms ;P
Dumpen skall öppna ändå, dels av övertrycket i tryckröret och vakuumet från insuget. Har du någon gång hört en bil på tomgång som inte har täta tryckrör? Kommer ju bli exakt samma sak
amen nu fattar jag nada av va du skrev.. dumpen ska va stängd på gas för du vill du ju ha igång snurran, på tomgång vill du inte ha igång snurrna därför kan den va öppen då..inte måste (du sa ju innan att dumparna du prövat inte ville stänga på tomgång å tänkte dom va pajj å byta tillbaka till din återcirkulerande..right?)
Vi tar detta snackat sen Men har allt som allt provat med 4 dumpar, din som inte ville öppna riktigt, 3 återcirkulerande som ja inte fått o fungera riktigt heller. Har köpt en ny öppen nu jag ska prova med