3858
Sök

ÅtercirkulernadeDump i Audi 100 Turbo

709 Inlägg
5 november 2010
Trådstartare
Tjena, tycker ljudet ur en återcirkulerande dump är bra jäkla härligt (kvittret)!
Min öppna dump jag har nu skriker mest bara och skär i öronen.

Någon som vet om någon shysst dump som kan länka till den?(audin peakar 1,5bar ifall de bör vetas)
Såg att ridetech sålde ut för 399kr, men dom ser ju så små ut, de är istort sett bara ljudet jag vill ha! tongue
låter dom "som dom ska"?

samt kanske någon kan förklara exakt hur man monterar dom, jag har en hum om det men hade gärna velat veta exakt.

samt vilken skillnad gör det med återcirkulerande?

jag är ganska amatör på detta så är tacksam för svar!!

MVH Sebastian

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
5 november 2010
Det ska inte bli kvitter utav en åtrcirkulerande. Det ska inte kvittra alls om man har dump. Då är den antingen trasig eller felinställd. Och en återcikulerande ska vara knäpptyst, eftersom det inte kommer ut ngn luft?
och 1,5bar på orginalgrejjer? Känns som att utmana ödet, man brukar hålla sej runt 0,9-1,0 för spridarna får jobbigt att hänga med.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Olika
907 Inlägg
5 november 2010
Xorcess_Audi skrev:
Tjena, tycker ljudet ur en återcirkulerande dump är bra jäkla härligt (kvittret)!
Min öppna dump jag har nu skriker mest bara och skär i öronen.

Någon som vet om någon shysst dump som kan länka till den?(audin peakar 1,5bar ifall de bör vetas)
Såg att ridetech sålde ut för 399kr, men dom ser ju så små ut, de är istort sett bara ljudet jag vill ha! tongue
låter dom "som dom ska"?

samt kanske någon kan förklara exakt hur man monterar dom, jag har en hum om det men hade gärna velat veta exakt.

samt vilken skillnad gör det med återcirkulerande?

jag är ganska amatör på detta så är tacksam för svar!!

MVH Sebastian

Du kan släppa tillbaks laddtrycket från den återcirkuleranade dumpen i plåtröret mellan bränslemängdsmätaren och turbons inlopp.
Vill du höra kvitter får du ta bort dumpen helt.

Mvh
Fredrik

Sök