3962
Sök

Oljepump b23

236 Inlägg
5 november 2010
Trådstartare
håller på i garaget och har hakat upp mig på oljepumpen. beställt ifrån kgtrimning. fick med en fjäder och en kula? vart ska dom sitta? öppna pumpen nånstans? sen då? hehe... snabba svar. mvh

236 Inlägg
5 november 2010
Trådstartare
öppnat pumpen och sitter redan en fjäder och ''kolv'' där.. skumt vad är den tillhörande fjädern till?

415 Inlägg
5 november 2010
du ska nog byta, kulan är bättre har jag för mig.

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)

4 001 Inlägg
6 november 2010
Yes, det ska vara kula & fjäder, den gamla modellen med "kolv" kan hänga sig och då blir det inte mycket oljetryck...

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

236 Inlägg
6 november 2010
Trådstartare
jo men det är en högflödes pump , ifrån kg. då lär KGtrimning satt in en annan fjäder o kolv för o få bättre oljetryck? mvh

Tvivlare
2 266 Inlägg
6 november 2010
NeXz skrev:
jo men det är en högflödes pump , ifrån kg. då lär KGtrimning satt in en annan fjäder o kolv för o få bättre oljetryck? mvh

Ring KG och fråga... ?

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

4 001 Inlägg
6 november 2010
oki, om jag förstått dig rätt så har du köpt en ny oljepump ifrån KG, till den fick du med kula & fjäder vid sidan om men i den sitter det kula & kolv?

Då skulle jag först ringa KG och fråga vad fan dom håller på med, köper man nya grejor så ska det sitta rätt grejor i från början.
I deras egen katalog rekommenderar dom byte ifrån fjäder/kolv till fjäder/kula

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

236 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
okej, får ringa o kolla med dom på måndag.

Sök