3932
Sök

Effekthöjning av ej orginal 940

508 Inlägg
6 november 2010
Trådstartare
hej,
jag skulle vilja få hjälp med vad som är nästa steg i mera effekt.
Maskin är balanserad, värre stakar och kolvar, mls packning.
det som sitter på nu är det vanliga r-spridare och 3lmm 19t.
bromsarna är uppgraderade med r-bromsar xc90 skivor osv så det behövs ej påpekas, samt värre stötdämpare och aussielocker axel. inget fulbygge utan ett seriöst sådant. och besiktningen är ej något problem för mig så ös på...

nu till min fråga=) jag vill ha mera pulver  har ritat lite på detta, har orginal styrsystem. 
630cc sås och  81 lmm, vad för turbo skall användas, grenrör är orginal än så länge... det är väl inget fel på 19t men vill ha en storlek större.  mvh emil

One Man Clan
4 287 Inlägg
6 november 2010
mulleri skrev:
hej,
jag skulle vilja få hjälp med vad som är nästa steg i mera effekt.
Maskin är balanserad, värre stakar och kolvar, mls packning.
det som sitter på nu är det vanliga r-spridare och 3lmm 19t.
bromsarna är uppgraderade med r-bromsar xc90 skivor osv så det behövs ej påpekas, samt värre stötdämpare och aussielocker axel. inget fulbygge utan ett seriöst sådant. och besiktningen är ej något problem för mig så ös på...

nu till min fråga=) jag vill ha mera pulver  har ritat lite på detta, har orginal styrsystem. 
630cc sås och  81 lmm, vad för turbo skall användas, grenrör är orginal än så länge... det är väl inget fel på 19t men vill ha en storlek större.  mvh emil

i så fall blir väl nästa steg större turbo, en typ tb58 eller t3/t4 med måtten  inducer 50-55 å exducer 50-60mm

en tex borg warner s200g turbo med måtten 54/54 in ut lär ge dig riktigt bra spool å effektmöjligtheter över 400 hästar.

orginal mitsu 19t turbon har 48mm in/ut och du bör gå över 50mm på båda två.

Sök