Klarade ni uppkörningen på första försöket?

Blueberry
21 april 2005 · 9 Inlägg

Om inte, vilka tabbar och misstag gjorde ni, eller var det rentav sveriges värsta kuggare som satt brevid er och surnade till för att dennes kusins marsvin hade dött..?

Jag vill höra era historier  smile

Eftersom jag snart har körkortet inom räckhåll, och inte har gjort någon uppkörning över huvud taget kan jag kanske behöva höra lite av era erfarenheter. cool

Karlzzon The One Evolution
21 april 2005 · 1 627 Inlägg

Har misslyckats med min första kommer snart en andra

Fäll ner pungen och landa
Mobban
21 april 2005 · 83 Inlägg

Var för försiktigt i trafiken fick jag höra...Tro mig, ingen trodde mig när jag sa det, killen som lekte rally sen liten....men så var det... : )

chrizz Administratör
21 april 2005 · 11 780 Inlägg

Klarade både teorin och uppkörningen på första, dvs inga roliga historier från mig tyvärr wink

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Blueberry
21 april 2005 · 9 Inlägg

Men du får väl berätta vad som gjorde dig underkänd då..!
Det är ju DET jag vill ha reda på wink

Andy69
21 april 2005 · 343 Inlägg

Klarade som tur var på första! smile Både på B & C!

Alakangas
21 april 2005 · 7 Inlägg

klarade teorin och uppkörningen på första försöket, förmodligen!

----------------------------------------------------------------!
Blueberry
21 april 2005 · 9 Inlägg

Om ni inte vågar berätta tongue , kan jag ju säga att det finns en del grejer här som säkert är värre :
http://www.bukefalos.com/f/showthread.p … amp;page=1

Mobban
21 april 2005 · 83 Inlägg

Jag var för avakatande tydligen, körde för långsamt, för tveksamt osv....skulel visst visat framfötterna mer i trafiken, så det gör man nu.... : )

Tunderbird
21 april 2005 · 170 Inlägg

jepp uppkörningen klarade jag utan problem första gången

V8 Power
Ford Thunderbird "Fågel" (1994)
Humlan
21 april 2005 · 238 Inlägg

Första gången jag tog körkort fick jag lappen på grund av att jag körde för fort, drog över spärrområde och körde ifrån inspektören på motorvägen!! (körde upp för lätt MC)

A B E C E D E
Pearlfoto -:Player in the street:-
21 april 2005 · 234 Inlägg

Självklart gjorde man de klarade allt på första försöket.....betalade inte mer än 6000 kr för körkortet....ha de gott alla.!

-: The photoman, just ask and i shoot your car :-
: Nikon D300s with MB-D10 battery pack:-
-:The Blue Pearl:-
Saab 9-3 Aero TTID "SilverGhost" (2010)
Saab 9-3 2.0t Biopower SC "BlackKnight" (2010)
Germax
21 april 2005 · 12 086 Inlägg

Jag kan berätta om när jag körde upp för lätt Mc.. då kom jag inte utanför banan där vi gjorde manöverprov!smile han bara skaka på huvet o sa att det här fick jag åka hem o tänka över.. hahah


bilkortet gick som på rälls därimot.
Jag hade 60 på teoritestet, Någonsom haft 65?tongue

Westin
21 april 2005 · 15 Inlägg

samma sak här 6000 la jag oxå ut på kortet. klarade allt på första försöket

Värt att tillägga! turbo är störtlöjligt! ;)
jgus86 Så eller så eller tvärtom.
21 april 2005 · 86 Inlägg

jag klarade oxå teori o körning på första;)

o jag fick körkortet för 4500:-  de ni;) utan hjälp av skolor eller dyl.

Senast redigerat av jgus86 (21 april 2005)

/Joel
"Det ordnar sig alltid."
Snabbare
22 april 2005 · 153 Inlägg

jgus86 skrev:
jag klarade oxå teori o körning på första;)

o jag fick körkortet för 4500:-  de ni;) utan hjälp av skolor eller dyl.

Haha om du inte fick hjälp av skolor eller dyl. vad var det då som kostade?!

Klarade teori och uppkörning på första försöket som privatist med en kontrollant som kallas för "kugg-Britt".
Var jävligt nervös och körde lite väl försiktigt kanske. (Låg och körde 60 på 70-väg). Sen började vi prata lite och kom in på att jag tidigare lirat hockey.
Då sa hon att jag körde mycket lugnare än hockeyspelare i genomsnitt och så trodde hon att jag inte skulle öka farten bara för att jag fick körkort.
Oj vad fel hon hade tongue

Senast redigerat av Snabbare (22 april 2005)

Mess with the best...bli ifrånkörd like the rest
carnageman Rallyförare
22 april 2005 · 1 075 Inlägg

Klarat på första, inte så konstigt kanske då jag övningskört varje dag sen min 16-års dag, när jag körde upp 18år gammal så körde jag bättre bil än medelsvensson. (I och för sig inget att skryta om då svensson oftast inte kan köra bil ordentligt ;-)

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Karlzzon The One Evolution
22 april 2005 · 1 627 Inlägg

har misslyckats med uppkörningen nu med andra uppkörningen betald har jag betalat 3200 kr

Fäll ner pungen och landa
naps
22 april 2005 · 4 Inlägg

Ansluter mig till skaran som tog det på första försöket, både A & B. B gick som smort förutom att jag först lyckades hoppa in bakom ratten på fel bil, vilket bilens ägare (förälder till en annan elev tror jag det var) rätt snabbt upplyste mig om. Lagom pinsamt.
Roligaste minnet från A-kortet är när jag stod och väntade på körskoleläraren inför en lektion, och det kommer in en rejält upprörd man och skäller ut samtliga närvarande anställda på körskolan. Jag hör bland annat: "Hur många lektioner ska min dotter behöva ta här hos er?",  "det här verkar bli mycket dyrare än vad jag trodde" och "är det inte dags för uppkörning snart? hon har ju redan tagit 30 lektioner" (obs vi snackar dubbelpass, alltså 60h!!) Sjukt svårt att hålla sig för skratt, körskolelärarna sa senare att hon var en katastrof och de föredrog att hon aldrig skulle ta körkort men visste inte hur de skulle lösa situationen...

Delerium Carpenter
22 april 2005 · 310 Inlägg

ja kommer inte ens förbi teorin iofs så har jag inte ens öppnat boken går dit o chansar lite 36 37 42 har jag fått smile är jag lat? smile

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang