Grymt! Får hoppas min "karriär" inom drift startar nästa år med, får se hur det blir Va tycker du man bör satsa på för bil? Och ska/bör man bygga "ren"drift bil , eller köra på gatan med den också?
Snyggt jobbat iaf, och lycka till med bilen under vintern!
Svårt att säga, helt inviduellt. Satsa på en bil som du kan köra på gatan. Då får du mycket mera tid bakom ratten och lär känna exakt hur bilen uppträder sig, en sak som jag har saknat eftersom jag inte har körkort än..
Grymt! Får hoppas min "karriär" inom drift startar nästa år med, får se hur det blir Va tycker du man bör satsa på för bil? Och ska/bör man bygga "ren"drift bil , eller köra på gatan med den också?
Svårt att säga, helt inviduellt. Satsa på en bil som du kan köra på gatan. Då får du mycket mera tid bakom ratten och lär känna exakt hur bilen uppträder sig, en sak som jag har saknat eftersom jag inte har körkort än..
Mvh
okej, lutar åt en e30 coupe.. eller liknande, hoppas man hittar nån vettig bara
Mvh
+ Att du måste ha bilsläp för att ta bilen till och från tävlingar.
Mvh
har bilsläp och skåpsläp hemma, så det är inga probs, + en bil som får dra stor bil (släpet får ta max3,5ton)
Mvh
har bilsläp och skåpsläp hemma, så det är inga probs, + en bil som får dra stor bil (släpet får ta max3,5ton)
Men det svåra är ju att bestämma; -vad för bil -gatreggad eller bara "banreggad" -va för trim, chassi osv.
Det löser sig nog, hoppas jag iaf
Jag tänkte spara under vintern och skaffa mig en s13 till våren, testa på att köra lite bana och testa sig fram 2012 och sen satsa större 2013 om det fungerar för mig med pengar / tid.
Men det svåra är ju att bestämma; -vad för bil -gatreggad eller bara "banreggad" -va för trim, chassi osv.
Jag tänkte spara under vintern och skaffa mig en s13 till våren, testa på att köra lite bana och testa sig fram 2012 och sen satsa större 2013 om det fungerar för mig med pengar / tid.
Man måste ju börja någonstans
Lycka till!
det låter som en super bra ide, börja lite smått för att sedan gå upp i "klass" , men man vill ju ha som alla andra, inte exakt, men alltså iaf ha en frän bil med effekt
Lycka till!
det låter som en super bra ide, börja lite smått för att sedan gå upp i "klass" , men man vill ju ha som alla andra, inte exakt, men alltså iaf ha en frän bil med effekt
Eller hur, visst vill man helst ha en "helt klar" bil direkt.. Men det funkar ju inte riktigt så, i alla fall inte för min del Jag ser s13 som en billig bil med bra förutsättningar, kostar inte skjortan att köpa samt är inte speciellt dyr & svår att trimma tex
Lycka till!
Eller hur, visst vill man helst ha en "helt klar" bil direkt.. Men det funkar ju inte riktigt så, i alla fall inte för min del Jag ser s13 som en billig bil med bra förutsättningar, kostar inte skjortan att köpa samt är inte speciellt dyr & svår att trimma tex
hehe, men när man väl köpt bilen, så inser man nog att man inte behöver ha värst direkt, runt 250hk räcker nog ett tag
jo men om vi ska snacka register ska man ju köra med större cylidervolym än 1,8 liter, jag kör med maxad original turbo nu och den börjar ladda vid 3500 ungefär så, men själv älskar jag ketchup så turbo adickt
jo men om vi ska snacka register ska man ju köra med större cylidervolym än 1,8 liter, jag kör med maxad original turbo nu och den börjar ladda vid 3500 ungefär så, men själv älskar jag ketchup så turbo adickt
Inga problem att ha tidigt ladd på en 1.8, rätt grejer så.
Har för en tid sedan installerat 444cc Skyline GTR spridare, och hämtar min LMM imorgon som blivit uppsvarvad för att kompensera luftblandningen till spridarna.
Växellådan fick bytas efter tävlingen i Bivaröd då den började skrapa vid växlingarna. Tydde på utslitna synkringar, men visade sig även att halva magneten i pluggen gått sönder samt ett föremål på 1x3 cm som låg i mynningen vid urtappningshålet. Tur att det fanns en på lager vid rätta tillfället!
STYRVINKEL MODIFIERING V.2
För att tillåta mer styrvinkel utan att hjulen tar i krängningshämmare och casterstag så förlängde jag bärarmarna 25mm på var sida vilket även genererar mer stabilitet
(OBS, endast punktade på bilderna)
Nya yttre och inre styrleder som ger bättre styrgeometri vid sänkning
Driftworks offset spacers som flyttar ut och fram styrlederna. Detta gör att styrningen undviker att 'go over centre' och fladdra/ låsa hjulen vid fullt rattutslag som tidigare varit ett problem i somras. ( Lånad bild )
Kortade ner 30 mm på styrspindlarna och flyttade armen för reducerad ackerman. Spindlarna förstärktes & svetsades sedan med TIG för stark hållbarhet. Tack Kusin Dennis
Dålig bild, men...
Nu ska vi kunna åka brett! Tyvärr räckte inte gängorna till i styrlederna för att få det hållbart så just nu tillverkas nya yttre styrleder som blir förlängda 20-25 mm.
SÄSONGEN ÄR INTE ÖVER ÄN!!
Rasmus Möller tillsammans med Michel Rayes från TEAM PONY DRIFT kommer som enda svenskar delta och köra Drifting på Scandinavian Custom Show 2011 @ Bella center, Köpenhamn nu i helgen 4-6 November! Please be there