Som sagt är lite småsugen på att ändra om bilen lite...
Så vad jag vill veta är hur mycket jobb det är att byta motor/växellåda/elsystem i dessa bilarna..
Jag har inte hållt på något nämnvärt med den men har haft den ett tag och tkr den är okej att köra förutom att den är slö som satan och varvar ihjäl sig när man närmar sig 100...
Så mina planer var ju att införskaffa mig en tdi motor, växellåda, elsystem att sätta i denna istället...
Att hitta motor och sådant fixar ju sig men själva jobbet har jag lite funderingar på...
Är det exakt samma motorer från början? alltså man behöver inte bygga om några motorfästen eller liknande?
Finns det kanske tom större(starkare) motorer som passar rakt i?
Växellådan är relativt enkelt att fixa, samma sak med elsystemet bara man vet att det funkade innan och är komplett..
Hur är det att registrera den med motorn? Är det som vanlig bil? (Är just nu inreggad som lätt lastbil)
Men den är 4 sitsig så funderar på att ta tillbaka den som personbil om jag bytar motor och så i den..
tror det var allt..
Har sökt lite på google och hittade ingen som gjort något liknande men det borde ju vart någon som tröttnat på den lille trötte

mvh andy