4261
Sök

Hittade ett CHIP?!?!

220 Inlägg
14 november 2010
Trådstartare
hej jag har hittat ett chip i min 760 det är i en låda dock är tejpen snittad så kartongen är öppnad men jag undrar om det är ett trimchip eller original chip:)?, det står NEC 1267355042 på det:), hittade nån sida där det stog att 760 2.3t hade bosch 1267355042 samma nummer men inte märke?smile   tack på förhand:)

181 Inlägg
14 november 2010
Är ju egentligen omöjligt att säga vad för program som ligger i då man kan programmera om både originalchip och trimchip. Men normalt sett är det ett originalchip, det du har. Då det är mjukvaru nr som står på den silvriga klisterlappen. Trimchip brukar man inte ange detdär mjukvaru numret på normalt utan snarare boxnummer.

Står det dessutom ett brandat Bosch nr på chipet tex B58604 eller liknande, så är chansen rätt stor att det är original, då bosch gjorde så med alla originalchip på den tiden.

Om chiptillverkaren är NEC spelar ingen roll för det är samma chip men olika tillverkare bara. Tex Intel, AMD, ST, ATMEL mfl är också vanliga.

Mvh//
A.Fekzen
Senast redigerat av Fekzen (14 november 2010)

A.Fekzen - Mycket vrid spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip, E85 chip mm.

Sök