855 t5 växellådsbyte till 850 glt växellåda

shuu Tönt men glad ändå
24 november 2010 · 66 Inlägg

En tanke som slog mig... Passar drivaxlarna från T5 rakt in i en GLT låda? De är väl lite grövre men inte nödvändigtvis vid splinsen...

Marlboroman
24 november 2010 · 8 233 Inlägg

shuu skrev:
En tanke som slog mig... Passar drivaxlarna från T5 rakt in i en GLT låda? De är väl lite grövre men inte nödvändigtvis vid splinsen...

Dem passar.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
TurbOla Reservdansk
24 november 2010 · 6 271 Inlägg

shuu skrev:
En tanke som slog mig... Passar drivaxlarna från T5 rakt in i en GLT låda? De är väl lite grövre men inte nödvändigtvis vid splinsen...

Jag använde mina drivaxlar från min gamla 850 T-5R växellåda till en nyare V70 -01 144hk växellåda.
Passade som gjutet. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Blyfot_Racing
24 november 2010 · 904 Inlägg

Marlboroman skrev:

Blyfot_Racing skrev:
så länge det är en låda från glt från 95 å nyare så funkar det bra lite annan utväxling men bara till det bättre

Och av vilken anledning måste det vara 95 och framåt? Lådorna gjordes om 94, och efter det gjorde man inte mycket för att förstäka dem på ett par år. Man bytte ju förstås ingående axeln, men gjorde inget åt diffen som är det stora probelemet med hållbarheten i lådorna.

vet inte nån på autotech sa det ska inte nämna nåt namn jag litar på han dom har ju gjort ett jäkla fint jobb med min motor så varför ska jag misstro dom

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang