Xenon eller LED?

NiKeMaN Entreprenör
5 februari 2011 · 1 286 Inlägg

emil_salekarr: Jodå det gör det. Men dom lyser extremt svagt och ger absolut INGET ljus på vägen.

// Niklas Johansson
Tokken Team dBakuten
5 februari 2011 · 3 453 Inlägg

granadadr skrev:

Edvinoo skrev:
Att eftermontera xenon är ju inte alls godkänt i halvljuset om du inte har det från fabrik, och att ha LED ljus där hjälper dig inte alls för då ser du inget alls. Men om du nu struntar i att varken besiktningen eller polisen kommer godkänna det så kör med 4300 K i halvljusen om du är ute efter att se bättre alternativt 6000 K för lite snyggare utseende och nästintill lika bra ljus...

fel har faktiskt kollat med sbp,, det måste bara vara xenon med 4300k eller 5000k,, ha högtrycksspolning, och godkänd nivåreglering,, och jag har kollat med dem,, humanbits nivåreglering ÄR godkänd wink
så man kan regga om sin vanliga med det wink

En godkänd nivåreglering.. japp.. En självjusterande sådan ja.
En vanlig nej.

Det har jag kollat med SBP.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
ZonaX Svetsare
5 februari 2011 · 3 150 Inlägg

granadadr skrev:

Edvinoo skrev:
Att eftermontera xenon är ju inte alls godkänt i halvljuset om du inte har det från fabrik, och att ha LED ljus där hjälper dig inte alls för då ser du inget alls. Men om du nu struntar i att varken besiktningen eller polisen kommer godkänna det så kör med 4300 K i halvljusen om du är ute efter att se bättre alternativt 6000 K för lite snyggare utseende och nästintill lika bra ljus...

fel har faktiskt kollat med sbp,, det måste bara vara xenon med 4300k eller 5000k,, ha högtrycksspolning, och godkänd nivåreglering,, och jag har kollat med dem,, humanbits nivåreglering ÄR godkänd wink
så man kan regga om sin vanliga med det wink

Du vet inte hur man monterar det tros?  smile

Alltså det måste ju vara en helvetes massa givare och skit? Måste man ha elektrisk nivåreglering org.?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
martinn
5 februari 2011 · 2 624 Inlägg

Intressant.. för bilar som har så det sprutar på lyktan orginal har alltså bara att montera en nivåreglering? det låter konstigt tongue har alltid hört för att det inte är så! :o

Fast står ju "Ett automatiskt ljusnivåreglereringsystem kan eftermonteras på samtliga 12 volts fordon som har ett manuellt justerbart nivåreglereringsystem, dvs funktion från förarkupen reglerbart höj och sänkbart ljus på huvudstrålkastare."

och det har jag.. gött värre! big_smile

Senast redigerat av martinn (5 februari 2011)

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
martinn
5 februari 2011 · 2 624 Inlägg

Mailade iaf precis till SBP.. får se när dom behagar svara smile hoppas i början av veckan så man vet big_smile

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
tucce
5 februari 2011 · 106 Inlägg

Tror inte SBP godkänner någonting så länge inte lamphuset är E-godkänd för xenon


  Bosse

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang