Angående C-kort, nyfiken!

IceEyes Varningar: För många..
28 november 2010 · 2 552 Inlägg

Sara91 skrev:

MrEricsson skrev:

Sara91 skrev:

Okej. 19 är ja.. Men hur går dä t när man tar ett ykb då?

man reggar sig på en sån kurs sitter de där timmarna den går ut på
sen gör man teoriprov på trafikvärket klarar man de får man köra i yrkestrafik

Aha...så dä e två teoriprov inkls dä alltså?

Ykb är rätt onödigt, men när vi tog det korkade beslutet att joina pajasunionen EU så är det väl bara att dansa efter deras pipa.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
28 november 2010 · 5 650 Inlägg

IceEyes skrev:

Sara91 skrev:

MrEricsson skrev:

man reggar sig på en sån kurs sitter de där timmarna den går ut på
sen gör man teoriprov på trafikvärket klarar man de får man köra i yrkestrafik

Aha...så dä e två teoriprov inkls dä alltså?

Ykb är rätt onödigt, men när vi tog det korkade beslutet att joina pajasunionen EU så är det väl bara att dansa efter deras pipa.

jepp sara blir som 2 teoriprov innan man får jobba som de 3 om man ska ha släp oxå

.

Iceeyes . skojja inte börjar bli dags och gå ur de där skiten wink

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Sara91
28 november 2010 ·

MrEricsson skrev:

IceEyes skrev:

Sara91 skrev:

Aha...så dä e två teoriprov inkls dä alltså?

Ykb är rätt onödigt, men när vi tog det korkade beslutet att joina pajasunionen EU så är det väl bara att dansa efter deras pipa.

jepp sara blir som 2 teoriprov innan man får jobba som de 3 om man ska ha släp oxå

.

Iceeyes . skojja inte börjar bli dags och gå ur de där skiten wink

Ofan..
Men tex om man ska köra för DHL å dylikt (utan släp) måste man alltså inneha ett ykb då mä?

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
28 november 2010 · 5 650 Inlägg

Sara91 skrev:

MrEricsson skrev:

IceEyes skrev:

Ykb är rätt onödigt, men när vi tog det korkade beslutet att joina pajasunionen EU så är det väl bara att dansa efter deras pipa.

jepp sara blir som 2 teoriprov innan man får jobba som de 3 om man ska ha släp oxå

.

Iceeyes . skojja inte börjar bli dags och gå ur de där skiten wink

Ofan..
Men tex om man ska köra för DHL å dylikt (utan släp) måste man alltså inneha ett ykb då mä?

man måste ha YBK för allt finns 1 fåtal undan tag såsom brandbilar osånt.
utan ykb får man inte köra i yrkestrafik dvs jobba som de.
utan YBK äre bara privat körning eller undantags reglerna som gäller
de tjänar man inga pengar på

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Sara91
28 november 2010 ·

MrEricsson skrev:

Sara91 skrev:

MrEricsson skrev:

jepp sara blir som 2 teoriprov innan man får jobba som de 3 om man ska ha släp oxå

.

Iceeyes . skojja inte börjar bli dags och gå ur de där skiten wink

Ofan..
Men tex om man ska köra för DHL å dylikt (utan släp) måste man alltså inneha ett ykb då mä?

man måste ha YBK för allt finns 1 fåtal undan tag såsom brandbilar osånt.
utan ykb får man inte köra i yrkestrafik dvs jobba som de.
utan YBK äre bara privat körning eller undantags reglerna som gäller
de tjänar man inga pengar på

Okej =/
Tacksam för infon ja fått iaf smile e sugen men e ju inte billigt direkt sad

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
28 november 2010 · 5 650 Inlägg

Sara91 skrev:

MrEricsson skrev:

Sara91 skrev:

Ofan..
Men tex om man ska köra för DHL å dylikt (utan släp) måste man alltså inneha ett ykb då mä?

man måste ha YBK för allt finns 1 fåtal undan tag såsom brandbilar osånt.
utan ykb får man inte köra i yrkestrafik dvs jobba som de.
utan YBK äre bara privat körning eller undantags reglerna som gäller
de tjänar man inga pengar på

Okej =/
Tacksam för infon ja fått iaf smile e sugen men e ju inte billigt direkt sad

varsegod. sjävla körkorten är inte dyra är allt annat skit man måste ha för och få jobba som de sjuka relger tycker ja va bättre för men men bara gilla läget

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
steken_yeah
28 november 2010 · 121 Inlägg

MrEricsson skrev:

Sara91 skrev:
Kanske inte så smart å skriva detta som en tråd men tänkte ifall man kunde nå fler folk då...

Hur som helst är jag lite nyfiken på ni som har C-körkort lr kanske t.o.m tagit dä detta år...Hur är teorin? Vad är dä för slags frågor? Svårt?

Vore kul å få veta lite mer av erfarna smile 
men förväntar mej inga svar.

tjo jag tog de i sommras och teorin är 60-70% b-korts frågor  så klarar man b kortet enkelt och läser på grejjerna om lastbilar så inga problem

kan ju va allt från vid rödljus åre stopp till att kompressorn till bromsarna är sliten och hur man ser de osv. skit enkelt ända som är drygt är vell lastvikterna men de är inte äns säkert de kommer med på provet om man har tur jag slapp dom iaf.

sen är ju även körningen rätt enkel förutsatt man har intresset och kan köra saker.

de som jag tyckte va drygt med de hela är funktionsbeskrivningen på uppkörningen.
inge svårare än b-kortet / inge dyrare än b-kortet

Vadå slapp frågorna om vikter?  Prova o plugga på vikterna så de sitter. Är inte så populärt o komma ut i arbetslivet o inte kunna ett skit om de man jobbar med. Det är sånna som dig bakom ratten man är livrädd för att möta.

Ja e inte trög...ja har bara otur när ja tänker:)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
28 november 2010 · 5 650 Inlägg

steken_yeah skrev:

MrEricsson skrev:

Sara91 skrev:
Kanske inte så smart å skriva detta som en tråd men tänkte ifall man kunde nå fler folk då...

Hur som helst är jag lite nyfiken på ni som har C-körkort lr kanske t.o.m tagit dä detta år...Hur är teorin? Vad är dä för slags frågor? Svårt?

Vore kul å få veta lite mer av erfarna smile 
men förväntar mej inga svar.

tjo jag tog de i sommras och teorin är 60-70% b-korts frågor  så klarar man b kortet enkelt och läser på grejjerna om lastbilar så inga problem

kan ju va allt från vid rödljus åre stopp till att kompressorn till bromsarna är sliten och hur man ser de osv. skit enkelt ända som är drygt är vell lastvikterna men de är inte äns säkert de kommer med på provet om man har tur jag slapp dom iaf.

sen är ju även körningen rätt enkel förutsatt man har intresset och kan köra saker.

de som jag tyckte va drygt med de hela är funktionsbeskrivningen på uppkörningen.
inge svårare än b-kortet / inge dyrare än b-kortet

Vadå slapp frågorna om vikter?  Prova o plugga på vikterna så de sitter. Är inte så populärt o komma ut i arbetslivet o inte kunna ett skit om de man jobbar med. Det är sånna som dig bakom ratten man är livrädd för att möta.

därför jag fick bara 4 frågor om lastbil rästen va b-kort inte en enda fråga om vikter
1 jag jobbar inte som de 2 kommer inte jobba som de så va livrädd du wink 3 vad har de med att du är livrädd och göra med TS frågor?

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang