Låg väl i typ 80 och höll på att snurra, då valde ja i stället att glida mot trottoarkanten för att bilen skulle rätas upp, vänster bakhjul small i i typ 60kmh. Först trodde jag inte att något hänt. och inget märkes även fast ja körde i ca 30 min till efter. men sen när jag hade bilen avständ och drog ut körde igen så small det först till varje gång ja växla upp mellan 2an och 3an. Och sen blev de bara värre och värre. Nu rycker bilen som fan när man svänger och spinner. Och låter sjukt illa när man drar ner kopplingen lr lägger i friläge. Vad kan ha hänt? Prövade att byta fälg men blev ingen skillnad. Trodde ja rasat kopplingen lr lådan lr nå , men det uteslöt jag rätt fort eftersom att det måste ha med trottoarkanten o bakaxeln att göra. samt om man rasar koppling lr låda så lär man ju inte kunna få i växlar och grejer. Och bakaxeln har klonkat och låtit allmänt illa tidigare ibland. Har en slungdiffad bakaxel och bilen är en 940
Rätt onödigt att börja gnälla om han kör dåligt osv, han skrev här för han har problem med sin bil och inte sin körstil, de flestar har nog krockat lite när det är svinhalt ute..
Men till saken så är det som de andra säger bakaxel är nog krökt som i sin hur pajjat växellådan, letar efter krökta delar..
Rätt onödigt att börja gnälla om han kör dåligt osv, han skrev här för han har problem med sin bil och inte sin körstil, de flestar har nog krockat lite när det är svinhalt ute..
Men till saken så är det som de andra säger bakaxel är nog krökt som i sin hur pajjat växellådan, letar efter krökta delar..
Men nu är det faktist så att jag var ironisk mot min polare.. Jag har själv gjort samma sak
Men nu är det faktist så att jag var ironisk mot min polare.. Jag har själv gjort samma sak
Kolla momentsag och liknande. Hissa upp bilen och kolla Själv lyckades jag knäcka hela bakvagnen på en 945 turbo (dock höll backaxeln) bilen hade inte tvättats av förra ägaren på typ 5-10 år så det hade nog en bidragande faktor Klonka och slog som bara den när man skulle rulla iväg efter det. (small till när jag skulle göra en rivstart och allt gick åt skogen) Momenstaget gick av på mitten och momentbryggarn vek sig och lite sånt Som sagt hissa upp bilen och kolla. Min fick samma sympton som din. Momentbryggan var så skev att den låg imot kardanen, så den vibrerade ju lite
Du har garanterat krökt ditt panharnstag, slår man i från sidan så kröker dom sig direkt, så då kan kardan ta i kardantunneln, o då låter det en hel del. O som även sagt innan så kolla momentstagen o bryggan till dom.
min 740 vart likadan, fast det va efter jag sladdat bara, alltså hård körning, då gick staget från karrossen till bakaxeln av kolla om det är det. en bakaxel brukar tåla rätt mycket stryk
man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)
har du ens lagt dig under och tittat?... du behöver ju inte byta hela axlen om te,x sladden till givaren har hoppat ur eller gått av pga att axlen rör sig i sidled för mycket...
Skulle fan lyssnat på er, det var bara en bult som gått av som sitter på den övre grejen med bussningen. Men fick lov att byta axel ändå för ville inte ligga där o svetsa o rikta o försöka få ur den gamla bult änden, osv. och sen hade ju bara kabeln glidit ur, men den gamla axeln var ändå lite sliten för hade klonkat lite ända sen ja köpte bilen osv. Men faktum är att alla missljud från växellådan försvann med bakaxelbytet:D så det var ju fett skönt.