tjena, ska bygga nytt avgassystem på min malibu 79. Är avgaslimper och dem går ihop till ett rör orginal. Hur ska man göra för att få bäst ljud billigt. Ska man köra med raka rör eller ska man sätta dit en liten ljuddämpare? eller kapa av så man gör två rör med små ljuddämpare? Någon som kan tipsa lite?
tjena, ska bygga nytt avgassystem på min malibu 79. Är avgaslimper och dem går ihop till ett rör orginal. Hur ska man göra för att få bäst ljud billigt. Ska man köra med raka rör eller ska man sätta dit en liten ljuddämpare? eller kapa av så man gör två rör med små ljuddämpare? Någon som kan tipsa lite?
du kör hälst en på varje sida med rör å dempare då får du ut riktigta v8 mulret om de är de mulret du vill ha
aa det är riktiga v8 mulret jag är ute efter. hur groft rör ska man ha 2.5tum? ska man ha nå spec ljuddämpare eller ska man bara ha några små?
2,5 räker gott å väll de har jag på min dart å sen två burkar under som är plata å går rakt rör igenom eller runda de är en smak sak men man får ut mer ljud av runda en plata men de gäller på hur rören går i ljuddemparen oxå om de går rakt igenom eller på sidan av varandra.... köpte alla delar på feltema funkar bra för att vara rostfrit
du kolla på mina två filmer jag har har en på min gamla van å capricen med rör på varsin sida
okej, men hur menar du med att gå rakt igenom eller på sidan av varandra
du gör om dit avgas så du får båda avgasrören från varje sida av motor så du drar så du har 4 kolvar på varje avgasrör sen ha en ljuddempare som du kan se rakt igenom när du tittar i den om du för stog nu vad jag mena
En sak som många inte vet om /bryr sig om är detta: Om du vill ha riktigt muller på en v8 ska du "kryssa" avgassystemen under. Det ger riktigt stor skillnad.
Du drar ner avgas från grenrör på båda sidorna under bilen, sedan vid växenlådan skall rören gå ihop och korsa varandra så det bildar ett X. Detta ger ett sjukt mycket bättre muller på en v8, det var en del trimmare på goa 70talet som höll på med detta (vet ej vad som händer effektmässigt dock)
En sak som många inte vet om /bryr sig om är detta: Om du vill ha riktigt muller på en v8 ska du "kryssa" avgassystemen under. Det ger riktigt stor skillnad.
Du drar ner avgas från grenrör på båda sidorna under bilen, sedan vid växenlådan skall rören gå ihop och korsa varandra så det bildar ett X. Detta ger ett sjukt mycket bättre muller på en v8, det var en del trimmare på goa 70talet som höll på med detta (vet ej vad som händer effektmässigt dock)
Det ska ge bättre effekt om rören går ihop. En luffarlösning om man inte orkar göra X är att göra ett H
X-pipes are used in dual systems to increase the velocity of the gas flow to encourage scavenging of the exhaust gases. The actual crossing and merging of the gas flow also increases torque across the rev range. This type of system was pioneered for use in race cars. It is now becoming popular in modern muscle cars, especially those with I.R.S. as the tailshaft does not move up and down with the movement of the car.
Other benefits of an "X" pipe is that they strengthen the system and also help to quieten the exhaust.
de är som vissa säger här ska du ha både bra ljud & ha kraft då ska du köra med x å 2,5tums rör sen välja bra ljuddempare för sätter du på för små rör som dom andra säger då får du inge kraft i flödet bara prata med europas bästa Amerikanarverkstad Auto Tec i Västerås men kör de de är bästa isåfal om du ska ha en pigg v8
Nej det blir dovare med större. Kör bara dubbla 2,5" med varsin liten ljuddämpare så blire gött muller. Eller så köper du ett x-pipe kit färdigt från summit + 2 flowmaster dämpare och dunkar på sen blire musik