Saab 900 motorer spridar byte

bombarjensen
2 december 2010 · 51 Inlägg

Tjena jag har en saab 900 i - 89  (B202i) och undrar ifall spridarna från en saab 900s (B202s) passar rakt på? behöver nämligen byta spridare och har från en 900s. tack i förhand för svar.

AndreasPlars
2 december 2010 · 1 062 Inlägg

jensen_saab skrev:
Tjena jag har en saab 900 i - 89  (B202i) och undrar ifall spridarna från en saab 900s (B202s) passar rakt på? behöver nämligen byta spridare och har från en 900s. tack i förhand för svar.

Jodå, det bör passa rakt av men kommer att se till att din motor får alldeles för mycket bränsle!
Så jag skulle ändå inte rekommendera de.

M.V.H.

Saab 900i (1989)
bombarjensen
2 december 2010 · 51 Inlägg

okej då får jag ta tätningarna och sätta på mina spridare för dom är trasiga. tack

Chrille74 Chef
5 december 2010 · 379 Inlägg

Det beror på vilket styrsystem du har på din i och vilket styrsystem som s spridarna kom ifrån......
i brukar oftast ha Bosch styrsystem och de använder högohmsspridare och s kan ha boschsystem, men är nästan mer troligt att det vart ett lucassystem, som använder sig av lågohmsspridare.

Det som kan hända om du inte mäter ohmtalet på spridarna och bara kopplar in det, är att du bränner din styrenhet.

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille
Saab 99 "T16" (1984)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang