5037
Sök

Vad laddar era chippade volvo 850s? tänke på stakarna m.m

878 Inlägg
4 december 2010
Trådstartare
Tja!
Min volvo 850 laddar 1.3 bar och det är chippet som ger det, är det inte för mycket för stakarna och sånt?
chippet ska ge ca 315 hk 435 nm, Vad laddar era sådana chip?

Är rädd för stakarna nämligen och kolvar och så...

All The best
MVH
Jonas .L

152 Inlägg
4 december 2010
ejon_850 skrev:
Tja!
Min volvo 850 laddar 1.3 bar och det är chippet som ger det, är det inte för mycket för stakarna och sånt?

Tjena, Går utmärkt att ladda 1,3 med orginalstakar så länge den inte spikar, men säg att du ligger på tex 5ans och har fullt laddtryck och du får en spikning så är risken ganska stor att du kröker en stake smile

UNDERGROUND
649 Inlägg
4 december 2010
R-efined skrev:
ejon_850 skrev:
Tja!

Tjena, Går utmärkt att ladda 1,3 med orginalstakar så länge den inte spikar, men säg att du ligger på tex 5ans och har fullt laddtryck och du får en spikning så är risken ganska stor att du kröker en stake smile

haha jag körde 1.6 1.8 på min spis ! va jag vet så höll den å gick fint smile vet dock INTE om stakarna va bytta ^^

8 267 Inlägg
4 december 2010
Laddade 1,3 på min. Men stirra dig inte blind på laddtrycket. Det är inte enbart det som avgör om stakarna ger upp eller inte. Körstil, vad som är gjort åt motorn i övrigt och om man har haft tur med dem stakarna som sitter i bilen spelar roll. Stakarna är klena och av tveksam kvalitet. Det finns folk som krökar stakar i originalmotorer och det finns dem som vässar rejält och klarar sig ändå.

Sök