Då fortsätts det... Honda Civic 97 [Bagage ljud bygge]

Bilen ska få ett fint ljudsystem i bagaget, ny inredning, nya stolar och mycket mycket mera.
  • 36 Följare
  • 608 331 Visningar
  • Projektet avslutat 14 augusti 2017
isak90
1 februari 2007 · 1 997 Inlägg

roligt projekt..smile jobba på!

Kenny-83 Företagare & YouTuber
9 februari 2007 · 1 940 Inlägg

Prewiev...
Så där... nu har båda min xenon ljus kit kommit från kina men det måste bara jävlas smile i ett av setten så är det H7 lampor och det ska vara H1, altså fel paketerat i fabriken. Jag kontakta dom via msn och vi snacka om hur vi ska göra och dom skickar mig den rätta sorten så fort dom fått de "gamla" h7:erna, tar bara lite längre tid men jag kan montera balasterna och allt annat medans jag väntar.

Har 2 fina projekt just nu på g som är aktuella
1. Instalering av el och ljus i ett garage jag kommit över(liten som fan)
2. Instalera xenonljus i bilen (ska ta föra och efter bilder)

Ja det är så det ser ut just nu, är så trött idag så jag orkar inte göra nånting nu, jobbat 12 timmars shift i två veckor, rätt slut nu men i morron är jag uppladdad smile

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
Mäki Långsam Perfektionist
9 februari 2007 · 4 800 Inlägg

Lycka till med arbetet big_smile Ser fram emot lite bilder! tongue

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
isak90
14 februari 2007 · 1 997 Inlägg

hur går det? dåligt med uppdatering:/
fortsätt med arbetet!

Kenny-83 Företagare & YouTuber
15 februari 2007 · 1 940 Inlägg

Slut på pengar så jag jobbar 12-16 timmars shift, när ska jag ha tid för att dona med bilen ? smile sista dagen i morgon så nu i helgen kan jag börja igen fast jag har lite cash just nu så inga xtrema saker kan ni förvänta er. Jag håller på att renovera ett liten garage ochså (fotar även de). Jag förbereder för mer extrema mod som att slutföra bagageutrymmet samnt att styla om utsidan på bilen, utan garage så kan det vara lite svårt att få bra.

Jag har inte glömt bort er, tack så mycket för att ni är så intreserade men just nu måste jag skaffa lite cash så jag kan uppgradera bilen ännu mera, är fattig ju big_smile

Lite saker att förvänta er...
Totalt mbygge av AC/Bilsterio Panel (MASSA jobb)
Ny inner belysning
Ny inredning, stolar sidodörrar etc (svart läder ljusgrå mocka)
17"Fälgar
Komplet kjolpaket
Supra vinge (50% betalt)
Glasfiber högtalar bygge i skuffen (50% klart)
Montering av neonljus under bilen (streetglows värsting ljus)
Ny ratt (från nyare honda)
Total ytter omlackering med motivlack (silver basfärg och svart motivlack med eventuellt en grafisk anime bild, måste hitta en bra lackerare för detta så tipsa gärna i pm, norrut är att föredra)
Eventuell ombyggnad av sidodörrar (har ingen bra ide hur som ska se ut ännu)


Allt de som är ovanför har redan planerats och spekulerats enormt mycket om och de mesta är redan bestämt hur de ska bli och vissa saker är redan betalda, men som sagt det kostar pengar, mycket pengar så det är just den delan jag försöker fixa nu.

Senast redigerat av Sherlia (15 februari 2007)

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
simeboy Rörkrökare
15 februari 2007 · 575 Inlägg

ja vissa dom kan dom;) mycket bra arbete fortsätt så!

var ska du köpa neonljuset?

Lever för ljud!
Kolla--->http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=30406&p=1
Volkswagen Golf III "Like no one else" (1993)
Kenny-83 Företagare & YouTuber
16 februari 2007 · 1 940 Inlägg

Redan köpt, köpte det typ 2002 från en webshop i usa, ingen i sverige sålde de...

Update
Så där ja... fick sitta och klura på en lösning på hur jag skulle montera 4st balaster i mitt motorutrymme och ändå få det att se hyffsat bra ut. Lösningen som jag kommit på är att ta bort det gammla insuget och ersätta det med ett nyare bättre och mindre insug. Jag beställde just ett AEM short air intake system från en shop i usa, cromad look. Tråkig nhet är att jag blev av med mitt jobb igår så nu är det daggs att hitta ett nytt fint bättre jobb men det borde inte vara så svårt. Eftersom jag inte har kunnat göra någe med bilen pga att jag inte hafft plats i motorutrymmet så har jag inga smarriga bilder att dela med mig ännu, ni får nog räkna med ca 2 veckor till innan roliga saker börja hända.

Ja det var väll det jag kunde dela med mig just nu av smile (fan så många bollar i lufen jag har hmm svårt att komma ihåg allt ju.)

Update2
Men woppi dooo, fick just ett mail om att frakten inte var correkt och att dom nu vela ha 125 dollar för skiten i frakt... njaa... PASS, fick söka som en dåre innan jag hitta en vettig bra site där jag kunde få tag på insuget, 127+40 dollar går det på, + momsen, kommer väll kosta ca 1500 totalt, så först nu är det beställt.. suck, nå ja...

Update3
Va fint, fick idag mailet om att insuget var påväg smile Idag har jag spenderat säkert 3-4 timmar på att rita om mina photoshp iconer i coreldraw och resultatet blev helt strålande, skarpheten är exakt! Medans jag nu väntar på att insuget ska komma så ska jag nog planera och focusera tiden på mittpanelen i bilen, eftersom jag beställde fel typ av tryckknappar så blir jag tvungen att beställa nya knappar vilket jag har för avsikt att göra efter denna update. Just nu har jag 2st liggandes utblås åvanför min sterio, jag behöver hitta 2st vågräta utblås och det kommer med all säkerhet ta en massa tid men intresant dock smile Efter jag beställt knappparna så ska jag börja arbeta på hur layouten ska se ut. Ja det är väll det som hänt idag, synd att ingen skriver nån kommentar sad

Update4
Design och funktion på mittpanelen är nu i full fräs.

Senast redigerat av Sherlia (22 februari 2007)

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
Kenny-83 Företagare & YouTuber
23 februari 2007 · 1 940 Inlägg

Idag kom mina 6st knappar som jag ska bygga med i panelen (bara 4 ska monteras nu i början, köpte 6st så man kan eftermontera mer funktioner sen om man vill).
Nu har jag både vridreglage och tryckknappar som jag behöver men det är nu det svåra kommer, jag måste hitta verticala utblås som har ungefärlig önskad storlek. När allt är hittta och beställt så ska jag skicka in min ritning på iconerna så en reklamfirma får skära ut det i svart venyl, efter jag fått venylicnerna så är det då bara att köpa lite plexiglas och låta fantasin flöda smile

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
AK86
23 februari 2007 · 250 Inlägg

intressant bygge! följer det!

______________________________________________________
Subaru Impreza / Fiat Coupe 20VT / Volvo S80 T6 / Seat Leon Tsi
______________________________________________________
Rollin stoned Jenz
23 februari 2007 · 69 Inlägg

Mycket imponerad!

Jeep Grand cherokee -96 "Northern Wolf" 4,5" RE lift, NEV stealth bumper, MX6 shocks, Procomp ES2000, Superior axle Dana 30, ARB air locker, Danita 3000, T-max 9000, 35"x12.5 Cooper STT
Kenny-83 Företagare & YouTuber
26 februari 2007 · 1 940 Inlägg

En liten bild update på lackskissen hur jag vill ha den på ett ungefär samt lite foton på garaget jag renoverar...
Bakre delen på bilen ska vara helsvart, den svarta linjen representerar bara sjävla gränsen vart det svarta ska sluta. (bilen är min honda MEN lite redigerad i photoshop)
http://img235.imageshack.us/img235/9953/p1010001bc1.jpg

Före...
http://img233.imageshack.us/img233/4595/p1010010hd6.jpg
Under...
http://img232.imageshack.us/img232/6806/p1010013ty2.jpg

Senast redigerat av Sherlia (26 februari 2007)

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
H40GST
27 februari 2007 · 297 Inlägg

För långt avstånd mellan klammerna ser det ut som.. 20-25cm ska det va :p

/Gurra (elektriker)

FWD drar bilen, RWD trycker på och Quattro bara sticker
Kenny-83 Företagare & YouTuber
27 februari 2007 · 1 940 Inlägg

... jag hade velat ha fler klammer ja men dom är ju svindyra ju !!! men de duger som de är nu, kabeln hänger inte å då gör de ju inget ^_^ om du vill gnälla på nå så kolla in fuktskadan längst ner i garaget... det mörka är fuktskadat.

Update
Ja men visst detta låter väll rätt ok, fått ett jobberbjudande men då måste jag gå en svetskurs på 10v, helt ok enligt mig för då lär jag mig svetsa ^_^ Idag blev det att jag köpte ett 4kanals steg från en kille i luleå, tänkte ha det för mitt framsystem och mina 6nior, just nu spelar dom lite trögt. gick på 700kr inkl frakt så det var väll inte så mycket att gnälla om. Nu kom det ett till problem, vart fan ska jag sätta det steget ?? smile Jag tror jag ska stoppa det baki ryggstöden i baksätet fast det kan bli lite tajt mellan baslåda och ryggstöd då, får nog bygga om baslådan lite och försänka ner slutsteget.
Vad tror ni om värme tväcklingen på ett sådant steg när det bara ska andvändas till 6*9 or och framsystem, visst borde de funka att ha det lite instängt?

Edit:
Hellvette, kolla just hur mycket plats som fans baki baslåden, aj aj aj vad jag tänkte fel om utrymme, måstte komma på en ny lösning sad tips om vart jag kna gömma dt eller få det att passa in ?

Edit2:
Men va fan, lika att gå fullt ut med det häraprojektet hmm nu måste jag börja planera på hur jag ska modda undersidan av bagageluckan så slutsteget får plats där tongue

Senast redigerat av Sherlia (28 februari 2007)

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
Golfnik
28 februari 2007 · 487 Inlägg

Grymt projekt..

Följ gärna min projekttråd! :)
-----------------------------------------
Volvo 242 -75 M50B30 Turbo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=318355
Volvo 242 "2JZ Killer" (1975)
Kenny-83 Företagare & YouTuber
2 mars 2007 · 1 940 Inlägg

Fick hem mitt 4kanaligt slutsteg jag köpt på blocket, skruvarna på steget verkar som om dom har hafft de lite svårt med fukten så jag får väll hoppas på att steget funkar, kan inte testa det ännu för bilen är på rep hmm

så här ser steget ut!
http://img239.imageshack.us/img239/7406/p1010002vi7.jpg
Mina planer för detta steg är än så länge väldigt osäkert men det hade varit skoj att etsa in typ nån tribal på den (byta ut det befintliga fönstret). Det strösta problemet jag har är just nu vart jag ska stoppa steget sad fullt överallt!

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
tnygord
3 mars 2007 · 98 Inlägg

grymt projekt! men helt unerbara lösningar dessutom! keep up the good work!

:D Mazda Driver :D
Mazda 323f (1989)
nixon89 klabbarpan
4 mars 2007 · 3 041 Inlägg

Jag gillar ditt projekt sherlia! kolla in min tråd nu när den åter är uppdaterad igen big_smile

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Kenny-83 Företagare & YouTuber
12 mars 2007 · 1 940 Inlägg

Alright nu så... Idag har jag fått hem mitt luftintag från usa, "AEM Short air intake".
I morgon blir det nog att instalera det smile
Bild i lådan.
http://img73.imageshack.us/img73/2777/p1010004zh5.jpg

Kul sak att nämna var att dom skicka med 2st cdrom skiver + en styling tidning från usa som kosta $6.5 ^_^ och dessutom en jävligt snygg almenacka med ruskigt snygga jänter i smile

Senast redigerat av Sherlia (12 mars 2007)

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
Kenny-83 Företagare & YouTuber
13 mars 2007 · 1 940 Inlägg

(Jag testar nu en ny server för att ladda upp mina bilder, på den nya servern  kan man ladda upp alla bilder man vill direct, enda skillnaden för er är att ni måste klicka 2 ggr för att se hela bilden, http://allyoucanupload.webshots.com/)

Idag så blev jag klar med instalationen av lysrören i garaget så nu har jag belysning där inne (kommer bild längre ner), efter det projektet blev klar så tog jag mig ann att instalera det nya insuget. Instalationen var väldigt enkel och inte alls komplicerad. Det enda som var bökigt var instruktionerna för att det var många ord på egelska som man inte var van att se normalt sett men efter en del funderingar så gick det bra smile
Ljudet från motorn låter mycket trevligare nu och dessutom det det finare ut ^_^
(total kostnad för insug med frakt, tull etc etc så blev det 1600 kr)

Before
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-5fa79ab65deccdf3b0eb3027a8baea49.jpg

Under instalation
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-9f0b629fea31c352214b140debc7e517.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-de785914d7a91bd4ab14ae95a4e0f39a.jpg

After
https://www1.garaget.org/gallery/images/26/25883/25883-e2b7b7e918b6ad72128cbf84c0f98809.jpg

Senast redigerat av Sherlia (22 september 2011)

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
Abbbby
13 mars 2007 · 248 Inlägg

Snyggt! Vad är dom kommande planerna för bilen?

Magnus Betnér - "Det är blattar eller hur? Det ska lysa blått under bilen, skit i fall det går och öppna dörr jävlarna"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang