Då fortsätts det... Honda Civic 97 [Bagage ljud bygge]

Bilen ska få ett fint ljudsystem i bagaget, ny inredning, nya stolar och mycket mycket mera.
  • 36 Följare
  • 605 694 Visningar
  • Projektet avslutat 14 augusti 2017
Kenny-83 Företagare & YouTuber
14 juli 2006 · 1 940 Inlägg

Hej alla!
Jag tänkte dela med mig om mitt lilla project jag tänker genomföra så långt jag orkar och har cash till, det lär ta ett bra tag innan de blir klart men jag har småbörjat lite idag och tänkte dela med mig av lite bilder och skisser på det nuvarande projektet/projekten.

Lite bakgrund, jag äger en import Honda Civic 97, 1,6 liters på 106hk. Bilen är i original färgen silver. När jag köpte den så blev jag grund lurad för att jag upptäckte sen att den varit krockad, mest troligen med en stolpe, troligen en klant som backat in i en lyktstolpe. Ju mer man tittar på den ju mer "fel" har jag hittat som jag ska åtgärda sakta men säkert till ett perfekt skick men som de är just nu så vill jag hellre styla den och med tiden kommer de defekta delarna bytas ut mot styling delar i vilket fall som helst wink

=====================================

Innehålls förteckning
1. Pleximod och Skuff skiss
2. Diskat hållare bygge, Baklyse/Framlyse
3. Bas/Skuff bygge, Basbygge & Reparation
4. Backspeglar, reparation, Bas bygge
5. Baslåde bygge, plastning.
6. Planering
8. Baklysen, Diodslinga, Vinge, diodmod
9. Diodmod/diodslingemod
10. Clustermod, resistormod, planering
11. Planering
12. Baklysen,Lackskiss, garage, slutsteg & insug
13. Insug, reparation, Blast stativ (HID)
14. Balast stativ, Omklädsling planering, grill, diodslingemod
15. Vinge, Innerbelysning, Mätarmod
16. Isärtagning av klädsel
17. Isärtagning av klädsel, Slutsteg mod
18. Slutsteg mod med dioder
19. Omklädsling (ryggstöd), slutstegsmod
20. Omklädsling ryggstöd, Huvfjädrar, Nya fälgar
21. Omklädsling (baksäte)
22. Omklädsling (baksäte)
23. Huvfjädrar, framstolar, stötdämpare
24. Huvfjärdrar, omklädsling sittdyna, Stötdämpare, högtalare, ljuddämpning, hatthylla
25. Diskantmod, hathylla, stötdämpare, plastning, svarvning
26. Plasta/spackla hatthylla
27. Planering
28. Omklädsling (sidoväg)
29. Omklädsling (sidoväg)
30. Omklädsling (sidoväg+hatthylla)
31. Omklädsling (sidoväg+hatthylla), montering, reparation, framstolar
32. BMW m3 E46 Framstol, dörrsida,
33. Dörrsida mod, slutstegsmod
34. Slutstegsmod
35. Baslådebygge & diodslingor i massor
36. Baslådebygge och plastning
37. Spackla och slipa
38. Spackla och slipa
39. Spackla och slipa och basrör
40. Spackla och slipa
41. Spackla och slipa
42. Spackla och slipa, reparation
43. Massa prat
44. Finish av baslåda, provmontering
45. Massa prat
46. Massa prat
47. Slipning, grundslip
48. Angel eyes, lack/grundslip.
49. Slutstegsmod och bagageluckan
50. Bagageluckan plastning
51. Bagage GF bit klar, lackade bagagedelar, elektrisk bagaeluckeöppnare
52. Polyuretanskärare, LEDs, slutsteg och lera
53. Slutstegmod, användning av lera
54. Skapar plugg från lera och sen avgjuter pluggen
55. Pleximod
=====================================

Nu till vad som händer/kommer hända!

1. Modda mina slutsteg.
Jag tänker byta en en aluminiumbit till plexiglas, plexiglaset i sig ska jag ta med en dremmel och gravera för hand in mitt namn på ena steget och min tjejs namn på det andra steget och slutligen stoppa blå ljud dioder så själva namnet kommer lysa upp.

Jag fråga mig runt efter våra namn på japanska och fixa lite i photoshop.
http://img250.imageshack.us/img250/1349/p10100054oa.jpg

Skrev ut bilderna och skar ut tecknerna.
http://img20.imageshack.us/img20/6866/p10100032ve.jpg

Testa hur det kommer se ut på ett ungefär.
http://img250.imageshack.us/img250/6080/p10100073us.jpg

2. Bygga om och installera 2st 10" rockford basar & ett batteri eller kondensator i mitt bagageutrymme. Jag hade tänkt att bygga om med hjälp av glasfiber för att utnytja utrymmet så mycket som möjligt. Jag ska lacka glasfiberkonstuktionen först med ljusblått och sen maskera ett snyggt mönster, efter det så tar jag och lackar över allt med bilens original silver färg, sliter bort maskeringen och voila så fint de lär bli smile

Här är en skiss på hur det kommer ungefär se ut efteråt, de vita rutorna är 2 slutsteg och konding om jag nu kommer ha en sån. Högtalarna var svåra att rita ut men dom kommer hamna på varsin sida i skuffen.
http://img20.imageshack.us/img20/9149/trunkritningcopy1fk.jpg

3. Beställde just ett ljud paket som heter "DLS PS6A Högtalarsystem 6,5" vilket jag planerar på att installera fast även det lite speciellt, jag ska montera in diskanten i själva dörren på ett diskret och snyggt sätt som bilden nedan demonstrerar.
http://img97.imageshack.us/img97/6439/diskant128yy.jpg

4. I augusti öppnar stans enda ställe som säljer skin tyg vilket jag behöver när jag ska klä om båda stolar och baksäte (sy själv).

5. Nån tokig jävel sparka sönder ena backspegeln och skada den andra så jag blev tvungen att beställa nya, va fan tänkte jag, vi kör på de värsta och beställde en typ av backspegel som har rubbet, el styrda, värme, blinkers & looken. Men varför nöja sig där? På orden hamna även nya baklyktor samt nya fram lyktor, fram lyktorna har blåa angel eyes O_O.  Samma dag tänkte jag också beställa ny växelspak fast den jag vela ha var slut så de gick inte... får väll vänta sad

Ja det är allt hitils jag har att bjuda på, idéer och kommentarer är välkomna smile

Senast redigerat av Sherlia (13 augusti 2010)

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
Spelis
15 juli 2006 · 1 926 Inlägg

det där kommer nog bli riktigt bra ! lycka till med bygget o hoppas det går bra smile

Kenny-83 Företagare & YouTuber
15 juli 2006 · 1 940 Inlägg

Woot, första kommentaren ^^ yeeey!

Har funderat en del på själva moddet på slutsteget och här tänkt mig lacka slutsteget svart baki plexiglaset men vet inte om det ska vara matt eller blank lack sad Det fina med slutstegs moddet är att jag kan bara etsa nya plexiglas med nya mönster i fall jag lessnar på de nuvarande ^^

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
dannedanne
16 juli 2006 · 155 Inlägg

Kunni och Shisshi skrivet i Katakana. smile Jag tror det kommer bli mycket fint, väntar på att se fler bilder!

Lycka till!

Kenny-83 Företagare & YouTuber
16 juli 2006 · 1 940 Inlägg

Nope nu har du lite fel, Ku och Ke är rätt lika och det står kenni (ク      ケ)

Gick in på http://www.japanesetranslator.co.uk/you … -japanese/ och skrev in Kenny och den visade en annan typ av stavning för kenny. "It is pronounced "KENII" så jag antar att det är bokstäverna Ke Ni i, jag kan inte skriva de bokstäverna så om nån gör det åt min så hade det varit underbart!

Ang sissi, borde de inte vara typ nästan lika dant typ SHI SHI I ?

Senast redigerat av Sherlia (16 juli 2006)

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
dannedanne
16 juli 2006 · 155 Inlägg

Ah okej, my bad. Är inte så jätte hajj på Katakana, håller mig hellre till Hiragana.

Så här blir ditt namn Kenny (Kenii)

ケニー

Man använder "ー" för att symbolisera ett utdraget uttal.

När det kommer till Sissi är jag osäker. Översättningen till "shishii" blir Sissy (enligt hemsidan du kollar på) och det skulle se ut så här

シシー

Cecilia (seshiiria) blir

セシーリア

Vet inte om detta hjälpte men om det är nått du undrar över så går det alltid bra att PM'a, så ska jag försöka hjälpa.

Förrästen, nu har man själv fått lite inspiration. Får se vart det bär av, tackar tackar! big_smile

Senast redigerat av dannedanne (16 juli 2006)

Kenny-83 Företagare & YouTuber
18 juli 2006 · 1 940 Inlägg

En liten update då...
Ena steget nästan klart nu...
http://img347.imageshack.us/img347/3528/p1010012kx0.jpg
http://img347.imageshack.us/img347/7306/p1010014po2.jpg

Här är den nästan klar nu är det bara en svart list uppe och nere på plexit som saknas
http://img119.imageshack.us/img119/2483/p1010017ii5.jpg

Edit, jo jag måste ju självklart limma fast dioden ochså men sen är de klart wink

Senast redigerat av Sherlia (27 augusti 2006)

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
Kenny-83 Företagare & YouTuber
19 juli 2006 · 1 940 Inlägg

Är det värkligen så ointresant mitt projekt ? sad

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
dannedanne
19 juli 2006 · 155 Inlägg

Jag följer det! Tycker du har fått till det riktigt bra än så länge, keep it going! smile

Audi_Quattro målare
19 juli 2006 · 25 Inlägg

ja de blir ju bra

SNap3 JapsRacer!
19 juli 2006 · 198 Inlägg

jag följer big_smile mera uppdateringar bara så blire fin fint big_smile

nagasaki.020
19 juli 2006 · 311 Inlägg

De e intressant jag hänger på!!

Kenny-83 Företagare & YouTuber
19 juli 2006 · 1 940 Inlägg

Ahh,, va kul å höra ^^ Idag så fixade jag den andra plexiglas biten fast med sissi's namn, jag har inga bilder på den nu men så fort jagmonterar den på steget så ska jag visa smile Imorron så bör mitt framsystem och basar komma, kan fota och visa vad som händer då, blir spännande och se om jag kan bygga in diskanten i dörren eller ifall den blir för stor.

Lite andra saker som kommer hända fast långt in i framtiden är att ett kjolpaket kommer monteras och mitt neon kit from streetglow hamnar under bilen (känd från fast and the furious).

Ja de är väll allt för idag ^^ fortsätt skriva kommentarer, uppmuntrande tongue

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
323:an
20 juli 2006 · 22 Inlägg

Hel fränt, riktigt läckert det här smile
Hur tjock plexi skiva har du använt?
Har du borrat in dioden i sidan eller?

Kenny-83 Företagare & YouTuber
20 juli 2006 · 1 940 Inlägg

8mm, jag gjorde det pga att alliminiumet var 8mm som satt där innan, det hade gått bra med mycket tunnare fast då hade det sett konstigt ut. Dioden borrade jag in från sidan, den är ju bara 5mm.

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
1Snake
20 juli 2006 · 286 Inlägg

riktigt snyggt facktist cool big_smile

Senast redigerat av 1Snake (20 juli 2006)

Inget kan vara för billigt, Bara för dyrt!
mate
20 juli 2006 · 45 Inlägg

keep on going smile

Kenny-83 Företagare & YouTuber
22 juli 2006 · 1 940 Inlägg

Hrm, ja då har basarna och framsystemet kommit men tro inte att de ska passa så lätt, nääää nå fan ska det tjorvas smile 6.5 kit framtill passar... inte ^^, jävla massa modifikationer innan jag fick in 6.5" högtalare in i dörren! Men de är inte det som är de klurigaste, det är diskanterna jag har extrema problem med! Jag hade så fint tänkt att stoppa dom i den där lilla triangels i dörren men det visar sig vara VÄLDIGT ont om plats där inne så jag håller ni på slipar bultar och japar i en massa plast för att få till det men vet inte hur det kommer sluta. Delningsfiltren var det ont om plats för dom ochså, satte dit båda och det såg inte ut att vara i vägen för nånting och sen så monterade jag ihop hela jävla dörren och när jag stänger dörren visar de sig att de är nån jävla pinne som kommer in å nå fan hade jag stoppa ena filtret där pinnen var så jag fick vackert montera isär allt igen, suck!

Jävla massa pul och jag lyckades bara få dit en 6.5:a och "halva" diskanten, triangel delen är inte klar ännu och på ritbordet. Nästa besök jag gör med bilen ska jag fota smile

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
Darkie dARKiE
22 juli 2006 · 5 031 Inlägg

är det ett Gas 4kanals steg? har ett sånt å det påminner om det ialf, men du har tagit bort översta biten och satt dit eget?? riktigt snygg blev det ju ialf! smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Kenny-83 Företagare & YouTuber
22 juli 2006 · 1 940 Inlägg

Jag har 2st MDS AC-3 steg, ska ha en till varje bas wink

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang